Ja, så fik Matrixen sit 12-måneders tjek..~
Fra : Hr. Jensen

Dato : 02-10-08 15:45

Og den nåede at tilbagelægge 975 km på 350 dage. Og derfra skal så
trækkes de 33 km, den havde kørt ved leveringen.
Derfor gør det heller ikke så ondt, at benzinen koster små 11 kr./l, og
vi er endda så ligeglade med prisen, at vi tanker hos Shell. ...Jow
jow.

Det rigtigt fede er jo, at en tankfuld benzin holder i ca. 5 måneder.

Det bliver givetvis den sidste brændstofbil vi har, da min mor, der er
chaufføren i huset, er sidst i 60'erne. Men skulle hendes køreevner
overleve bilen, bliver det sikkert en elbil til den tid.

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Mogens

Dato : 02-10-08 16:48

"Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og den nåede at tilbagelægge 975 km på 350 dage. Og derfra skal så
> trækkes de 33 km, den havde kørt ved leveringen.

Hvad kostede besøget?

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 02-10-08 17:45

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
> "Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad kostede besøget?

Højst sandsynligt mere end den årlige brændstofudgift :)

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-08 22:19

"Brian Axelgaard" <brianaxelgaard@GOOGLEmail.com> skrev i en meddelelse
> "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen

> Højst sandsynligt mere end den årlige brændstofudgift :)

Dyr og kostbar bil til de få km.
Eller ??

Fra : ShutEye

Dato : 03-10-08 08:23

> Dyr og kostbar bil til de få km.
> Eller ??

Den var oppe og vende da Hr. Jensen skulle købe bil.
Men svjh var det vigtigeste for ham at den virkede når den skulle, ikke så
meget hvad den kom til at koste per KM.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 03-10-08 11:29

On Thu, 02 Oct 2008 15:47:57 GMT, "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk>
wrote:

>"Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Hvad kostede besøget?

1845,50 kr., hvilket var, hvad jeg cirka havde regnet med, men da den
holder meget stille, overvejer vi kraftigt også at give den en gang Pava
i undervogn og hulrum.

Og da vi pt. bruger for ca. 1200 kr. benzin om året, og ca. 8200 kr. i
forsikring og vejhjælp (ikke Totempo), så løber det da op pr. kørt km.

Alt i alt med afdrag, ejerafgift og det ovenstående koster bilen ca. 45
kr./km (med Pava hvert 2. år = ca. 46,75 kr./km).

Men det er dejligt ikke at skulle vente på en taxi.

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Mogens

Dato : 03-10-08 16:43

> 1845,50 kr., hvilket var, hvad jeg cirka havde regnet med

Ok - lyder fornuftigt...

> men da den holder meget stille, overvejer vi kraftigt også at give
> den en gang Pava i undervogn og hulrum.

Dét afhænger jo en del af ventilationsforholdene, hvor den hloder.
Har du en vedligeholdelseslader på batteriet - dét anvender jeg

> Og da vi pt. bruger for ca. 1200 kr. benzin om året, og ca. 8200 kr. i
> forsikring og vejhjælp (ikke Totempo), så løber det da op pr. kørt km.

Who cares

> Alt i alt med afdrag, ejerafgift og det ovenstående koster bilen ca. 45
> kr./km (med Pava hvert 2. år = ca. 46,75 kr./km).
> Men det er dejligt ikke at skulle vente på en taxi.

Man bestemmer helt selv, hvad ma vil...

Fra : Hr. Jensen

Dato : 04-10-08 10:25

On Fri, 03 Oct 2008 15:43:28 GMT, "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk>
wrote:

>Dét afhænger jo en del af ventilationsforholdene, hvor den hloder.

Under fri himmel.

>Har du en vedligeholdelseslader på batteriet - dét anvender jeg

Næh, men skulle det knibe med at starte en dag, har vi en power station,
der med jævne mellemrum bliver ladt op.

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Mogens

Dato : 04-10-08 11:23

> Under fri himmel.

Jeg ville ikke gøre det - undervognsbehandle

> Næh, men skulle det knibe med at starte en dag, har vi en power station,
> der med jævne mellemrum bliver ladt op.

OK - batterier har det med at klappe sammen, hvis ikke man har en
vedligeholdelseslader. Den motionerer batteriet automatisk og koster 500
kr..

Fra : Henning

Dato : 03-10-08 17:53

>Og da vi pt. bruger for ca. 1200 kr. benzin om året, og ca. 8200 kr. i
>forsikring og vejhjælp (ikke Totempo), så løber det da op pr. kørt km.

8.200,-? Puha, er bilisten under 25 og bosiddende på Nørrebro? I må
vist hellere se jer om efter et andet forsikringsselskab!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-10-08 18:13

Henning skriver:

> 8.200,-? Puha, er bilisten under 25 og bosiddende på Nørrebro? I må
> vist hellere se jer om efter et andet forsikringsselskab!

Den kan jo nærmest får en ½ års forsikring med det kilometertal.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Anders Majland

Dato : 03-10-08 09:33

> Det rigtigt fede er jo, at en tankfuld benzin holder i ca. 5 måneder.

Jeg tankede sidst fiat'en 30.05.2008 (den med generatoren herunder) ... men
desværre bruger hustandens andre køretøjer noget mere brændstof .... År til
dato er ca 1200liter diesel og ca 1000 liter benzin