/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Sådan et miljøsvin!!
Fra : Thomas H.


Dato : 02-10-08 05:57

http://www.business.dk/article/20080930/break/709290001/

Tænk at sådan en direktør, kan finde på at købe en bil der kun kører 13 km
på literen!! (eller 13,3 da det nok nærmere er en med automatgear)
Den udleder hele 178 g co/2!!! ...En standard Ford Mondeo 2,0 kører 12,6
km/l og udleder 182g, men den ville da være mere passende, da den ikke
konflikter med janteloven så meget!!

Måske skulle de kære jounalister hellere tage at undre sig over, at taxier
der ligger og kører 24 timer i indre by, skal være Mercedes E420CDI,
S420CDI, BMW 535D ...så sågar en GL420CDI en dag, den kører 6,7 km/l i
bytrafik! En BMW 745D kører også rundt i København. Og så undrer folk sig
over at det er dyrt at køre taxi?



--
Thomas H. - www.thhe.dk






 
 
Kim Frederiksen (02-10-2008)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 02-10-08 07:34

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:48e45485$0$93686$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> http://www.business.dk/article/20080930/break/709290001/
>
> Tænk at sådan en direktør, kan finde på at købe en bil der kun kører 13 km
> på literen!! (eller 13,3 da det nok nærmere er en med automatgear)
> Den udleder hele 178 g co/2!!! ...En standard Ford Mondeo 2,0 kører 12,6
> km/l og udleder 182g, men den ville da være mere passende, da den ikke
> konflikter med janteloven så meget!!
>

De snotaber der blander sig skulle klynges op! Jeg kan ikke klare den slags
PC fjolser. Det allerværste er at CO2 ingen betydning har for noget som
helst, men det er for sent at gøre noget ved nu. Nu er det "vedtaget" som
sandhed efter et gigantisk spin-arbejde fra hovedsagelig venstrefløjen, men
også andre nyttige idioter, hvis ideologi går godt i spænd med at forsøge at
kontrollere at mennesker ikke ejer for meget - denne gang biler.

/Kim


Kåre (02-10-2008)
Kommentar
Fra : Kåre


Dato : 02-10-08 09:50


"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:48e46b4d$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:48e45485$0$93686$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> http://www.business.dk/article/20080930/break/709290001/
>>
>> Tænk at sådan en direktør, kan finde på at købe en bil der kun kører 13
>> km på literen!! (eller 13,3 da det nok nærmere er en med automatgear)
>> Den udleder hele 178 g co/2!!! ...En standard Ford Mondeo 2,0 kører
>> 12,6 km/l og udleder 182g, men den ville da være mere passende, da den
>> ikke konflikter med janteloven så meget!!
>>
>
> De snotaber der blander sig skulle klynges op! Jeg kan ikke klare den
> slags PC fjolser. Det allerværste er at CO2 ingen betydning har for noget
> som helst,

OK.
Når bare argumentationen er i orden, så er det jo til at forstå.



































Ignorant...



René Løweneck (02-10-2008)
Kommentar
Fra : René Løweneck


Dato : 02-10-08 15:16

Hej Kim !

> De snotaber der blander sig skulle klynges op! Jeg kan ikke klare den
> slags PC fjolser. Det allerværste er at CO2 ingen betydning har for noget
> som helst, men det er for sent at gøre noget ved nu. Nu er det "vedtaget"
> som sandhed efter et gigantisk spin-arbejde fra hovedsagelig
> venstrefløjen, men også andre nyttige idioter, hvis ideologi går godt i
> spænd med at forsøge at kontrollere at mennesker ikke ejer for meget -
> denne gang biler.

Jeg er 100% enig med dig, Kim


--
Med venlig hilsen

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar


Folmer Rasmussen (03-10-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 03-10-08 03:16

On Thu, 2 Oct 2008 16:15:41 +0200, René Løweneck <rene@loweneck.dk>
wrote:

>Hej Kim !
>
>> De snotaber der blander sig skulle klynges op! Jeg kan ikke klare den
>> slags PC fjolser. Det allerværste er at CO2 ingen betydning har for noget
>> som helst, men det er for sent at gøre noget ved nu. Nu er det "vedtaget"
>> som sandhed efter et gigantisk spin-arbejde fra hovedsagelig
>> venstrefløjen, men også andre nyttige idioter, hvis ideologi går godt i
>> spænd med at forsøge at kontrollere at mennesker ikke ejer for meget -
>> denne gang biler.
>
>Jeg er 100% enig med dig, Kim

>--

Ja, det er du også nødt til at være, som bruger af sådan et automobil.


--

Venlig hilsen
Folmer

René Løweneck (03-10-2008)
Kommentar
Fra : René Løweneck


Dato : 03-10-08 04:37

Hej Folmer !

> Ja, det er du også nødt til at være, som bruger af sådan et automobil.

Igår var der besøg af nogle miljø folk. Den ene af dem, kørte i en Disco 3
på hvide plader ))

Nå, men hvis det kan hjælpe noget, så kører jeg bus hver dag ))


--
Med venlig hilsen

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar


Jens C. Hansen (02-10-2008)
Kommentar
Fra : Jens C. Hansen


Dato : 02-10-08 18:32

Kim Frederiksen wrote:
> Det allerværste er at CO2 ingen betydning har for
> noget som helst, men det er for sent at gøre noget ved nu. Nu er det
> "vedtaget" som sandhed efter et gigantisk spin-arbejde fra hovedsagelig
> venstrefløjen, men også andre nyttige idioter, hvis ideologi går godt i
> spænd med at forsøge at kontrollere at mennesker ikke ejer for meget -
> denne gang biler.

Delvist enig; ved ikke hvorfor den historie med CO2 skulle gøres til et
så godt som vedtaget "faktum" over hele verden, men går man lidt i
dybden med at læse om det, dukker den omvendte sammenhæng op:

Den globale temperatur stiger, og derefter stiger CO2-indholdet i
atmosfæren.
Det er ikke CO2, som er "skurken".

Ukendt (03-10-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-10-08 13:58


"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i meddelelsen
news:48e46b4d$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:48e45485$0$93686$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> http://www.business.dk/article/20080930/break/709290001/
>>
>> Tænk at sådan en direktør, kan finde på at købe en bil der kun kører 13
>> km på literen!! (eller 13,3 da det nok nærmere er en med automatgear)
>> Den udleder hele 178 g co/2!!! ...En standard Ford Mondeo 2,0 kører
>> 12,6 km/l og udleder 182g, men den ville da være mere passende, da den
>> ikke konflikter med janteloven så meget!!
>>
>
> De snotaber der blander sig skulle klynges op! Jeg kan ikke klare den
> slags PC fjolser. Det allerværste er at CO2 ingen betydning har for noget
> som helst, men det er for sent at gøre noget ved nu. Nu er det "vedtaget"
> som sandhed efter et gigantisk spin-arbejde fra hovedsagelig
> venstrefløjen, men også andre nyttige idioter, hvis ideologi går godt i
> spænd med at forsøge at kontrollere at mennesker ikke ejer for meget -
> denne gang biler.
>
Jeg er ganske enig med dig i, at CO2 næppe har synderlig betydning for
miljøet.
Men husk lige på, at hele CO2 hysteriet blev startet af Fru Margaret
Thatcher, da hun i 80'erne skulle ha kvalt en flok strejkende minearbejdere
ved at satse på A-kraft. Det er slet ikke en venstrefløjsopfindelse.
Det startede som en bibemærkning i et naturprogram med en norsk
professsor.......!
Han blev efterfølgende hyret til at bevise sin hypotese om, at en hævet
CO2mængde i atmosfæren ville hæve klodens temperatur.

Og nu ruller lavinen.
Fordelen ved det er så, at nu udvikles der en række forureningsfri metoder
til energiudvinding, og det er sq godt i en lang række henseender ud over
CO2 debatten.
Smog er bare et eksempel, hvor elbiler og sporvogne/metro vil være guld værd
i byerne.
Andre fordele er, at vi på sigt bliver uafhængige af olie fra bananstater.

Mvh

--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk


Kim Frederiksen (04-10-2008)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 04-10-08 11:49

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:48e616cf$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
> Jeg er ganske enig med dig i, at CO2 næppe har synderlig betydning for
> miljøet.
> Men husk lige på, at hele CO2 hysteriet blev startet af Fru Margaret
> Thatcher, da hun i 80'erne skulle ha kvalt en flok strejkende
> minearbejdere ved at satse på A-kraft. Det er slet ikke en
> venstrefløjsopfindelse.
> Det startede som en bibemærkning i et naturprogram med en norsk
> professsor.......!
> Han blev efterfølgende hyret til at bevise sin hypotese om, at en hævet
> CO2mængde i atmosfæren ville hæve klodens temperatur.
>
> Og nu ruller lavinen.
> Fordelen ved det er så, at nu udvikles der en række forureningsfri metoder
> til energiudvinding, og det er sq godt i en lang række henseender ud over
> CO2 debatten.
> Smog er bare et eksempel, hvor elbiler og sporvogne/metro vil være guld
> værd i byerne.
> Andre fordele er, at vi på sigt bliver uafhængige af olie fra bananstater.
>

Du har læst på lektien. Alt hvad du skriver er helt korrekt. Det er ikke
venstrefløjen der har startet dette vanvid, men idéen bakkes især op fra den
kant, da venstrefløjen traditionelt set, altid har skulle have nogen at
beskytte. Nu da arbejderklassen er væk, kastes "kærligheden" på miljøet og
indvandrerne. Er der noget de elsker på venstrefløjen (udover at have
fingrene ned i andres lommer), så er det at forhindre folk i at have luksus.
Bortset fra det, har du helt ret i det hensigtmæssige i at frigøre sig fra
afhængigheden af olie, så vi én gang for alle kan vende ryggen til
Mellemøsten og lade dem sejle deres egen sø.

mvh.
Kim Frederiksen


Mikael (02-10-2008)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 02-10-08 04:51

On 2 Okt., 10:50, "Kåre" <ka...@megajam.dk> wrote:

>
> Ignorant...

Er det din stilling eller hvordan?

Mikael - Det er mit navn

Kåre (02-10-2008)
Kommentar
Fra : Kåre


Dato : 02-10-08 12:19


"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:97e0be0e-a7ff-44ba-ad37-4774f7c59273@25g2000hsx.googlegroups.com...
On 2 Okt., 10:50, "Kåre" <ka...@megajam.dk> wrote:

>
> Ignorant...

Er det din stilling eller hvordan?

Mikael - Det er mit navn
------------------------------------------------
Hehheheheh, funnyguy

mvh
Kåre





Kent Oldhøj (02-10-2008)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 02-10-08 12:34

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote in
news:48e45485$0$93686$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> http://www.business.dk/article/20080930/break/709290001/
>
> Tænk at sådan en direktør, kan finde på at købe en bil der kun kører
> 13 km på literen!! (eller 13,3 da det nok nærmere er en med
> automatgear) Den udleder hele 178 g co/2!!! ...En standard Ford
> Mondeo 2,0 kører 12,6 km/l og udleder 182g, men den ville da være mere
> passende, da den ikke konflikter med janteloven så meget!!

Et eller andet sted kan man da godt undre sig over at Danske Bank (når nu
de skifter direktionsbil i miljøets navn), vælger en BMW 530i og ikke en
520i eller en 520d.

--
Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.

Jacob Rungwald (02-10-2008)
Kommentar
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 02-10-08 12:54


"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in message
news:Xns9B2B89F63633Ckentoldhoj@oldhoj.dk...

> Et eller andet sted kan man da godt undre sig over at Danske Bank (når nu
> de skifter direktionsbil i miljøets navn), vælger en BMW 530i og ikke en
> 520i eller en 520d.

Det er da ligemeget for dælen, det er 100% jantelov, en direktør for så
stort et selskab skal da ikke drøne rundt i en 5'er serie, med så kedelig en
motor.

En 520i signalerer at man ikke havde råd til den "gode" direktørbil. Hvis
man endelig skal sende signaler, så skal de have en bil der kører 20km/l,
men så er det jo bare ikke i direktør klassen mere.

Jeg er rivravruskende ligelgad med hvad han kører i, der skal da være nogle
goder ved at have ansvar for så stor en virksomhed :)

Mvh
Jacob



Mogens (02-10-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 02-10-08 15:29

"Jacob Rungwald" <jacob@rungwald*remove*.dk> skrev i en meddelelse
news:48e4b5b8$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Et eller andet sted kan man da godt undre sig over at Danske Bank (når nu
>> de skifter direktionsbil i miljøets navn), vælger en BMW 530i og ikke en
>> 520i eller en 520d.

> Det er da ligemeget for dælen

En stor motor er da langt mindre anstrengt end en stor motor - desuden
rykker den noget mere i mellemaccelerationerne end en bovlam 520i/520d...



Jacob Rungwald (02-10-2008)
Kommentar
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 02-10-08 16:15


"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in message
news:BU4Fk.2955$U5.12436@newsb.telia.net...
> "Jacob Rungwald" <jacob@rungwald*remove*.dk> skrev i en meddelelse
> news:48e4b5b8$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>> Et eller andet sted kan man da godt undre sig over at Danske Bank (når
>>> nu
>>> de skifter direktionsbil i miljøets navn), vælger en BMW 530i og ikke en
>>> 520i eller en 520d.
>
>> Det er da ligemeget for dælen
>
> En stor motor er da langt mindre anstrengt end en stor motor - desuden
> rykker den noget mere i mellemaccelerationerne end en bovlam 520i/520d...

Øhm ?? du mener en lille motor er mere anstrengt? Det jeg sagde "ligemeget"
til er hvorfor vi skal gå op i om direktøren for DDB kører i 530 eller 520.
Ikke om det er ligemeget med 520 eller 530.

Der er nok større problemer i verden skal du se :)

Mvh
Jacpb


Mogens (02-10-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 02-10-08 16:20

"Jacob Rungwald" <jacob@rungwald*fjern*.dk> skrev i en meddelelse
news:48e4e587$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Øhm ?? du mener en lille motor er mere anstrengt?

Uden tvilv

> Det jeg sagde "ligemeget" til er hvorfor vi skal gå op i om direktøren for
> DDB kører i 530 eller 520. Ikke om det er ligemeget med 520 eller 530.
> Der er nok større problemer i verden skal du se :)

Ikke for en gruppe nørder i dk.fritid.bil der kan vil følge med i og ikke
mindst rådgive alle samfundslag. Iøvrigt har vi lige solgt VORES 530i i
firmaet - det blev en Cadillac CTS 3,6 V6 aut. istedet



Jacob Rungwald (02-10-2008)
Kommentar
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 02-10-08 16:23


"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in message
news:NE5Fk.2958$U5.12315@newsb.telia.net...
> Ikke for en gruppe nørder i dk.fritid.bil der kan vil følge med i og ikke
> mindst rådgive alle samfundslag. Iøvrigt har vi lige solgt VORES 530i i
> firmaet - det blev en Cadillac CTS 3,6 V6 aut. istedet

Stakkels jer :)

Mvh
Jacob


Kent Oldhøj (02-10-2008)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 02-10-08 18:08

"Jacob Rungwald" <jacob@rungwald*remove*.dk> wrote in
news:48e4b5b8$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

>
> "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in message
> news:Xns9B2B89F63633Ckentoldhoj@oldhoj.dk...
>
>> Et eller andet sted kan man da godt undre sig over at Danske Bank
>> (når nu de skifter direktionsbil i miljøets navn), vælger en BMW 530i
>> og ikke en 520i eller en 520d.
>
> Det er da ligemeget for dælen, det er 100% jantelov,

Nu forholdt jeg mig alene til DanskeBanks klimapolitik. Med den in mente
kan det da undre at man har valgt som man har.

> En 520i signalerer at man ikke havde råd til den "gode" direktørbil.

Nu er det da dig der føder Janteloven....

> Hvis man endelig skal sende signaler, så skal de have en bil der kører
> 20km/l, men så er det jo bare ikke i direktør klassen mere.

En 520d kører snildt 16-17 km/l, og producerer kun 136g CO2/km.

--
Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.

Thomas H. (02-10-2008)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 02-10-08 15:35


"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:Xns9B2B89F63633Ckentoldhoj@oldhoj.dk...

> Et eller andet sted kan man da godt undre sig over at Danske Bank (når nu
> de skifter direktionsbil i miljøets navn), vælger en BMW 530i og ikke en
> 520i eller en 520d.

Jeg er sikker på at det kun er i Danmark, at folk kan undre sig over, at en
direktør for 25.000 ansatte vælger en BMW 530i....



Mogens (02-10-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 02-10-08 16:16

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:48e4dc01$0$93690$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Jeg er sikker på at det kun er i Danmark, at folk kan undre sig over, at
> en direktør for 25.000 ansatte vælger en BMW 530i....

Signalværdi, min dreng - mådeholdenhed



Jacob Rungwald (02-10-2008)
Kommentar
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 02-10-08 16:22


"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in message
news:AA5Fk.2957$U5.12449@newsb.telia.net...
> "Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:48e4dc01$0$93690$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>> Jeg er sikker på at det kun er i Danmark, at folk kan undre sig over, at
>> en direktør for 25.000 ansatte vælger en BMW 530i....
>
> Signalværdi, min dreng - mådeholdenhed

Det du nævner der er ligepræcis det janteloven giver sig udslag i, intet
mere, intet mindre.

I DK MÅ man ikke tjene flere penge end andre, så nemt er det.

Mvh
Jacob


Mogens (02-10-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 02-10-08 16:25

"Jacob Rungwald" <jacob@rungwald*fjern*.dk> skrev i en meddelelse
news:48e4e715$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det du nævner der er ligepræcis det janteloven giver sig udslag i, intet
> mere, intet mindre.
> I DK MÅ man ikke tjene flere penge end andre, så nemt er det.

Ja den slags er man heldigvis ude over som udenlandsdansker...



Folmer Rasmussen (03-10-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 03-10-08 03:21

On Thu, 2 Oct 2008 17:22:07 +0200, "Jacob Rungwald"
<jacob@rungwald*fjern*.dk> wrote:

>
>"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in message
>news:AA5Fk.2957$U5.12449@newsb.telia.net...
>> "Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:48e4dc01$0$93690$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>
>>> Jeg er sikker på at det kun er i Danmark, at folk kan undre sig over, at
>>> en direktør for 25.000 ansatte vælger en BMW 530i....
>>
>> Signalværdi, min dreng - mådeholdenhed
>
>Det du nævner der er ligepræcis det janteloven giver sig udslag i, intet
>mere, intet mindre.
>
>I DK MÅ man ikke tjene flere penge end andre, så nemt er det.

>--

Nej, så nemt er det ikke.

Du må tjene alle de penge du kan komme til, men Gud nåde og trøste
dig, hvis du på nogen måde praler med det. ,-)

Den går s'gu ikke.

--

Venlig hilsen
Folmer

Jacob Rungwald (03-10-2008)
Kommentar
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 03-10-08 05:37


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
news:u90be4hos2209109i6ghcc5s463dbmsm1f@4ax.com...
> Nej, så nemt er det ikke.
>
> Du må tjene alle de penge du kan komme til, men Gud nåde og trøste
> dig, hvis du på nogen måde praler med det. ,-)
>
> Den går s'gu ikke.

Ups, my bad :)

Mvh
Jacob


Thomas H. (02-10-2008)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 02-10-08 17:21


"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:AA5Fk.2957$U5.12449@newsb.telia.net...

> Signalværdi, min dreng - mådeholdenhed

Jeg er ikke din dreng!!
Men som sagt, det er kun i Danmark at folk kan få ondt i røven over det, der
er trods alt betalt 180% afgift af den!
Og mit indlæg går også mere på undren over, at en jounalist kan lave en
historie ud af en bil som "kun" kører 13 km/l.



Jacob Rungwald (02-10-2008)
Kommentar
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 02-10-08 18:02


"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote in message
news:48e4f4d7$0$93682$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Men som sagt, det er kun i Danmark at folk kan få ondt i røven over det,
> der er trods alt betalt 180% afgift af den!
> Og mit indlæg går også mere på undren over, at en jounalist kan lave en
> historie ud af en bil som "kun" kører 13 km/l.

Det er jo kun fordi journalister idag er så uvidende at fordi der står BMW
530, så er det en uøkonomisk bil. De har ingen selvrespekt/kontrol længere,
og en historie undersøges aldrig i bund. Det er ren og skær
luderjournalistik, der kun går ud på at få læsere til at læse artiklen.

Et godt eksempel var en artikkel hvor der stod "Anastasia topløs i
musikvideo", der kunne ligesågodt have stået "Anastasia nøgen under sit
tøj".

Problemet er at journalister graver deres egen grav, på et tidspunkt får
folk nok, og så sælges der INGEN blade mere. Efter internettet er dukket op,
er journalistik jo = find artikel på et andet site og oversæt(dårligt) til
dansk.

Nå, et sidespor :)

Mvh
Jacob



Kent Oldhøj (02-10-2008)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 02-10-08 18:17

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote in
news:48e4f4d7$0$93682$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> Og mit indlæg går også mere på undren over, at en jounalist kan lave
> en historie ud af en bil som "kun" kører 13 km/l.

Helt enig.

--
Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.

Jacob Rungwald (02-10-2008)
Kommentar
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 02-10-08 16:16


"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote in message
news:48e4dc01$0$93690$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:Xns9B2B89F63633Ckentoldhoj@oldhoj.dk...
>
>> Et eller andet sted kan man da godt undre sig over at Danske Bank (når nu
>> de skifter direktionsbil i miljøets navn), vælger en BMW 530i og ikke en
>> 520i eller en 520d.
>
> Jeg er sikker på at det kun er i Danmark, at folk kan undre sig over, at
> en direktør for 25.000 ansatte vælger en BMW 530i....

Nemlig, hvis det er de problemer vi har i DK, så skal vi sgu nok ikke brokke
os :)

Mvh
Jacob


Kent Oldhøj (02-10-2008)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 02-10-08 18:16

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote in
news:48e4dc01$0$93690$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

>> Et eller andet sted kan man da godt undre sig over at Danske Bank
>> (når nu de skifter direktionsbil i miljøets navn), vælger en BMW 530i
>> og ikke en 520i eller en 520d.
>
> Jeg er sikker på at det kun er i Danmark, at folk kan undre sig over,
> at en direktør for 25.000 ansatte vælger en BMW 530i....

Det er ikke det der undrer mig. Overhovedet. Tværtimod finder jeg det er et
udemærket valg. Hvad der undrer er at DDB har skiftet direktionsbil til en
530i af hensyn til miljøet. Der er da bedre valg, selv hvis man holder sig
til BMW's 5-serie.

--
Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.

-=JF=- (02-10-2008)
Kommentar
Fra : -=JF=-


Dato : 02-10-08 19:18

Thomas H. skrev:
> http://www.business.dk/article/20080930/break/709290001/

Kort og præcist: FUCK JANTELOVEN OG POLITISK KORREKTHED!!
(Caps intended

Lars (02-10-2008)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 02-10-08 19:56

On Thu, 2 Oct 2008 06:56:37 +0200, "Thomas H."
<thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:

>http://www.business.dk/article/20080930/break/709290001/
>
>Tænk at sådan en direktør, kan finde på at købe en bil der kun kører 13 km
>på literen!! (eller 13,3 da det nok nærmere er en med automatgear)
>Den udleder hele 178 g co/2!!! ...En standard Ford Mondeo 2,0 kører 12,6
>km/l og udleder 182g, men den ville da være mere passende, da den ikke
>konflikter med janteloven så meget!!

Hehe.. Ja det er da til grin.. Det er vist en af de allermest
benzinøkonomiske biler i klassen. Det er vist Ekstra Bladet's
journalister der har sneget sig over på Business.DK...

** Lars

Ivan Madsen (02-10-2008)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 02-10-08 20:23

On Thu, 02 Oct 2008 18:55:30 GMT, Lars <nomail@nothing.here.se> wrote:

>On Thu, 2 Oct 2008 06:56:37 +0200, "Thomas H."
><thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:
>
>>http://www.business.dk/article/20080930/break/709290001/
>>
>>Tænk at sådan en direktør, kan finde på at købe en bil der kun kører 13 km
>>på literen!! (eller 13,3 da det nok nærmere er en med automatgear)
>>Den udleder hele 178 g co/2!!! ...En standard Ford Mondeo 2,0 kører 12,6
>>km/l og udleder 182g, men den ville da være mere passende, da den ikke
>>konflikter med janteloven så meget!!
>
>Hehe.. Ja det er da til grin.. Det er vist en af de allermest
>benzinøkonomiske biler i klassen. Det er vist Ekstra Bladet's
>journalister der har sneget sig over på Business.DK...
>

Det er vist journalistik generelt der bevæger sig i en retning af
"arrigskab" eller forsøg på holdningsdannelse. Jeg har ikke noget
problem med at der fokuseres på brændstofforbrug, da olie snart er en
begrænset ressource - men måske skulle man have researchet lidt mere
her )

Lars (02-10-2008)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 02-10-08 21:31

On Thu, 02 Oct 2008 21:23:27 +0200, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

>>Hehe.. Ja det er da til grin.. Det er vist en af de allermest
>>benzinøkonomiske biler i klassen. Det er vist Ekstra Bladet's
>>journalister der har sneget sig over på Business.DK...
>Det er vist journalistik generelt der bevæger sig i en retning af
>"arrigskab" eller forsøg på holdningsdannelse. Jeg har ikke noget

Ja det er det. Hvad bliver de der effektivitets bogstaver egentlig sat
ud fra? Det er vist ikke kun effektiviteten... Har en kollega der har
skiftet job, han kigger på firmabil... Han vil gerne have noget i den
størrelse, automatgear, læder og 6 cyl.

Han kan få...

Daew.. Næh - CHEVROLET Epica... 2,5 V6. 156 hk. 221 gr CO2/km. 1,42 gr
CO2 per hk per km. Den koster 332.000 dkk.

BMW... 2,5 R6. 218 hk. 176 gr CO2/km. 0,81 gr CO2 per hk per km. Den
koster 818.410 dkk. Han kan også købe en 272 / 3.0R6 med samme CO2
udledning til 895.410 dkk med automatgear. Det er 0,65 gr CO2 per hk
per km. Og priserne her er så entry-modeller, så man ryger let over
1.000.000 dkk hvis det skal være med læder osv.

Chevrolet'en er nok lidt dyrere i ejerafgift... Men når man bliver
beskattet af bilens pris skal man alligevel være ret miljøbevidst for
at vælge sådan en fin - og trods alt energieffektiv - BMW. Eller bare
have pengene og syntes bedst om BMW....


** Lars

Knut (03-10-2008)
Kommentar
Fra : Knut


Dato : 03-10-08 05:17


"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote in message
news:48e45485$0$93686$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> http://www.business.dk/article/20080930/break/709290001/
>
> Tænk at sådan en direktør, kan finde på at købe en bil der kun kører 13 km
> på literen!! (eller 13,3 da det nok nærmere er en med automatgear)
> Den udleder hele 178 g co/2!!! ...En standard Ford Mondeo 2,0 kører 12,6
> km/l og udleder 182g, men den ville da være mere passende, da den ikke
> konflikter med janteloven så meget!!
>
> Måske skulle de kære jounalister hellere tage at undre sig over, at taxier
> der ligger og kører 24 timer i indre by, skal være Mercedes E420CDI,
> S420CDI, BMW 535D ...så sågar en GL420CDI en dag, den kører 6,7 km/l i
> bytrafik! En BMW 745D kører også rundt i København. Og så undrer folk sig
> over at det er dyrt at køre taxi?
>
>

Jeg ville være lykkelig hvis jeg med min 4 år gamle Peugeot 307 kunne komme
helt ned på 13 - den ligger på ca 10-11 km literen med mit kørselsmønster.
Der er vist ikke mange biler på markedet som ikke vil være 'miljøsvin' med
den definition på begrebet.

Knut



Lars (04-10-2008)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 04-10-08 11:31

On Thu, 2 Oct 2008 06:56:37 +0200, "Thomas H."
<thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:

>http://www.business.dk/article/20080930/break/709290001/

Og se - selv Miljøministeren kører BMW - det er så en diesel..

http://www.business.dk/article/20081004/navne/81003069/


** Lars

Mogens (04-10-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 04-10-08 11:35

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:48e45485$0$93686$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Tænk at sådan en direktør, kan finde på at købe en bil der kun kører 13 km
> på literen

Gør som Connie -> ny ministerbil:
www.business.dk:80/article/20081004/navne/81003069/



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste