Træfældning
Fra : Thomas

Dato : 29-09-08 07:14

Har et område på et par tønder land med blandet løvtræ.

Det er blandt andet popler hvoraf de største nu er + 25 meter og skal
ned.

Har allerede fået lagt en del af dem ned selv men er nu kommet til en
gruppe på 6 træer der står tæt på skel og mindre end ti meter fra et
hus på en nabo grund.

Popler er meget gummiagtige i veddet før de er tørret helt ud og
derfor lidt uforudsigelige at fælde. Så det ville være rart hvis det
var en med en forsikring der dækkede der gjorde det.

Men hvad koster sådan noget, de skal hverken skæres op eller noget
bare ned og ligge og er det en opgave man kan få fast tilbud på?

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-08 14:22

Hejsa.
Min far havde en lignede opgave for et par år siden.

Han fik et par tilbud hjem fra nogle firmaer med speciale i træfældning.
Han fandt dem i telefonbogen og priserne var overkommelige - billigere end
et hus
--
Venlig hilsen
Ole "Toggal" Juhl (Storefut)

Fra : Rainman

Dato : 29-09-08 14:29

Thomas wrote:
> [...]
>
> Men hvad koster sådan noget, de skal hverken skæres op eller noget
> bare ned og ligge og er det en opgave man kan få fast tilbud på?

Du får næppe noget forsikringselskab til at dække en sådan opgave udført
af en amatør. De har jo ingen mulighed for at vurdere om du er i familie
med Anders And

Find en prof, de kan det der, og de bør have en forsikring der dækker
evt. følgeskader.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 29-09-08 13:54

Rainman <rainman@rainman.com> wrote:

> Find en prof, de kan det der, og de bør have en forsikring der dækker
> evt. følgeskader.

Det er også det han spørger efter

--
-René

Fra : Thomas

Dato : 29-09-08 08:25

On 29 Sep., 15:38, "Niels Peder Sørensen" <n...@esenet.dk> wrote:
> [...]
>
> Men hvad koster sådan noget, de skal hverken skæres op eller noget
> bare ned og ligge og er det en opgave man kan få fast tilbud på?

Træerne står på Møn.

Fra : Jørgen

Dato : 29-09-08 16:52

Thomas wrote:

> [...]
>
> Men hvad koster sådan noget, de skal hverken skæres op eller noget
> bare ned og ligge og er det en opgave man kan få fast tilbud på?

Jeg fik skåret en høj rødgran ned "i skiver" for et par år siden. Det
kostede kr 600,- incl moms. Jeg var ikke selv til stede, men det varede en
lille time.
Mon ikke det koster omkring det samme i alt, at få lagt alle 6 popler ned.

- jørgen