Råd til køb af gammel bil
Fra : Per*

Dato : 29-09-08 18:41

Om kort tid får jeg brug for en - helst lille - bil i 12-20000 kr klassen.
Den kommer nok ikke til at køre ret meget, om den kan køre hurtigt er også
lige meget, men jeg har lidt andre forventninger:

1. Der skal kunne komme tagbøjler på

2. Der skal være plads til mine lange ben

Jeg har ikke fulgt med i bilmarkedet i flere år, så: Gode råd modtages
gerne:

mvh Per*

Fra : Mogens

Dato : 29-09-08 19:40

"Per*" <nono@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Om kort tid får jeg brug for en - helst lille - bil i 12-20000 kr
> klassen. Den kommer nok ikke til at køre ret meget, om den kan køre
> hurtigt er også lige meget, men jeg har lidt andre forventninger:

Overvej om taxa eller lignende ikke er det billigste for dig.
www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Toyota-Corolla-1,3-XL-3d_ID193401983.htm
www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Toyota-Starlet-1,3-XLi-3d_ID412400822.htm

Fra : oz3bto

Dato : 29-09-08 23:37

> [...]
>
> 2. Der skal være plads til mine lange ben
>
> Jeg har ikke fulgt med i bilmarkedet i flere år, så: Gode råd modtages

Golf eller en gammel ford escort/sierra

Forsøgte i 2 år at slå min gamle sierra ihjel uden held dog bør man også
investere 3-400kr i en "startbooster" hvis bilen ikke køre dagligt.. gamle
biler taber tit strømmen

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-08 23:54

Min taber luft..
Har nu forsøgt at slå den ihjel i snart 23 år og 400.000 km.

Fra : René Løweneck

Dato : 30-09-08 02:50

Hej Per !

> [...]
> 2. Der skal være plads til mine lange ben
> Jeg har ikke fulgt med i bilmarkedet i flere år, så: Gode råd modtages

Hvad med sådan en her:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56019507

Fra : René Løweneck

Dato : 30-09-08 02:54

Hej Per !

> [...]
> 2. Der skal være plads til mine lange ben
> Jeg har ikke fulgt med i bilmarkedet i flere år, så: Gode råd modtages

Sådan en har vi haft og det har uden sammenligning været den billigste og
mest driftsikre bil, vi har haft !

Held og lykke med projektet

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 30-09-08 09:19

René Løweneck wrote:

> Hvad med sådan en her:
>
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56019507

Udmærket råd. Jeg er 192, har ret meget af højden i benene og det var ikke
et problem i Felicia'en. Tagbøjler kan dog kun bære 45 kg og man skal kigge
efter for rust. Specielt bagklappen er et problem. Og hvis man finder en
1.6'er skal man ikke købe medmindre den har servostyring.

> Held og lykke med projektet

Ditto herfra

Ebbe

Fra : Per*

Dato : 30-09-08 17:30

Tak til

alle for gode råd. Taxa er ikke en mulighed når der skal flyttes store ting
på tagbøjler og klodsede tunge kasser inde i bilen, men ellers er det da en
overvejelse værd i forhold til noget jeg næppe vil nå at slide mekanisk op.

mvh Per*

Fra : Vestman

Dato : 30-09-08 19:05

"Per*" <nono@nospam.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> klassen. Den kommer nok ikke til at køre ret meget, om den kan køre
> hurtigt er også lige meget, men jeg har lidt andre forventninger:

Det kan der på denne her dejlige vogn:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56835446
Jeg hart selv haft flere af slagsen, og det er altså nogle ordentlige biler.
Masser af plads: to stk. 90x200cm boxmadrasser bagi, med lukket bagklap.

> 2. Der skal være plads til mine lange ben

Ork, ingen problemer.
Koncentrér dig om rust, og om varmeapparatet virker uden at støje (svært at
udskifte). Kan du ikke selv skrue, er den simpelt opbygget, og derved til at
skrue på for alle mekanikere.

--
/Lars
5.7 V8