/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Reparationstid - hvor står jeg
Fra : Jebir


Dato : 26-09-08 09:36

Hejsa!

Efter en ferie og et computernedbrud har jeg desværre mistet de svar der var
kommet på min tidligere post - jeg håber derfor at gruppen bærer over med
mig når jeg prøver igen...

Et spørgsmål, som jeg håber nogen kan afklare;

Jeg købte i foråret et 42" panasonic plasmatv hos en forhandler. Efter 4½
måned opstod der en fejl på tv'et, som betød at det skulle sendes til
reparation.
Da jeg indleverede tv'et - d. 21. juli - fik jeg (mundtligt) at vide, at det
ville tage 2, højst 3, uger før jeg havde mit tv tilbage.

Sagen er imidlertid den, at jeg stadig venter på besked om, hvornår mit tv
er klar - adskillige henvendelser har ikke givet andet end "den er stadig
sendt ind til værkstedet" eller "vi skriver så snart vi ved noget"...
Der er nu gået over 2 måneder siden tv'et blev indleveret, og sidste besked
jeg
har fået er "vi regner med at vide noget inden for de næste par uger".

Så mit spørgsmål er; hvad kan jeg gøre her fra? For jeg synes godt nok at 2
måneder må være ud over rimelig tid for en reparation, når jeg har fået at
vide at det var HØJST (med tryk på højst...) 3 uger...

På forhånd tak,
Jebir

(x-post dk.forbruger, dk.videnskab.jura)


 
 
Holst (26-09-2008)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 26-09-08 09:47


Jebir wrote:

> Efter en ferie og et computernedbrud har jeg desværre mistet de svar der var
> kommet på min tidligere post - jeg håber derfor at gruppen bærer over med
> mig når jeg prøver igen...

Tag et smut forbi http://groups.google.com og læs de gamle svar.

Master Fat Bastard (26-09-2008)
Kommentar
Fra : Master Fat Bastard


Dato : 26-09-08 20:12

Jebir wrote:
> Hejsa!
>
> Efter en ferie og et computernedbrud har jeg desværre mistet de svar der
> var kommet på min tidligere post - jeg håber derfor at gruppen bærer
> over med mig når jeg prøver igen...
google

QBIC [6400] (26-09-2008)
Kommentar
Fra : QBIC [6400]


Dato : 26-09-08 20:31

står firmaet her
http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/

hvis nej så
så se om der ligger andre lignende sager begravet på siden
http://www.forbrug.dk/


men jeg tyder det de skriver med at du skal gå i forretningen og bede
dem om at få din vare lavet ellers vil du ophæve købet, evt 14 dage syntes
at være en ok tisd at give dem

/ Niels



"Jebir" <jebir@jebir.dk> skrev i meddelelsen
news:48dc9ed0$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hejsa!
>
> Efter en ferie og et computernedbrud har jeg desværre mistet de svar der
> var kommet på min tidligere post - jeg håber derfor at gruppen bærer over
> med mig når jeg prøver igen...
>
> Et spørgsmål, som jeg håber nogen kan afklare;
>
> Jeg købte i foråret et 42" panasonic plasmatv hos en forhandler. Efter 4½
> måned opstod der en fejl på tv'et, som betød at det skulle sendes til
> reparation.
> Da jeg indleverede tv'et - d. 21. juli - fik jeg (mundtligt) at vide, at
> det
> ville tage 2, højst 3, uger før jeg havde mit tv tilbage.
>
> Sagen er imidlertid den, at jeg stadig venter på besked om, hvornår mit tv
> er klar - adskillige henvendelser har ikke givet andet end "den er stadig
> sendt ind til værkstedet" eller "vi skriver så snart vi ved noget"...
> Der er nu gået over 2 måneder siden tv'et blev indleveret, og sidste
> besked jeg
> har fået er "vi regner med at vide noget inden for de næste par uger".
>
> Så mit spørgsmål er; hvad kan jeg gøre her fra? For jeg synes godt nok at
> 2
> måneder må være ud over rimelig tid for en reparation, når jeg har fået at
> vide at det var HØJST (med tryk på højst...) 3 uger...
>
> På forhånd tak,
> Jebir
>
> (x-post dk.forbruger, dk.videnskab.jura)


Z (26-09-2008)
Kommentar
Fra : Z


Dato : 26-09-08 21:37

Er det sendt til Panasonic? (Servicecentergruppen)

Hvis parallelimport, info gerne hvilken butik.

Jebir (29-09-2008)
Kommentar
Fra : Jebir


Dato : 29-09-08 10:13


"Z" <svarigruppen@hotmail.invalid> skrev i meddelelsen
news:48dd4806$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> Er det sendt til Panasonic? (Servicecentergruppen)
>
> Hvis parallelimport, info gerne hvilken butik.

Det er sendt til Panasonic ja, men lige lidt ny info;

I fredags henvendte jeg mig til butikken - cinemagic.dk - igen igen igen, og
stillede mig undrende over for hvordan det kunne tage så lang tid, samt
stillede et åbent spørgsmål om hvilke muligheder jeg mon havde for at gå
videre med sagen.

Dette resulterede i, at der efter et kvarter kom en besked om, at de
beklagede at reparationen havde taget så lang tid, samt at de ville
fremsende et nyt tv som erstatning for det andet - dog et Panasonic
TH-42PX80 istedet for PX70 da denne er udgået.

Jeg skyndte mig at takke ja (da vi havde kigget på PX80 i sin tid, men den
var næsten dobbelt så dyr som PX70, da denne var ved at blive udfaset) og
fik kort efter en bekræftelse på, at tv'et nu var sendt fra deres lager. Så
nu går jeg bare og venter...

Kan dog ikke lade være med at tænke hvad der var sket, hvis jeg havde
stillet mig undrende på den måde for en måned siden, da de allerede på det
tidspunkt havde overskredet den lovede tid med 7-14 dage...

- Jebir


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste