Svenske Proforma biler
Fra : pistolfingeren@hotma~

Dato : 28-09-08 11:41

Hej NG,

Er der nogle som kan fortælle mig, hvordan og hvor man anmelder
mennesker som bor i Danmark og køre rundt med dyre biler på Svenske
nummerplader ??

Er det Skat/Politet/???

Jeg ser frem til jeres besvarelse..

Hilsen

Pistolfingeren
"Den misundlige bil ejer"

Fra : Per

Dato : 28-09-08 18:54

pistolfingeren@hotmail.com wrote:
> [...]
>
> Er der nogle som kan fortælle mig, hvordan og hvor man anmelder
> mennesker som bor i Danmark og køre rundt med dyre biler på Svenske

Ring til politiet send evt. en skriftlig anmeldelse.

Har du gjort iagtagelser over en længere periode - så skriv ned hvornår du
har set vedkommende køre i bilen og under hvilke omstændigheder. Bemærk hvem
føreren er - ham skal du kunne beskrive/genkende.

/ Per

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 28-09-08 19:39

<pistolfingeren@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

>Er der nogle som kan fortælle mig, hvordan og hvor man anmelder
>mennesker som bor i Danmark og køre rundt med dyre biler på Svenske

Har prøvet... Glem det..!
Politiet gør det samme som skat; nemlig ingenting.

--
/Mikael
Java - Hit Mohammed in the head, before he burns the flag:

Fra : JBH

Dato : 28-09-08 20:19

"Mikael Mortensen" <email@xiaodidi.dk> skrev i en meddelelse

> <pistolfingeren@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har prøvet... Glem det..!
> Politiet gør det samme som skat; nemlig ingenting.

Politiet er nok ret ligeglade, men det tror jeg bestemt ikke Skat er, set i
lyset af den klapjagt jeg så de foretog rundt på diverse kræmmermarkeder i
sommers, eller den klapjagt de for tiden har på gulpladebiler...

mvh
JBH

Fra : Henning

Dato : 28-09-08 22:03

>Har prøvet... Glem det..!
>Politiet gør det samme som skat; nemlig ingenting.

Så du mener det var for sjov skat og politi for nogle uger siden kørte
en razzia mod biler på svenske plader på Amager?

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 29-09-08 15:46

> Så du mener det var for sjov skat og politi for nogle uger siden kørte
> en razzia mod biler på svenske plader på Amager?

Muligvis.

Jeg siger bare, at de er ligeglade med anmeldelser fra borgere.

Fra : Bo

Dato : 29-09-08 12:16

On 28 Sep., 20:40, pistolfinge...@hotmail.com wrote:
> [...]
>
> Er der nogle som kan fortælle mig, hvordan og hvor man anmelder
> mennesker som bor i Danmark og køre rundt med dyre biler på Svenske

Du skal være ret sikker i din sag. Hvis pg har sin
Folkeregisteradresse i Sverige er vedk i sin gode ret til at køre på
udenlandske nr.plader.
Pg. har lov til at køre til DK og sove i sin "feriebolig". Jeg tror
mange er skide misunderlige. Selv kører jeg i en udenlandsk nr.plade-
bil. vh Bo

Fra : Henning

Dato : 29-09-08 20:04

>Du skal være ret sikker i din sag. Hvis pg har sin
>Folkeregisteradresse i Sverige er vedk i sin gode ret til at køre på
>udenlandske nr.plader.
Forudsat han rent faktisk bor i Sverige! Men hvis han størstedelen af
tiden opholder sig i Danmark duer den ikke!

Fra : Niels Kallehauge

Dato : 29-09-08 19:16

pistolfingeren@hotmail.com har bragt dette til verden:
> [...]
>
> Er der nogle som kan fortælle mig, hvordan og hvor man anmelder
> mennesker som bor i Danmark og køre rundt med dyre biler på Svenske

Slet ikke sikkert det er en "proforma bil"
Har kollegaer der har bolig og arbejde i Danmark, samt ejendom og firma
i Sverige.
De har biler, der er Svensk indregistreret, og har den aftale med Skat
at de fører kørebog.
De afdrager registreringsafgiften med kr. 50,- pr dag, bilen er i
Danmark.
Niels

Fra : Jolin

Dato : 30-09-08 11:56

> [...]
>
>Er der nogle som kan fortælle mig, hvordan og hvor man anmelder
>mennesker som bor i Danmark og køre rundt med dyre biler på Svenske

Umiddelbart ville jeg mene at du skal anmelde det til SKAT, da det er en
omgåelse af den danske registreringsafgift.

Men langt størstedelen af biler på Svenske plader i DK kører 100% lovligt.

Jeg er som så mange andre flyttet til Sverige fordi jeg har kunnet få en
super fed lejlighed meget billigere end i København. Personligt var det ikke
for at få en billigere bil, men som sagt billigere bolig. Med den prisklasse
bil jeg alligevel har råd til at betale, koster den sgu det samme i SE som i
DK fordi Øresundsbarrieren (broen) er så pisse dyr.

Jeg er i København HVER dag pga. studie, arbejde, venner og famile. Jeg er
ofte på den samme adresse til sent på aftenen. Jeg gør jo intet forkert af
den grund.

Fra : Svend

Dato : 02-10-08 09:48

"Jolin" <invalid@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ofte på den samme adresse til sent på aftenen. Jeg gør jo intet forkert af

Der er mange der som dig bor i sverige og arbejder dagligt i kbh.

MEN der er desværre også dem der snyder og dermed påfører os andre en ekstra
udgift via det fællesskab vi har gennem skatten.

Det skal meldes til skat, som også gerne vil tage sig af det. Selv har jeg
dokumenteret hvordan en Nabo blev skilt fra konen (proforma) flyttede til
sverige (proforma). Hun fik så boligsikring + kontanthjælp da hun nu var
eneforsøger og ikke længere gift.
Samtidig fik han ny bil billigt, og da han jo stadig boede hos hende,
betalte han jo ikke for at køre over broen.

Den eneste ekstraudgift de havde var den betaling han gav for en proforma
adresse i sverige. Men de var rigeligt tjent hjem af de andre indtægter.

Så da jeg meldte det til skat, meldte jeg selvfølgelig også konen til
kommunen.

Så der kan være flere parter der skal have oplysningerne.

OT nogle vil kalde det stikkeri, men når en person stjæler fra mig, enten
ved at tage min pung eller ved at snyde i skat mv. så er det selvforsvar at
melde dem