Deadwood
Fra : Mr. D

Dato : 30-09-08 20:59

Har lige set de første 3-4 episoder ...

.... Hold da fast. Hvis den fortsætter sådan, så bliver den da vist meget
god. Men I har selvfølgelig nok alle set alle tre sæsoner allerede.

Et hurtigt spørgsmål:

Der er en speciel personlighed med, som bare kaldes Jane. Ved nogen, om hun
skal forestille Calamity Jane, eller om hun blot er en Jane Doe?

simon

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 30-09-08 22:58

"Mr. D" <> skrev i meddelelsen news:gbu0ea$2ppn$1@newsbin.cybercity.dk...
> Har lige set de første 3-4 episoder ...
>
> ... Hold da fast. Hvis den fortsætter sådan, så bliver den da vist meget
> god. Men I har selvfølgelig nok alle set alle tre sæsoner allerede.

Det er forfærdelig. Den holder hele vejen, så man sidder med en flad
fornemmelse når serien er slut. Man vil have mere.

> Et hurtigt spørgsmål:
>
> Der er en speciel personlighed med, som bare kaldes Jane. Ved nogen, om
> hun skal forestille Calamity Jane, eller om hun blot er en Jane Doe?

Der er Calamity Jane. De første afsnit følger historen rimelig. Efter Buffow
Bill
bliver skudt får tekstforfatterne mere kunsterisk frihed.

Hmm. spoiler eller ej. Det svarer vel til at man skriver at skibet synker i
Titanic.

mvh
Henning

Fra : Brian Kjeldsen

Dato : 01-10-08 15:35

"Mr. D" <sigri@detiparantesemail.dk> skrev i en meddelelse
> Har lige set de første 3-4 episoder ...
>
> ... Hold da fast. Hvis den fortsætter sådan, så bliver den da vist meget
> god. Men I har selvfølgelig nok alle set alle tre sæsoner allerede.

Hold da op hvor ville jeg gerne være dig. Den serie blev bare bedre og
bedre. Det er ikke fordi der sker så voldsomt meget i hver episode, men den
bygger hele tiden en meget intens stemning op. Desuden har den et fantastisk
person galleri. Den bedste serie jeg har set tror jeg...okay sammen med Twin
Peaks. MEEEEN en lille advarsel vi sad tilbage noget skuffede efter sidste
afsnit. Ellers holdte alt andet i den serie.

> Et hurtigt spørgsmål:
>
> Der er en speciel personlighed med, som bare kaldes Jane. Ved nogen, om
> hun skal forestille Calamity Jane, eller om hun blot er en Jane Doe?

Hun var faktisk den personlighed jeg tog længst om at komme til at holde
af/acceptere

Fra : Mr. D

Dato : 03-10-08 22:01

"Brian Kjeldsen kjeldsen@ mail.dk>" <brauner<punktumFJERN DETTE> skrev i en
meddelelse news:48e38a7d$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Mr. D" <sigri@detiparantesemail.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Hold da op hvor ville jeg gerne være dig. Den serie blev bare bedre og
> bedre.

Tak til jer begge. Det ser ud til, jeg er priviligeret, som først skal i
gang med den serie nu. jeg glæder mig, den ser rigtig god ud.

.... og så er det godt, at Jane er en - forholdsvis - historisk person. Jeg
ville ikke vide, hvad jeg skulle gøre af den personage, hvis hun var frit
opfundet til serien. jeg kan bedre leve med, at hun er en fortolkning af
noget, der en gang har været rigtig levende

simon

Fra : JYH

Dato : 04-10-08 12:40

Mr. D wrote:

> Tak til jer begge. Det ser ud til, jeg er priviligeret, som først
> skal i gang med den serie nu. jeg glæder mig, den ser rigtig god ud.

Du kan roligt glæde dig.
Jeg har hele serien på DVD, har set den flere gange - og den skal helt sikkert ses igen.

Man kan læse en masse om serien her:
http://www.hbo.com/deadwood/