Samosa dip sauce hos Taj Indian Restaurant~
Fra : Ukendt

Dato : 29-09-08 18:30

Hejsa,

Jeg leder efter andre, der har smagt samosa hos Taj Indian i Jernbanegade -
man får to dip saucer til: en mint dip m. yoghurt, og en brun dip der er
krydret og sød i smagen. Det er denne brune dip, jeg søger info om - kokken
derinde vil ikke fortælle noget om indholdet, så jeg kan ikke finde ud af om
det kan købes i butikker... Det er nemlig skidegodt på kartofler, pommes
frites, bøffer osv.

Nogen der ved, hvad det er for noget?

Hans Christian

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 30-09-08 10:02

"Hans Christian Vang" <.> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke finde ud af om det kan købes i butikker... Det er nemlig skidegodt på

Det er sikkert en tamarind-daddel dip. Du kan lave en af følgende:

2½ dl tamarindpasta
1½ dl finthakkede dadler
2 dl uraffineret palmesukker(udskift evt. med lys muscovado)
3/4 dl rørsukker
9 dl vand

Til krydring
2 tsk spidskommen
1 tsk chilipulver
1/2 tsk garam masala
1/2 tsk sort indisk salt (Kala Namak/ sanchal)
1/4 tsk stødt ingefær eller et lille stykke frisk fintrevet
1 tsk salt (efter smag)

I en høj pande eller gryde smuldres tamarind. Tilføj dadler, palmesukker og
sukker samt vand og bring i kog. lad koge i 20 minutter. Mas tamarinden ud
på siden af gryden med en ske. Når det har kogt, og er blevet tykkere, skal
det af varmen.
Si det, og put det tilbage i gryden. Tilføj krydderierne. lad det koge ind
og tykne. Sæt det til afkøling, så tykner det yderligere.
Opbevares i køleskab.

Anders
http://spisdrik.blogspot.com