Andet multimedie
bentjuul 3670
Søgeprogram til billeder
Fra : Kenneth R. Hansen

Dato : 24-07-01 11:04

På min harddisk har der igennem det sidste år samlet sig over 30000 billeder
der fylder rigeligt. De sku' jo have været ordnet og brændt på cd-rom,
men tiden manglede. Nu er der så mange dubletter, at det vil være
utroligt tidskrævende at sortere i dem, så jeg ville høre, om der er nogen
der kender nogle programmer, der automatisk kan scanne en mappe eller
en række billeder. Det skal helst kunne lede efter bestemte ens strukturer
i billederne (ansigter, landskaber o.lign), da nogle er beskåret til andre
størrelser.

Er der nogen der kan hjælpe. (Desperat)

Mvh. Kenneth

Fra : Dan Henriksen

Dato : 24-07-01 11:46

in article 9jjh89$1mp$1@sunsite.dk, Kenneth R. Hansen at kr_hansen@it.dk
wrote on 24/07/01 12:04:

> [...]
> i billederne (ansigter, landskaber o.lign), da nogle er beskåret til andre

Hvilket system bruger du?

Fra : Kenneth R. Hansen

Dato : 24-07-01 12:07

> Hvilket system bruger du?

Athlon Thunderbird 850 Mhz,
128 MB SDRam
Win98SE

Fra : Dan Henriksen

Dato : 24-07-01 13:19

> Athlon Thunderbird 850 Mhz,
> 128 MB SDRam
> Win98SE

Da jeg bruger Mac kan jeg ikke hjælpe med denne, ellers havde jeg et
freeware program der kunne hjælpe dig.

Dan Henriksern

Fra : Jakob H K

Dato : 24-07-01 23:34

> Da jeg bruger Mac kan jeg ikke hjælpe med denne, ellers havde jeg et
> freeware program der kunne hjælpe dig.

Det vil jeg da godt høre om, jeg bruger nemlig mac

mvh

Jakob H K

Fra : Kim Larsen

Dato : 24-07-01 12:51

Jasc Media Center kan hjælpe dig, se mere hos www.jasc.com

Kim Larsen

Fra : Ove Kristensen

Dato : 24-07-01 22:52

"Kim Larsen" <klx@dr.dk> skrev i en meddelelse
> Jasc Media Center kan hjælpe dig, se mere hos www.jasc.com

> Kim Larsen
>

> "Kenneth R. Hansen" <kr_hansen@it.dk> skrev i en meddelelse

Efter sigende skulle det program der hedder Newsbin være ret godt til dit
formål.

Mvh
OveK.

Fra : Kenneth R. Hansen

Dato : 24-07-01 23:27

Nej, det jeg søger skal kunne lede de billeder igennem, som
jeg allerede har på min harddisk, og det skal øge efter
dubletter. Det skal f.eks. søge efter en fil med en bestemt
størrelse, og skal så automatisk sammenligne billederne.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-07-01 01:36

Wed, 25 Jul 2001 00:26:45 +0200, skrev "Kenneth R. Hansen"
<kr_hansen@it.dk>:

>Nej, det jeg søger skal kunne lede de billeder igennem, som
>jeg allerede har på min harddisk, og det skal øge efter
>dubletter.

ACDSee kan klare det.
<http://www.acdsystems.com/>

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : Kenneth R. Hansen

Dato : 25-07-01 10:56

Fuldstændigt Automatisk????

Jeg har brugt ACDSee i flere år, og har aldrig set den funktion.
Jeg tror ikke, at I har forstået mig rigtigt.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-07-01 16:21

Wed, 25 Jul 2001 11:56:15 +0200, skrev "Kenneth R. Hansen"
<kr_hansen@it.dk>:

>Fuldstændigt Automatisk????
>
>Jeg har brugt ACDSee i flere år, og har aldrig set den funktion.
>Jeg tror ikke, at I har forstået mig rigtigt.

Bruger du ver. 3.x?

OK, den er ikke fuldstændig automatisk, den kommer frem med de
der er ens og spørger hvad der skal gøres med dem.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Kenneth R. Hansen

Dato : 25-07-01 17:38

> Bruger du ver. 3.x?

ver. 3.1 (SR-1)

> OK, den er ikke fuldstændig automatisk, den kommer frem med de
> der er ens og spørger hvad der skal gøres med dem.

Hvad er det så lige den funktion hedder?
Det er vel ikke bare kopi-funktionen du mener?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-07-01 19:30

Wed, 25 Jul 2001 18:38:08 +0200, skrev "Kenneth R. Hansen"
<kr_hansen@it.dk>:

>Hvad er det så lige den funktion hedder?
>Det er vel ikke bare kopi-funktionen du mener?

Den ligger i plug-ins, jeg har ikke andre liggende der og tror
ikke, at jeg har installeret noget specielt til det.

Ligger også i værktøjslinjen hos mig.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Kenneth R. Hansen

Dato : 25-07-01 22:38

Hvad hedder den???

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-07-01 23:55

Wed, 25 Jul 2001 23:37:31 +0200, skrev "Kenneth R. Hansen"
<kr_hansen@it.dk>:

>Hvad hedder den???

Ganske enkelt:

Find duplicates

med venlig hilsen
Knud

Fra : Ole Helms

Dato : 26-07-01 02:27

> Ganske enkelt:
>
> Find duplicates

Hej Knud
Jeg har ledt som en gal, men kan slet ikke finde det. Har også hentet alle
tilgængelige plugins fra deres hjemmeside, men lige lidt hjælper det. Hvis
du kan identificere det aktuelle plugin, kunne jeg så formå dig til at sende
det til dk.binaer?
--
Venlig hilsen
Ole Helms

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-07-01 04:09

Thu, 26 Jul 2001 03:27:12 +0200, skrev "Ole Helms"
<ohelms@vip.cybercity.dk>:

>Jeg har ledt som en gal, men kan slet ikke finde det. Har også hentet alle
>tilgængelige plugins fra deres hjemmeside, men lige lidt hjælper det.

Ligger sammen med et screenshot på
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/download/DFinder.zip>,
(411 KB)

Så vidt jeg kan se skulle der være tre filer, men skriv, hvis der
mangler nogen.

Jeg må indrømme, at jeg ikke aner om den er kommet med selve
ACDSee eller et af de andre programmer, som følger med suiten.

Men den optræder kun i ACDSee og ikke i f.eks. FotoCanvas og jeg
har ikke installeret nogen særskilte plugins.

med venlig hilsen
Knud