Male på plastic - how?
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 30-09-08 15:32

Hej

Jeg har en kattelem, som jeg ønsker at male i nogenlunde samme farve som min
dør (antracitgrå RAL7016). Hvordan griber man det an?

Kan man blot male med alm. Spraymaling, elller skal man bruge primer også?

Er der i øvrigt nogen, som ved hvor kan købe spraymaling i RAL7016 eller
bare noget der ligner? Jeg har spurgt i forskellige byggemarkeder, og man
spraymaling findes tilsyneladende ikke i RAL7016...

Håber nogen kan hjælpe

Mvh
Hans

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 30-09-08 15:35

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> bare noget der ligner? Jeg har spurgt i forskellige byggemarkeder, og man
> spraymaling findes tilsyneladende ikke i RAL7016...

Jeg husker jo min barndom med plastic modelfly i samlesæt. Der var også
noget maling til.

Steen.

Fra : Max

Dato : 30-09-08 16:26

Hej Hans

> Er der i øvrigt nogen, som ved hvor kan købe spraymaling i RAL7016
> eller bare noget der ligner? Jeg har spurgt i forskellige

Henvend dig til et sted hvor de sælger maling til autolakerer og
sådant noget, eller også en industrilaker. De kan skaffe spray-
dåser med både en plastprimer og RAL farver.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-08 18:06

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bare noget der ligner? Jeg har spurgt i forskellige byggemarkeder, og man
> spraymaling findes tilsyneladende ikke i RAL7016...

Du skal først bruge en plast-primer.
Den kan købes i de fleste butikker der sælger spraymaling, f.eks. T-Hansen.

M.h.t den rigtige grå farve: hvis du alligevel skal have autolakeren til at
blande farven, var det måske lige så billigt at han også malede kattelemmen
(hvis altså den kan afmonteres)?

mvh Ole

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 30-09-08 19:24

Hej

> [...]
> blande farven, var det måske lige så billigt at han også malede kattelemmen

Jeg siger tak for hjælpen :)

Har fundet RAL7016 på ebay.de - vil dog prøve at spørge min nabo, som
arbejder hos et autoreservedelslager.

Mvh
Hans

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-09-08 20:58

> Har fundet RAL7016 på ebay.de - vil dog prøve at spørge min nabo, som
> arbejder hos et autoreservedelslager.

Køb den terpentinbaseret og rul den på med en fin rulle. Den skal have 2-3
gange, og det holder et par år før det skal genopfriskes - taler af erfaring
med en helt speciel blå farve.

Mvh Maria

Fra : John V.

Dato : 30-09-08 21:53

> [...]
> bare noget der ligner? Jeg har spurgt i forskellige byggemarkeder, og man
> spraymaling findes tilsyneladende ikke i RAL7016...

Hvis du anvender den giftige type spraymaling med xylen i, vil det kunne
holde uden at bruge nogen form for primer.

Om den farve du efterlyser kan fås som spray ved jeg ikke, men så må du selv
tone den, eller anvende en anden metode end spray, f.eks. en pensel, det er
vel ikke så vigtigt med en kattelem, den behøver nok ikke stå som
kølerhjelmen på en bil.

--
Med Venlig Hilsen

Malermester