TOTEMPO
Fra : Ukendt

Dato : 30-09-08 21:09

Hvad så...hvad siger i til Totempo's
to lykkeriddere i "kontant" iaften på DR1 ?

Hvad er folkets holdning til hele emnet
"Totempo" og deres prissætning, og
slagtningen af ham mekanikeren fra Nordjylland
som kunne nøjes med en væsentlig lavere timepris
end det Totempo dikterer ?

Vil Ford Danmark sidde emnet overhørigt ?
Det er da pinligt, en større forhandlerkæde
af netop Ford m.fl. biler i danmark, skaber
sådan en uro.

Fra : Dak

Dato : 30-09-08 21:21

Eque skrev:
> [...]
>
> Vil Ford Danmark sidde emnet overhørigt ?
> Det er da pinligt, en større forhandlerkæde
> af netop Ford m.fl. biler i danmark, skaber

Og til dem som ikke lige har set udsendelsen:

http://www.dr.dk/DR1/kontant/2008/09/30154059.htm

---
Dak
"ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 30-09-08 21:38

Eque skrev:
> [...]
>
> Vil Ford Danmark sidde emnet overhørigt ?
> Det er da pinligt, en større forhandlerkæde
> af netop Ford m.fl. biler i danmark, skaber

Hvis folk vil have 'gratis' erstatningsbil må de vel om det. En del
kunder bliver nok lidt klogere nu.

--
Niels

Fra : Z

Dato : 30-09-08 23:23

Så desværre ikke udsendelsen, men det undrer mig meget at Totempo tror
den slags ikke bliver opdaget i 2008.

Her fra deres basis-abonnementsbetingelser:

"Basis-abonnementer
Basis abonnementet dækker i Europa i henhold til kaskoforsikringens
bestemmelser gældende for det konkrete køretøj. Er der på bilen ikke
gyldig kaskoforsikring med Europadækning, er der ikke Europadækning på
abonnementet."

"I henhold til kaskoforsikringens bestemmelser"?
Ja dækningen på kaskoforsikringen som Totempo absolut ikke har noget at
gøre med, men som de skriver ind i deres betingelser

Og deres reklamer med hjælp indenfor 20 minutter - hvor man ser
vejhjælpen have en lånebil med på ladet... Uden at der direkte
postuleres at det er hvad der vil ske, så er det sådan man opfatter det.
Kigger man i betingelserne er det en taxa de lover indenfor 20 minutter.
Bagefter vil ens køretøj blive afhentet

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 01-10-08 12:14

Z skrev:
> [...]
> Ja dækningen på kaskoforsikringen som Totempo absolut ikke har noget at
> gøre med, men som de skriver ind i deres betingelser

Du har overset at deres væsentlige tilgang til kunderne netop er via
forsikringsselskaberne. De har på rekordtid skaffet så mange kunder at
de truer både Falck og Dansk Vejhjælp (FDM), så der er også rigtigt
mange der /ikke/ læser betingelserne, men bare hopper på det tilbud der
er en smule billigere.

Her er koncepterne blot helt forskellige.

--
Niels

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 01-10-08 13:02

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> wrote in message

> [...]
> /ikke/ læser betingelserne, men bare hopper på det tilbud der er en smule

Nemlig, jeg fik af vide at det nu var "gratis" for mig at bruge Totempo
gennem mit forsikringsselskab, men efter jeg nærlæste betingelserne(efter
jeg havde ringet til Falck for at melde mig ud, og den flinke mand hos Falck
gjorde opmærksom på de ting der ikke fortælles i reklamerne) valgte jeg at
blive hos Falck, jeg vil gerne betale de 500kr om året for ordentlig
service, selvom jeg hader de nye Falck reklamer :)

Mvh
Jacob

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 01-10-08 17:25

Jacob Rungwald skrev:

> [...]
> i reklamerne) valgte jeg at blive hos Falck, jeg vil gerne betale de
> 500kr om året for ordentlig service, selvom jeg hader de nye Falck

Det er nogle år siden jeg skiftede til Dansk Vejhjælp / FDM (som er lidt
billigere end Falck), men jeg har aldrig haft brug for dem. Og det er så
det første bud i den forbindelse: Hold bilen i orden så du ikke får brug
for hjælpen.

Andet bud er selvfølgelig, at man ikke skal hoppe på en ordning, hvor
pengene tjenes på værkstedet, som det er tilfældet med Totempo. Det er
slemt nok som det er med værkstederne i forvejen.

--
Niels

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 01-10-08 19:43

> [...]
> billigere end Falck), men jeg har aldrig haft brug for dem. Og det er så
> det første bud i den forbindelse: Hold bilen i orden så du ikke får brug

Nemlig, jeg har haft brug for falck 1 gang i de 14 år jeg har haft bil, og
det var min egen skyld fordi jeg drænede batteriet med mit anlæg :)

> Andet bud er selvfølgelig, at man ikke skal hoppe på en ordning, hvor
> pengene tjenes på værkstedet, som det er tilfældet med Totempo. Det er
> slemt nok som det er med værkstederne i forvejen.

Jeg syntes Totempo's metoder er så latterlige, og jeg forstår ikke at folk
ikke læser betingelser igennem før de siger ja tak.

Mvh
Jacob

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 01-10-08 07:54

Eque wrote:
> Hvad så...hvad siger i til Totempo's
> to lykkeriddere i "kontant" iaften på DR1 ?

de var til grin! det var hyle-morsomt at se ham den ynkelige advokat
prøve at redde sin klient!!!

> Hvad er folkets holdning til hele emnet
> "Totempo" og deres prissætning, og
> slagtningen af ham mekanikeren fra Nordjylland
> som kunne nøjes med en væsentlig lavere timepris
> end det Totempo dikterer ?

totempo = røvhuller.

> Vil Ford Danmark sidde emnet overhørigt ?
> Det er da pinligt, en større forhandlerkæde
> af netop Ford m.fl. biler i danmark, skaber
> sådan en uro.

aner det ikke.

men det var morsomt at se de 2 ynkelige personer lave krumspring for at
snakke udenom... hold kæft, hvor var de til grin...

"jaaaah, men nu er der ikke mere tid og det er unfair at vi ikke har tid
til at forklare os ordentligt"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-10-08 16:21

Master Fat Bastard skriver:

> "jaaaah, men nu er der ikke mere tid og det er unfair at vi ikke har tid
> til at forklare os ordentligt"

Men ret dumt at de ikke fik lov til at kommentere de enkelte sager, som
de havde aftalt inden udsendelsen.

Der jokkede Kontant i spinaten, hvis du spørger mig.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-10-08 18:48

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Men ret dumt at de ikke fik lov til at kommentere de enkelte sager, som
> de havde aftalt inden udsendelsen.

Fik vi at vide hvad de præcist havde aftalt?

> Der jokkede Kontant i spinaten, hvis du spørger mig.

Det er jo Kontants stil... desværre, for de har jo tit nogen ret gode
sager.

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 01-10-08 19:45

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Master Fat Bastard skriver:

> Men ret dumt at de ikke fik lov til at kommentere de enkelte sager, som
> de havde aftalt inden udsendelsen.
>
> Der jokkede Kontant i spinaten, hvis du spørger mig.

Jeg tænkte nøjagtigt det samme, havde faktisk lyst til at skrive til dem
idag, det er jo nemt at lynche folk, hvis ikke man giver dem mulighed for at
forklare sig.

Det undskylder ikke Totempos handlinger, men det gør ihvertifald heller ikke
Kontant mere troværdigt.

Mvh
Jacob

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-10-08 20:18

Jacob Rungwald skriver:

> Jeg tænkte nøjagtigt det samme, havde faktisk lyst til at skrive til dem
> idag, det er jo nemt at lynche folk, hvis ikke man giver dem mulighed for at
> forklare sig.

God ide. Jeg har lige skrevet, hvis flere gør det samme, kommer sagen
måske op igen.

På den anden side gider Totempo nok ikke lave en aftale med DR igen, når
DR ikke kan finde ud af at overholde den?

> Det undskylder ikke Totempos handlinger, men det gør ihvertifald heller ikke
> Kontant mere troværdigt.

Netop

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 01-10-08 07:57

Eque wrote:
> [...]
>
> Vil Ford Danmark sidde emnet overhørigt ?
> Det er da pinligt, en større forhandlerkæde
> af netop Ford m.fl. biler i danmark, skaber

iøvrigt: KOMPLET TIL GRIN, at direktøren ikke engang kunne klare sig
uden at have sin advokat med ved siden af!!!

hold kæft en nar...

han skulle bare være gået ind alene og taget det stille og roligt som en
mand, give nogen indrømmelser på at han har begået fejl men nu vil de
blive ordnet, uden sin baby-sitter ved siden af...

istedet nægter han alle fejl og er helt til grin og prøver at lyve og
smyge sig udenom...

til hans forsvar:
men det er nok også utroligt svært at lave et stort firma, uden at lyve
og snyde lidt... kunsten er ikke at blive opdaget...

Fra : Ivar

Dato : 01-10-08 21:52

Master Fat Bastard skrev:

> men det er nok også utroligt svært at lave et stort firma, uden at lyve og
> snyde lidt... kunsten er ikke at blive opdaget...

Det er åbenbart metoden til at lave forretning i dag. Lav en masse
reklame der siger, at det er billigt, og så sørg for at der
bliver betalt ved kasse 1.

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-10-08 21:55

Master Fat Bastard skriver:

> istedet nægter han alle fejl og er helt til grin og prøver at lyve og
> smyge sig udenom...

Hvad lyver de om?

Timeprisen er 595 - det har deres kunder selv indået aftale med dem om.
Hvor Totempo så køber en ydelse og sælger videre kan deres kunder dybest
set være ligeglade med.

Deres "billigst" rekvalmeflip er så lige i overkanten. Men det ser du i
alle brancher.

Kalus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 01-10-08 21:58

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
> set være ligeglade med.
>
> Deres "billigst" rekvalmeflip er så lige i overkanten. Men det ser du i

se udsendelsen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-10-08 22:01

Master Fat Bastard skriver:

> se udsendelsen.

Det gjorde jeg.....

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 02-10-08 07:22

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Master Fat Bastard skriver:
>
> Det gjorde jeg.....
>

> Klaus

så er der jo ikke mere at snakke om og ingen grund til at spørge dumt om
hvad de lyver om.

Fra : Claus U

Dato : 02-10-08 17:52

Master Fat Bastard skrev:

> så er der jo ikke mere at snakke om og ingen grund til at spørge dumt
> om hvad de lyver om.

Som konen noglegange siger "fint!"

--
Claus U --- www.cykeltyven.dk

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 02-10-08 22:31

Claus U wrote:

> Som konen noglegange siger "fint!"

jeg syntes ærligt talt ikke at det er særligt svært at høre på hvad
studie-værten spørger om og hvis man så har set udsendelsen og kan
forstå dansk, så behøves man jo ikke spørge om hvad han spørger
direktøren om...

det er jo almindeligt dansk sprog de snakker...

Fra : Mikker

Dato : 01-10-08 22:08

Tjae...another bullshit company...nogen sælger brugte blækpatroner som nye,
andre osv. osv.... Lyder det for godt til at være sandt.....tjae så er der
nok en vis sandsynlighed for det er sådan ;)

Hygge

Mikker