HansaLand
Fra : KV Christiansen

Dato : 28-09-08 15:34

Hejsa!

Vi skal i sommerhus på sydhavsøerne og har tænkt os at lægge en tur forbi
HansaLand. Det er så lige på den sidste åbningsdag - nogen erfaring med lige
præcis denne dag??

Mvh

KC og familie

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-09-08 22:50

"KV Christiansen" <kay-verner@forum.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Vi skal i sommerhus på sydhavsøerne og har tænkt os at lægge en tur forbi
> HansaLand. Det er så lige på den sidste åbningsdag - nogen erfaring med

Ikke lige den dag, men sidst på sæsonen plejer der at være rimelig god
plads. Vi var der i midten af september sidste år i rigtig godt vejr, og der
var maks 5 min ventetid ved forlystelserne, og de sidste 2 timer skulle man
slet ikke vente. Faktisk fik vi flere steder lov til at blive siddende og få
flere ture i træk.
5 ture i træk i loopingbanen kan godt gøre en lidt rundtosset
Husk nu, at Scandlines har tilbud på færge + indgang.
http://www.scandlines.dk/ContentPages/_style_ContentPage_1_col_w_teaser_181
Jeg synes godt nok, at jeg fornylig har set dem annoncere i lokalsprøjten
til lavere priser, men under alle omstændigheder kan det godt betale sig at
købe denne billet.
Det kunne være rart, hvis de også på et tidspunkt ville lave disse billetter
til Heide Park. Hansa land er rigtig god men Heide Park er toppen, hvis man
er til rutschebaner, fart, snurren rundt osv.

Kurt

Fra : Tina & Allan Fosborg

Dato : 29-09-08 15:48

Vi var også en Hansa Park sidste efterår på en Scandlines-tilbuds-billet.
Det var en god tur og en hyggelig park. Vi ventede heller ikke særligt længe
ved forlystelserne.

Men de store drenge i familien ville gerne have noget vildere. Så derfor
spørger jeg til Heide Park. Hvor langt ligger den fra Puttgarten, og kan man
klare den på en endags-tur?

Hilsen Allan

Fra : SB

Dato : 29-09-08 22:17

"Tina & Allan Fosborg" <tullebo@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men de store drenge i familien ville gerne have noget vildere. Så derfor
> spørger jeg til Heide Park. Hvor langt ligger den fra Puttgarten, og kan

Heidepark ligger i Soltau, en 50 - 60 km syd for Hamborg, om du kan nå det
på en dag kan du bedst selv regne ud så
Ved ikke hvor du bor jo :)

Søren

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 29-09-08 23:25

"Tina & Allan Fosborg" <tullebo@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Men de store drenge i familien ville gerne have noget vildere. Så derfor
> spørger jeg til Heide Park. Hvor langt ligger den fra Puttgarten, og kan

Jo, det kan man godt - selv om det bliver en lang dag. Det tager ca. 2 timer
fra Puttgarten at køre derned.
Vi har gjort det som endags tur nogle gange, og man er dejlig træt når man
kommer hjem.
Nu var vi der så en weekend i år og brugte så 2 dage i parken. Det kostede
ikke ret meget ekstra at købe en 2 dages billet.
Vi bemærkede herved, at der var væsentligt flere gæster i parken om
lørdagen, end der var om søndagen, selv om det faktisk var bedre vejr om
søndagen. Så det kan man lige have i baghovedet.
Om lørdagen var der op til godt en times ventetid ved de mest populære
forlystelser, og om søndagen kunne vi næsten komme til med det samme. Om
lørdagen nåede vi ikke alt det vi ville, men om søndagen nåede vi det hele
og de fleste af dem flere gange.
I vil få lykkelige drenge, hvis de kan lide det vilde, for der er godt nok
meget, der sparker r..

Kurt

Fra : Tina & Allan Fosborg

Dato : 30-09-08 15:11

Det lyder rigtigt spændende! Den største af drengene synes efterhånden, det
er "seriøst kedeligt" at være på tur med mor og far, så mon ikke, det kunne
lokke lidt...?

Vi har lige været på weekend i Hamburg, og vi ville gerne besøge den igen,
så det var da en mulighed at kombinere over flere dage.

Tak for svarene

Hilsen Allan

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-09-08 19:05

> [...]
>
> Vi har lige været på weekend i Hamburg, og vi ville gerne besøge den igen,
> så det var da en mulighed at kombinere over flere dage.

Jep, og I kan evt. også leje hytter lige ved siden af parken. Se på deres
hjemmeside.
Endelig er der mange campingpladser i området, så mon ikke også der er
mulighed for at leje hytter eller campingvogne på nogen af dem.

Kurt

Fra : Tina & Allan Fosborg

Dato : 01-10-08 09:26

Jo! Det er da det, vi skal! Tak for oplysningerne

Hilsen Allan