Udskiftning af bremser i bmw - pris?
Fra : Tico

Dato : 30-09-08 20:42

Hej,

Jeg har lige fået skiftet bremseskiver og klodser på en bmw 318i fra år
2000. Jeg kom af med 6000 kr. Er det en ok pris eller er det for meget?

Med venlig hilsen

Boes

Fra : Bjarne

Dato : 30-09-08 14:36

On Sep 30, 2:41 pm, "Tico" <ti...@vesanet.de> wrote:
> [...]
>
> Jeg har lige fået skiftet bremseskiver og klodser på en bmw 318i fra år
> 2000. Jeg kom af med 6000 kr. Er det en ok pris eller er det for meget?

Ja, hvis man tager i betragtning jeg fik skiftet skiver, klodser
foran, incl fuld service (stort service), bremsevæske, pollenfilter
etc hos Jarls Bilservice i Helsingborg, for omkring 5500dkk incl
gratis lånebil.

Det lyder noget dyrt synes jeg generelt...
Bjarne

Fra : Martin Bak

Dato : 30-09-08 22:46

"Tico" <ticho@vesanet.de> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Jeg har lige fået skiftet bremseskiver og klodser på en bmw 318i fra år
> 2000. Jeg kom af med 6000 kr. Er det en ok pris eller er det for meget?
>
> Med venlig hilsen

_kun_ skiver og klodser? Så synes jeg at det er temmelig pebret. Men når det
er bremser kan der hurtigt medgå noget tid hvis noget har sat sig fast.
De har vel antagelig også samtidig skiftet bremsevæske, så er vi ved at være
der med tidsforbruget iberegnet.
Du kunne nok have gjort det selv for omkring et par tusind, hele vejen
rundt.
Men _så_ sjovt er det altså heller ikke at lave bremser.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 02-10-08 08:10

"Tico" <ticho@vesanet.de> wrote in message
> Hej,
>
> Jeg har lige fået skiftet bremseskiver og klodser på en bmw 318i fra år
> 2000. Jeg kom af med 6000 kr. Er det en ok pris eller er det for meget?

Hvilke punkter er der på regningen ?

Delene hvis det kun er skiver/bremser vil originalt koste ca3-3500kr og hvis
ikke der har være problemer, kan en mekker skifte hele vejen rundt på max 1½
time. jeg kan gøre det med en donkraft i indkørslen på 1½ time hvis ingen
problemer der opstår.

Jeg syntes det lyder dyrt, men igen, hvad står der på regningen ?

Mvh
Jacob

Fra : Mikael

Dato : 02-10-08 04:54

On 30 Sep., 21:41, "Tico" <ti...@vesanet.de> wrote:
> Hej,
>
> Jeg har lige fået skiftet bremseskiver og klodser på en bmw 318i fra år
> 2000. Jeg kom af med 6000 kr. Er det en ok pris eller er det for meget?

Er det foran, bagi eller hele vejen rundt?

Mikael