Hvor bliver miraklerne af i kristendomen ?
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 29-09-08 18:10

Når man læser biblen så sker der en masse fra Moses til Jesus også standser
det ikke flere mirakler eller noget at skrive om - er der nogen der har et
bud på hvorfor der ikke sker mere ?

Mv.
BMM

signatur på ALLE e-mails :
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185

Fra : Vidal

Dato : 29-09-08 19:05

Bo Mørch Mogensen skrev:
> Når man læser biblen så sker der en masse fra Moses til Jesus også standser
> det ikke flere mirakler eller noget at skrive om - er der nogen der har et
> bud på hvorfor der ikke sker mere ?

Såvidt jeg har forstået, sker der masser af mirakler
i pinsekirkerne. Det ser man somme tider i TV.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 29-09-08 19:33

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Såvidt jeg har forstået, sker der masser af mirakler
> i pinsekirkerne. Det ser man somme tider i TV.

jeg tænkte mere i retning af noget med at gå på vandet og lave vin til vand

Fra : jørgen

Dato : 29-09-08 20:40

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> jeg tænkte mere i retning af noget med at gå på vandet og lave vin til
> vand

Jesus gjorde jo disse ting for at folk skulle komme til tro på Ham, og
derved få tilgivelse for deres synder og evigt liv, hvilket er et større
mirakel end disse andre rent fysiske manifestationer af Guds magt.

mvh jørgen.

Fra : Cyril Malka

Dato : 30-09-08 15:24

In article <48e11f5a$0$90273$14726298@news.sunsite.dk>,
"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote:

> jeg tænkte mere i retning af noget med at gå på vandet og lave vin til vand

Ser du aldrig David Copperfield?

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? => http://www.nytestamente.org
Følg mig på twitter: http://twitter.com/cyrilmalka
.... Catholic - which I was until I reached the age of reason.

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-09-08 21:04

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Såvidt jeg har forstået, sker der masser af mirakler
> i pinsekirkerne. Det ser man somme tider i TV.

Ja. Og nede i Afrika genopliver de døde mennesker ved hjælp af
Helligånden[tm]. Halleluja.

Jeg savner at se, en amputeret ekstremitet vokse ud igen efter forbøn. Når
det sker, bliver jeg sgu' også kristen.´

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Vidal

Dato : 30-09-08 00:33

Jens Bruun skrev:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Ja. Og nede i Afrika genopliver de døde mennesker ved hjælp af
> Helligånden[tm]. Halleluja.

Hehe, ja.

> Jeg savner at se, en amputeret ekstremitet vokse ud igen efter forbøn. Når
> det sker, bliver jeg sgu' også kristen.´

Heh - ja, men så gælder det vist ikke efter, hvad
jeg har fået oplyst.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : kaz

Dato : 30-09-08 13:29

Jens Bruun wrote:
> [...]
>
> Jeg savner at se, en amputeret ekstremitet vokse ud igen efter
> forbøn. Når det sker, bliver jeg sgu' også kristen.´

http://wiki.answers.com/Q/How_many_times_does_a_lizard%27s_tail_grow_back

Halleluja.

Behøver ikke engang forbøn.

Så kan vi forvente at se dig omvendt.

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-08 03:08

"Vidal" skrev i en meddelelse:

> Såvidt jeg har forstået, sker der masser af mirakler
> i pinsekirkerne. Det ser man somme tider i TV.

Der findes jo store og små mirakler. De små er de
hyppigste. Og dem har jeg oplevet masser af gennem
livet. Jeg plejer at sige, at jeg har en SMS-forbindelse
oppe fra. Den går kun nedad, for jeg har aldrig selv
kaldt op, SMS'erne kommer bare. Og det er for mig
en afgørende pointe, at jeg hverken anmoder om dem
eller regner med på forhånd, at nogen vil hjælpe mig
i en kritisk situation. "Nogen" gør det bare uopfordret.

Og jeg er eddermame ikke pinsenist! -- Ib

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-09-08 17:08

Ib Baagøe skrev i

[ ... ]
> Og jeg er eddermame ikke pinsenist! -- Ib

Det ville da bestemt heller ikke være sundt for troen

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Vidal

Dato : 01-10-08 10:09

Ib Baagøe skrev:

> [...]
> eller regner med på forhånd, at nogen vil hjælpe mig
> i en kritisk situation. "Nogen" gør det bare uopfordret.

Jo, men ateister giver ikke meget for subjektive
mirakler. Du skal ud at gå på vandet eller som Jens
Bruun forlanger, få amputerede arme og ben til at
gro ud igen.

> Og jeg er eddermame ikke pinsenist! -- Ib

Nej, men så forlanger du heller ikke så meget af
et mirakel.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-10-08 12:17

Vidal skrev i

[ ... ]
> Jo, men ateister giver ikke meget for subjektive
> mirakler. Du skal ud at gå på vandet eller som Jens
> Bruun forlanger, få amputerede arme og ben til at
> gro ud igen.

Jesus selv har sagt, om så en stod op fra de døde, ville de ikke hverken
høre eller tro af den grund.

Fra : Vidal

Dato : 01-10-08 20:57

Andreas Falck skrev:
> Vidal skrev i
>
> [ ... ]
>
> Jesus selv har sagt, om så en stod op fra de døde, ville de ikke hverken
> høre eller tro af den grund.

Jens Bruun siger jo, han bliver kristen, hvis han
ser et ben vokse ud.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-10-08 21:00

> Jens Bruun siger jo, han bliver kristen, hvis han
> ser et ben vokse ud.

Du er inde på, der skal mere til?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Vidal

Dato : 01-10-08 21:25

Jens Bruun skrev:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Du er inde på, der skal mere til?

Kristendommen er en tro.

----
Hvis Gud gav folk et drag over nakken, hvergang de
handlede 'ukristeligt', ville flertallet nok være
kristne.

Det ville dog sikkert ikke virke på dig.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard