Leder efter en shortcut!
Fra : Palle Jensen

Dato : 02-10-08 21:40

Hey!

Noget der længe har irriteret mig...

I kender det at når man kopierer et stykke tekst der er formatteret, så
følger formateringen med når der indsættes.

Så en i dag der på hans windows maskine havde installeret et lille
program der kunne fjerne formateringen på teksten i klippebordet ved at
holde Windows tasten nede når man pastede.

Han sagde at han i forbindelsen med dette program havde læst at denne
funktion var indbygget på Mac'en. Bare en shortcut et sted.

Hjælp mig med at finde den

--
Venlig hilsen / Best regards

Palle Jensen
Frederiksberg, Denmark

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 02-10-08 23:20

Palle Jensen wrote:

> [...]
>
> Han sagde at han i forbindelsen med dette program havde læst at denne
> funktion var indbygget på Mac'en. Bare en shortcut et sted.

cmd+alt+shift+v virker i nogle programmer.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Jon

Dato : 02-10-08 23:31

> cmd+alt+shift+v virker i nogle programmer.

I Word finnes i alle fall funksjonen i Edit-menyen -> Paste Special ->
Unformatted text. Men ingen shortcut, såvidt jeg vet. I TextEdit gjør
Edit -> Paste and Match Style ca. det samme.
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 03-10-08 02:54

> I TextEdit gjør
> Edit -> Paste and Match Style ca. det samme.

Shortcut i TextEdit er æble+alt+skift+v.

- M

Fra : Palle Jensen

Dato : 03-10-08 15:14

In article <C50B47BB.F7A3D%nospam@kern.dk>,
"nospamtoMike [8000 C]" <nospam@kern.dk> wrote:

> Shortcut i TextEdit er æble+alt+skift+v.

Tak alle.

Hele humle var at det IKKE var associeret et specielt program med
klippebordet.

Somme tider klippe-klistrer man jo på tværs af mange programmer, og
ideen er den geniale, at man ved afgang fra klippebordet får et "plain
text" resultat.

Jeg får f.eks. tit et dokument i Word, som jeg åbner i Pages. Kopierer
jeg teksten og sætter in i min Worpress blog ja så fælger formatteringen
fra Word dokumentet med over. Og det er uhensigsmæssigt.

--
Venlig hilsen / Best regards

Palle Jensen
Frederiksberg, Denmark

Fra : Henrik Enslev

Dato : 04-10-08 07:22

Palle Jensen <2.0diesel@gmail.com> wrote:

> [...]
> jeg teksten og sætter in i min Worpress blog ja så fælger formatteringen
> fra Word dokumentet med over. Og det er uhensigsmæssigt.

Jeg kopierer hele teksten fra word, sætter den ind i Appleworks,
kopierer den igen og sætter den ind i words, og vupti er den renset for
alle words unoder. Om der findes shortcut ved jeg ikkee men det andet
virker.

--
Henrik Enslev (2500)
henslev snawel a gmail punktum com

Fra : Palle

Dato : 04-10-08 08:21

In article <1io94jn.1ycb4d5c048e2N%no@spam.nix>,
no@spam.nix (Henrik Enslev) wrote:

> [...]
> kopierer den igen og sætter den ind i words, og vupti er den renset for
> alle words unoder. Om der findes shortcut ved jeg ikkee men det andet

Gør det samme med textedit, men synes det er molbo arbejde. Kunne være
temmelig blæret vis man kunne slippe for det ekstra led.

Fra : Jon

Dato : 04-10-08 20:14

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> [...]
> kopierer den igen og sætter den ind i words, og vupti er den renset for
> alle words unoder. Om der findes shortcut ved jeg ikkee men det andet

Det MÅ da være enklere å lime inn i Word via Edit -> Paste Special, selv
om det ikke er noe keyboard shortcut for det?

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-10-08 23:29

> [...]

> Han sagde at han i forbindelsen med dette program havde læst at denne
> funktion var indbygget på Mac'en. Bare en shortcut et sted.

Tænker du på "Sæt ind og tilpas skriftsnit", også kaldet "Paste and
match style"? Jeg ved ikke, om det duer i alle programmer, men genvejen
er [alt-skift-æble-V] eller [alt-shift-cmd-V] på engelsk.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-10-08 13:02

Palle Jensen skrev:

> Hjælp mig med at finde den

Udover den allerede nævnte genvej, findes der også programmer der kan
klarer opgaven, eksempelvis: <URL:
http://www.bluem.net/downloads/plain-clip_en/ >

Hvorvidt det virker med OS X 10.5 tør jeg dog ikke sige. Der står blot
at det er testet med 10.4.5 på førnævnte side. Men det kan jo afprøves.

Jeg mindes også at jeg engang havde en Tjeneste i Tjenester-menuen til
denne opgave, men det er ikke lykkedes mig at genfinde det via Google.

--
Michael Rasmussen
»If you don't fail at least 90 percent of the time,