Foto
IBM760 5420
Teil 3020
8 mm film overført til PC, hvordan??
Fra : Thomas Thomassen

Dato : 28-09-08 07:47

En bekendt, som ikke ejer en PC, men har adgang til en sådan, ønsker
at få overført gamle arvede familie 8 mm film til digital
fremvisning.
Fotohandler er hørt, men det bliver meget dyrt.
Pågældende har kun filmkassetterne, ingen optager, ingen fremviser, så
hvordan gøres arbejdet??
På forhånd tak.

Fra : CanonBonke

Dato : 28-09-08 08:34

"Thomas Thomassen (slet ICR48)" <kyndby2003@ICR48yahoo.dk> skrev
i en meddelelse
> [...]
| fremvisning.
| Fotohandler er hørt, men det bliver meget dyrt.
| Pågældende har kun filmkassetterne, ingen optager, ingen

Hej Thomas
Jeg fik overspillet gamle filmstykker fra 60'erne, både 8 og 16mm
for nogle år siden, hos
http://www.scanvideo.dk/smalfilm.htm
med et forbavsende godt resultat til en overkommelig pris.
Jeg kan se at de har skiftet ejer, men udstyr og pris er stadig i
orden, måske var det et forsøg værd?
mvh Knud

Fra : Rainman

Dato : 28-09-08 09:03

Thomas Thomassen (slet ICR48) wrote:
> [...]
> Fotohandler er hørt, men det bliver meget dyrt.
> Pågældende har kun filmkassetterne, ingen optager, ingen fremviser, så

Har prøvet at bruge disse: http://smalfilm.dk/

Fin kvalitet og fin service, og prisen er overkommelig.