genvarme mørbrad
Fra : lhs

Dato : 28-09-08 13:21

Hej Jeg har en stak mørbrad bøffer som rester fra igår, da jeg lavede dem
var de perfekt saftige og smeltede på tungen - jeg ved godt jef ik får helt
det samme relsultat idag, men hvordan genvarmer jeg dem bedst idag i micro
eller ovn uden de bliver for tøre..

Hilsen
Lars

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-09-08 14:01

"lhs" <shane(fjern)@get2net.dk> writes:

> [...]
> det samme relsultat idag, men hvordan genvarmer jeg dem bedst idag i micro

Hvilket dyr sad mørbraden på?

Mvh Trine

Fra : lhs

Dato : 28-09-08 15:07

Hej Trine

Det var en øf

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-09-08 15:08

"lhs" <shane(fjern)@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> men hvordan genvarmer jeg dem
> bedst idag i micro eller ovn uden de bliver for tøre..

Du smider din mikroovn på lossepladsen, og smider efterfølgende dine
mørbradbøffer i ovnen ved max. 60 grader. Der kan de så stå og summe et par
timer eller tre.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Emil

Dato : 28-09-08 16:29

"Jens Bruun" wrote:

>"lhs" skrev
>
>Du smider din mikroovn på lossepladsen, og smider efterfølgende dine
>mørbradbøffer i ovnen ved max. 60 grader. Der kan de så stå og summe et par
>timer eller tre.

God løsning, som bevarer saftigheden i kødet, hvis kun oven er til
rådighed. Jeg ville nok pakke dem i kogepose eller staniol, for at
undgå udtørring.

Det gåt noget hurtigere at komme bøfferne i kogepose i varmt vand -
30 min. ved 55-60 grader for ko og 60-65 grader for øf.

Ønskes et appetitligt, smukt udseende, kan bøfferne efterfølgende
svitses på en meget hed pande i ca. 15 - 20 sekunder på hver side.
Her bruger jeg ofte klaret smør (ghee), som jeg synes klæder de
genoplivede bøffer.

m.v.h. Emil