Tilbage til indmeldelses formular efter Ch~
Fra : teddy hansen

Dato : 30-09-08 11:16

Hej jeg arbejder lidt i dreamweaver cs3. Mit problem er når
brugeren har indtastet data i indmeldelses formularens
tekstfelter /Navn, Adresse Ønsket brugernavn Ønsket password mm.
og serveren der efter tjekker om brugernavnet er i brug. Hvis
brugernavnet er i brug sendes brugeren tilbage til indmeldelses
formularen men de indtastede dataer er der ved slettet, jeg ville
gerne have at alle dater bliver stående med untagelse med det
brugte brugernavn. nogen der kan være behjælpelig med dette??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-09-08 11:45

teddy hansen skrev:

> formularen men de indtastede dataer er der ved slettet, jeg ville
> gerne have at alle dater bliver stående med untagelse med det
> brugte brugernavn. nogen der kan være behjælpelig med dette??

Hvis du bruger method='post' og f,eks. har et felt der hedder
'navn', skal du skrive felt-erklæringen sådan i formularen:

   echo "input type='text' size='40' name='navn'
   value=".$_POST['navn'].">";

Så bliver det afsendte indholdt lagt på plads igen hver gang.

Det kan man benytte sig af til at give det er forvalgt indhold.
Hvis nu næsten alle medlemmerne hedder "Karl", så skriver man
bare et sted før formularen:

   if (!isset($_POST['navn'])) $_POST['navn']='Karl';

Bemærk udråbstegnet.

--
Bertel