Ny brugt bil...
Fra : Stephan Aller, OZ2U ~

Dato : 29-09-08 23:00

Så fik jeg endelig en erstatning for min Mercedes E300D Avantgarde der, som
tidligere skrevet, blev neglet da den var hos mekanikeren og efterfølgende
totalskadet. Jeg fik 142000 kr for bilen og det er jeg godt tilfreds med når
den var 11½ år gammel og havde 519000 km på klokken

Erstatningen blev så en Audi A6 2,4 Tiptronic fra 10/1997 med alt i udstyr.
Den havde kørt 130000 km, heraf de første 108000 i Dresden og den står
rigtig flot. Min "medbragte" mekaniker var selv yderst tilfreds med bilens
tilstand og kunne ikke finde nogle defekter. Det er småting jeg har fundet
på bilen. Bl.a. har den ikke jydekrog, det troede jeg ellers var et krav for
den kunne blive indregistreret i Jydeland...

Politiet har så ikke haft tid efter 2½ uge til at snakke med den mistænkte
16-årige dreng som med 99% sikkerhed har brugt min gamle Mercedes til
bowling mod et stengærde. Men de regnede da med at aflægge ham en
høflighedsvisit i løbet af 1-1½ uge....

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Med venlig hilsen

Stephan Aller, OZ2U / 5P2U

Fra : Jens Andersen

Dato : 30-09-08 07:46

"Stephan Aller, OZ2U / 5P2U" <spoerg_mig@om.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 16-årige dreng som med 99% sikkerhed har brugt min gamle Mercedes til
> bowling mod et stengærde. Men de regnede da med at aflægge ham en

En 11 år gammel bil og kun 130000km. lyder det lave km tal ikke
"tilpasset" ?

Fra : Dak

Dato : 30-09-08 15:17

> En 11 år gammel bil og kun 130000km. lyder det lave km
tal ikke
> "tilpasset" ?

Hvis jeg havde en bil og en mc så ville det da passe meget godt med det
antal km. Jeg kører kun mellem 10000-15000km om året og hvis der nu
var en andet køretøj og hvis man skal et sted med konen så kører man jo
kun i den ene bil.

Jeg ser f.eks. på en bil pt. som har kørt 223.000km og er fra 1986! så
medmindre du vil beskylde ejeren for at tilpasse tallet så er du
velkommen. ja den har kun haft en ejer.

Fra : Stephan Aller, OZ2U ~

Dato : 01-10-08 20:47

"Jens Andersen" <grundig_1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> En 11 år gammel bil og kun 130000km. lyder det lave km tal ikke
> "tilpasset" ?

Det er nu ikke tilpasset, har været en garagevogn og er blevet
"Scheckheftgepflegt". Selv min til tider kritiske mekaniker var imponeret
over bilens tilstand..

Stephan Aller

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 01-10-08 01:32

> [...]
> fundet på bilen. Bl.a. har den ikke jydekrog, det troede jeg ellers var et
> krav for den kunne blive indregistreret i Jydeland...

[KLIP]
Skidt at nogen kan finde på at behandle en E300D på den måde.
Selv om jeg ikke er meget for det når du nu skifter væk fra MB så
alligevel...
Tillykke med den "lille ny"

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Stephan Aller, OZ2U ~

Dato : 01-10-08 20:48

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Skidt at nogen kan finde på at behandle en E300D på den måde.
> Selv om jeg ikke er meget for det når du nu skifter væk fra MB så
> [...]

Jeg ville prøve noget andet end MB men vil da ikke udelukke at jeg igen
vender tilbage til MB. Savner nu lidt sigtekornet på kølerhjelmen, he he-

venlig hilsen
Stephan Aller

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 02-10-08 00:12

> Jeg ville prøve noget andet end MB men vil da ikke udelukke at jeg igen
> vender tilbage til MB. Savner nu lidt sigtekornet på kølerhjelmen, he he-

Nå ja men så er det i orden, for så er du ikke helt tabt, kun på "orlov"
En kollega havde en Audi magen til den du nu har fået, og han var mægtig
glad for den.
Næsten ingen reperationer, og kanon køreregenskaber.
Jeg skal dog undlade at nævne hvad den blev skiftet ud til

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved