Klippet ledning over til hækklipper
Fra : John V.

Dato : 29-09-08 13:36

Hej Gruppe
Jeg kom på en sjov lille ide, hvis du har klippet ledningen over til din
hækklipper, som mange med en hækklipper har prøvet, kunne du prøve at gøre
følgende, så det ikke sker igen:
Sæt en vandslange udenpå ledningen, den skal være ca. 1 meter lang og have
en tykkelse så den ikke kan komme ind mellem tænderne, så sker det ikke
mere.
1 Meters længde, fordi de fleste overklipninger sker næsten helt inde ved
maskinen, og det så ikke er så tungt.
God fornøjelse med at lave sådan en fætter, det ER patenteret, men derfor
kan man jo godt lave en til sig selv.

--
Med Venlig Hilsen

Malermester
John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-09-08 13:40

"John V." <nyhedsgrupper.sparm@loveletters.dk> writes:

> [...]
> en tykkelse så den ikke kan komme ind mellem tænderne, så sker det ikke

Glimrende ide! Det tror jeg lige jeg gør næste gang den bliver klippet
over. :)

Mvh Trine

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-09-08 16:17

"Trine Kornum Christiansen" skrev i en meddelelse
> Glimrende ide! Det tror jeg lige jeg gør næste gang den bliver klippet
> over. :)

Enig - jeg plejer at klippe den over en gang pr sæson - og da jeg HAR
klippet den over i år, så håber jeg, at det først bliver næste år -
selvom der mangler lidt af hækken endnu

Jan

Fra : Max

Dato : 29-09-08 16:22

Hej John

> God fornøjelse med at lave sådan en fætter, det ER patenteret, men
> derfor kan man jo godt lave en til sig selv.

Hvorfor så besværlig, der skal kun være 10 cm ledning på klipperen,
så trækker man forlængerledningen op gennem buksebenet og ud
gennem jakkeærmet til klipperen.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-08 17:01

Max wrote:
> Hej John

> Hvorfor så besværlig, der skal kun være 10 cm ledning på klipperen,
> så trækker man forlængerledningen op gennem buksebenet og ud
> gennem jakkeærmet til klipperen.

Klipper man den så over kommer der blod

Fra : John V.

Dato : 29-09-08 23:10

<Just> skrev i en meddelelse

> Klipper man den så over kommer der blod

Ja, så kan man da mærke den er klippet over - og se det hvis man er blevet
følelsesløs af al det hækklipperi :)

Fra : SB

Dato : 30-09-08 21:37

"John V." <nyhedsgrupper.sparm@loveletters.dk> skrev i en meddelelse

> <Just> skrev i en meddelelse

> Ja, så kan man da mærke den er klippet over - og se det hvis man er blevet
> følelsesløs af al det hækklipperi :)

kan lige se der er en isoleringsfejl i ledningen sådan omkring hvor
storetæerne mødes

Søren

Fra : John V.

Dato : 30-09-08 21:45

"SB" <sobo@[SLETTES]ofir.dk> skrev i en meddelelse

> kan lige se der er en isoleringsfejl i ledningen sådan omkring hvor
> storetæerne mødes

Lol, hvis tæerne ikke er for sure, tror jeg ikke der sker noget... :)

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 29-09-08 17:19

On Mon, 29 Sep 2008 17:21:30 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej John

>Hvorfor så besværlig, der skal kun være 10 cm ledning på klipperen,
>så trækker man forlængerledningen op gennem buksebenet og ud
>gennem jakkeærmet til klipperen.

Andre muligheder:

Bahco Hækkesaks P51
http://www.lve.dk/produkter.php?varegruppe=59&produkt=588

Bosch Hækkeklipper AHS 48 Li Accu:
http://www.lve.dk/produkter.php?varegruppe=59&produkt=2901
Køb evt. et ekstra batteri eller to (mens de endnu kan fåes til den
model du har købt).

Hitachi/Tanaka CH62EA 62cm. hækkeklipper benzin
http://www.lytek.dk/shop/hitachi-tanaka-ch62ea-1744p.html

På den anden side: hvis man ikke klipper ledningen over i ny og næ,
hvordan skal man så få holdt sine pauser?

sayonara
Martin Mose Larsen

Kun en tåbe frygter ikke haven!

Fra : Max

Dato : 29-09-08 18:14

Hej Martin

> På den anden side: hvis man ikke klipper ledningen over i ny og næ,
> hvordan skal man så få holdt sine pauser?

Jeg skal prøve at spørge min gartner.

--
Mvh Max

Fra : Erik Olsen

Dato : 29-09-08 18:52

Max skrev:
> Hej John

> Hvorfor så besværlig, der skal kun være 10 cm ledning på klipperen,
> så trækker man forlængerledningen op gennem buksebenet og ud
> gennem jakkeærmet til klipperen.

Jeg har gerne haft ledningen over skulderen, det har fungeret fint.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Thore Jensen

Dato : 30-09-08 17:28

Erik Olsen skrev:

> Jeg har gerne haft ledningen over skulderen, det har fungeret fint.

samme her, ingen klippede ledninger..

Thore

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-09-08 22:31

Max skrev:

> Hvorfor så besværlig, der skal kun være 10 cm ledning på klipperen,
> så trækker man forlængerledningen op gennem buksebenet og ud
> gennem jakkeærmet til klipperen.

LOL
Hans
http://sites.google.com/site/zofiaoghans/Home

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 29-09-08 23:02

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev >
> Hvorfor så besværlig, der skal kun være 10 cm ledning på klipperen,
> så trækker man forlængerledningen op gennem buksebenet og ud
> gennem jakkeærmet til klipperen.

........Og så ringer telefonen.....
Nej, bliv verdens lykkeligste hækejer, køb en benzindrevet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : John V.

Dato : 29-09-08 23:08

> [...]
>
> Hvorfor så besværlig, der skal kun være 10 cm ledning på klipperen,
> så trækker man forlængerledningen op gennem buksebenet og ud

Den ide er faktisk også ganske god, bare man ikke bruger T-shirt og ikke
falder i ledningen.
Om det kan godkendes i stærkstrømsrelementet tvivler jeg på.

Man kunne jo også bare have et par remme, en om håndledet og nogle flere
længere oppe af armen.
Ganske vist skal man så åbne dem alle når telefonen ringer, men det må også
kunne gøres ret nemt.

Lol John

Fra : Andersen [3650]

Dato : 05-10-08 21:52

Max sendte dette med sin computer:
> Hvorfor så besværlig, der skal kun være 10 cm ledning på klipperen,
> så trækker man forlængerledningen op gennem buksebenet og ud
> gennem jakkeærmet til klipperen.

Det er da hulens besværligt når man så vil have klipperen over
i den anden hånd for at klippe noget der ligger bedst for den hånd.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : claus b.p.

Dato : 09-10-08 01:16

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i en meddelelse
> Max sendte dette med sin computer:
>
> Det er da hulens besværligt når man så vil have klipperen over
> i den anden hånd for at klippe noget der ligger bedst for den hånd.

Ja, og skal man klippe ledningen over er der alt for stor risiko for at
ramme jakke og arme....

/Claus

PS: Hvis man har problemer med at ramme ledningen, så gør som min kone
gjorde for et par år siden: "jeg er færdig med øksen, - grib!"

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-10-08 07:37

claus b.p. skrev:

> PS: Hvis man har problemer med at ramme ledningen, så gør som min kone
> gjorde for et par år siden: "jeg er færdig med øksen, - grib!"

"Ræk mig lige øk..."

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : TG

Dato : 30-09-08 01:34

On Sep 30, 12:07 am, "John V." <nyhedsgrupper.sp...@loveletters.dk>
wrote:

> [...]
> længere oppe af armen.
> Ganske vist skal man så åbne dem alle når telefonen ringer, men det må også

Det med telefonen er ikke det store problem for mig, hvis jeg går ude
og klippe hæk, kan jeg alligevel ikke høre at telefonen ringer inde i
huset..

Hvis den ringer alligevel, er der måske et barn/en kone som tager
telefonen
Eller vedkommende ringer igen på et andet tidspunkt
Eller vedkommende ringer på mobilen...

Men alligevel har jeg i de sidste fem år haft sådan en haveslange
monteret på den forlængerledning, som jeg bruger til hækkeklipperen.
Og det virker, jeg har ikke haft klippet i ledningen siden slagen kom

/TG

Fra : John V.

Dato : 30-09-08 11:54

wrote:
> [...]

monteret på den forlængerledning, som jeg bruger til hækkeklipperen.
Og det virker, jeg har ikke haft klippet i ledningen siden slagen kom

Så virker det altså, godt nok.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 30-09-08 10:26

John V. wrote:
> Hej Gruppe
> Jeg kom på en sjov lille ide, hvis du har klippet ledningen over til
> din hækklipper, som mange med en hækklipper har prøvet, kunne du
> prøve at gøre følgende, så det ikke sker igen:

Hmmm... hvad er det jeg gør forkert???
Jeg er nu blevet 60+, har haft hæk og elklipper i 30+, og har aldrig klippet
ledningen over....
Der må være noget jeg ikke har forstået.....

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 30-09-08 12:45

On Tue, 30 Sep 2008 11:26:24 +0200, "Carsten Finn Rasmussen"
<cfr@c.invalid> wrote:

>Hmmm... hvad er det jeg gør forkert???
>Jeg er nu blevet 60+, har haft hæk og elklipper i 30+, og har aldrig klippet
>ledningen over....
>Der må være noget jeg ikke har forstået.....

Det må være noget af en hæk efter 30+ år ...

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 30-09-08 13:03

Martin Mose Larsen wrote:

> Det må være noget af en hæk efter 30+ år ...

hi hi,,,,
Både hæk og matrikel er skiftet ud adskellige gange. det samme er klipper og
div. forlængerledninger. Ledningerne ikke fordi de er klippet over, men
fordi lange forlængerledninger har det med at 'fordampe' i stuetemperatur
Tilbage står at jeg aldrig, (7-9-13), har klippet en ledning over. Vil
faktisk gerne vide hvordan pokker i bærer jer ad Guderne skal vide at
jeg i andre sammenhænge er rimelig god til at dumme mig, men den med
ledningen har jeg ikke ramt endnu

Fra : Max

Dato : 30-09-08 13:08

Hej Carsten

> (7-9-13), har klippet en ledning over. Vil faktisk gerne vide hvordan
> pokker i bærer jer ad Guderne skal vide at jeg i andre

Prøv at arbejde dig baglæns, det er den sikre død for ledningen.

Hemligheden ved at bevare ledningen hel er at arbejde en vej.

--
Mvh Max

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 30-09-08 13:18

Max wrote:

> Prøv at arbejde dig baglæns, det er den sikre død for ledningen.
>
> Hemligheden ved at bevare ledningen hel er at arbejde en vej.

Ahhhee,,,, der er 'hemmeligheden måske begravet.
Jeg er alt for doven til at gøre arbejdet to gange. Jeg sikrer mig altid at
resultatet er ok, før jeg tager næste skridt. Udtagelsen er toppen, men da
ledningen altid ligger på jorden, er det jo ikke noget problem

Fra : V Hansen

Dato : 30-09-08 13:56

.. Vil
> faktisk gerne vide hvordan pokker i bærer jer ad Guderne skal vide at
> jeg i andre sammenhænge er rimelig god til at dumme mig, men den med
> ledningen har jeg ikke ramt endnu

grin.
her er en virkelig erfaren i det at klippe ledningen over, i de 10 år jeg
har klippet ligusterhæk ( ca 15o m på begge sider),
har jeg nu 2 m tilbage af 10m ledning.
Det der virker for mig, er at binde ledningen til en livrem og så have
ledningen mellem benene bagud som en hale, men
et øjebliks uopmærksomhed, så ----
men nu er jeg da nede på 2 gange pr klipning.
Og bedre får jeg det nok ikke.

Glæder mig til.at der bliver lavet nogle ordentlige batteridrevne.

Vibeke

Fra : Leif Neland

Dato : 30-09-08 13:54

John V. skrev:
> [...]
> hækklipper, som mange med en hækklipper har prøvet, kunne du prøve at gøre

Lidl / aldi og lignende har ofte korte forlængerledninger på 2-3 m, dem
bruger jeg til det sidste stykke.

Leif