/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Vurdering ønskes (del 2)
Fra : John Armstrong


Dato : 29-09-08 13:03

Hejsa,

Så fik jeg testet bilen hos FDM....

Så jeg vil høre om der er nogen her i gruppen, der gider tage et kig på
slutsedlen og FDMs testresultater og fortælle mig om slutsedlen er ok, eller
om jeg skal forlange noget yderligere?

Jeg har ikke "pruttet" om prisen...endnu...eller forlangt andet end at de
0-markerede fejl i FDMs testrapport udbedres.

Her er linket til FDMs testrapport og den slutseddel jeg har modtaget af
sælger.

http://www.webfile.ws/d/1959

Det drejer sig som sagt om følgende bil:

Nissan Note 1,5 dCi 68 Visia
Kilometer: 145.000
Årgang: 2006
Sælgers pris: 130000 kroner

Udstyr:
Aircondition, El-ruder, El-spejle, CD-Radio, Sædevarme, Fjernbet.
centrallås, Startspærre, ABS-Bremser m/ EBD, NBA, 4 Airbags, Justerbart
bagsæde, 5 nakkestøtter, 3-punkt-seler ved alle pladser, Metallak, Bagrude
visker/ vasker, Kopholdere, Køling i handskerum, Servostyring, Ikke ryger,
Stænklapper for+bag
Al service foretaget af Nissan.

Mine bemærkninger:
Jeg fandt 3 steder på bilen hvor der var ridser. Der er også en flænge i
skærmen ved det ene forlys. Der er en revne i stoffet i førersædet.
Vognen er en tidligere køreskolevogn og har kun haft 1 ejer.
Jeg har været ude og køre en testtur og mit indtryk af bilen var positivt.

Mange tak på forhånd.







 
 
John Armstrong (29-09-2008)
Kommentar
Fra : John Armstrong


Dato : 29-09-08 14:23

Nu er det første gang jeg skal ud og købe bil, så jeg kunne godt tænke mig
at vide om de følgende krav
er rimelige eller helt hen i vejret?

Hvis de sekundære krav er rimelige, men sælger ikke vil imødekomme dem, hvad
bør jeg så forlange mht. nedslag i prisen? 10-15% ?

Primære krav:
FDMs 0-markerede fejl skal udbedres
FDMs tillæg til slutseddel skal udfyldes

Sekundære krav:
Udskiftning af bøsninger, jfr. FDMs anmærkninger
Ridser og buler skal udbedres
Luftfilter, brændstoffilter og pollenfilter skal skiftes
Ny kølevæske
Ny bremsevæske
Nye bremseskiver
Dæk skal udskiftes
Tandrem skal udskiftes
Vinterdæk
Rustbeskyttelse





Ukendt (29-09-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-09-08 14:50

Det er da en brugt bil du køber ?
Uden jeg orker gå i detaljer,
så synes jeg du forventer at få en ny bil.
Forlanger du ikke både nye dæk, nye bremser, ordnet
ridser og buler, tandrem, vinterdæk og en komplet undervognsbehandling ? *S*

Tror du skal passe på ikke at blive ret skuffet...med dine krav.



"John Armstrong" <joarm@jdksdh.com> skrev i en meddelelse
news:48e0d6b6$0$90275

> Sekundære krav:
> Udskiftning af bøsninger, jfr. FDMs anmærkninger
> Ridser og buler skal udbedres
> Luftfilter, brændstoffilter og pollenfilter skal skiftes
> Ny kølevæske
> Ny bremsevæske
> Nye bremseskiver
> Dæk skal udskiftes
> Tandrem skal udskiftes
> Vinterdæk
> Rustbeskyttelse



John Armstrong (29-09-2008)
Kommentar
Fra : John Armstrong


Dato : 29-09-08 15:37

> Det er da en brugt bil du køber ?

Jo

> Uden jeg orker gå i detaljer,
> så synes jeg du forventer at få en ny bil.

Nej, men det er vel ikke meget at forlange at FDMs 0-markerede fejl
udbedres?


> Forlanger du ikke både nye dæk, nye bremser, ordnet
> ridser og buler, tandrem, vinterdæk og en komplet undervognsbehandling ?
> *S*

Som nævnt så er jeg grøn på det her område og jeg ved ikke hvad der er
normalt at forlange...
Så derfor håbede jeg at jeg kunne få nogle råd her i gruppen af folk med
erfaring indenfor
brugtbilskøb

> Tror du skal passe på ikke at blive ret skuffet...med dine krav.

Jeg er ikke ud på at stille høje krav...jeg vil bare gerne gøre det så godt
som muligt...




Ukendt (29-09-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-09-08 16:53


"John Armstrong" <joarm@jdksdh.com> skrev i en meddelelse
news:48e0e834$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...

> Nej, men det er vel ikke meget at forlange at FDMs 0-markerede fejl
> udbedres?

Kommer jo an på hvilke vilkår du handler under,
og hvad du har aftalt med sælger.
Går ikke ud fra, sælger har sagt OK ud i den
blå luft til at rette de fejl, FDM måtte finde.

> Som nævnt så er jeg grøn på det her område og jeg ved ikke hvad der er
> normalt at forlange...

Normal sund fornuft ville stille spørgsmålstegn
ved de sekundære ønsker, nej, du nævnte faktisk krav,
du vil ha' med i hatten.


> Så derfor håbede jeg at jeg kunne få nogle råd her i gruppen af folk med
> erfaring indenfor
> brugtbilskøb

Ja. Man må så håbe de råd du vil få,
indeholder en vis grad af almen sund fornuft.


>> Tror du skal passe på ikke at blive ret skuffet...med dine krav.
> Jeg er ikke ud på at stille høje krav..

Ja nu har jeg kun købt to brugte biler i mit liv,
den ene af min bror, den anden af en elsket gammel
skolelærerinde, men alligevel mener jeg, du er en kende
for langt ude på overdrevet hvad dine ønske-krav gælder.


> .jeg vil bare gerne gøre det så godt som muligt...

Du kommer længst ved at imødegå din sælger
med almen sund fornuft istedet for det skal virke overdrevent
og for megen 'kræven ind'.
Måske han er typen, sælgeren, som trækker i land, hvis
du blir' en, skal vi sige, 'umulig kunde'..



Mogens (29-09-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-09-08 16:56

"Eque" <-> skrev i en meddelelse
news:48e0f9d2$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...


> mener jeg, du er en kende for langt ude på overdrevet hvad dine ønske-krav
> gælder.

Damm - jeg er sgu enig med dig denne gang.



Ukendt (29-09-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-09-08 18:13

Er det nu jeg må hejse flaget og bage kage ??

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:6U6Ek.2832$U5.10608@newsb.telia.net...
> "Eque" <-> skrev i en meddelelse
> news:48e0f9d2$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
>> mener jeg, du er en kende for langt ude på overdrevet hvad dine
>> ønske-krav gælder.
>
> Damm - jeg er sgu enig med dig denne gang.
>



Mogens (29-09-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-09-08 18:15

"Eque" <-> skrev i en meddelelse
news:48e10c7b$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Er det nu jeg må hejse flaget og bage kage ??

Jep - og jeg kommer snart på dine kanter, hvorfor der er mulighed for, at
jeg kan smage kagen...



Ukendt (29-09-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-09-08 18:17


"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:h28Ek.2837$U5.10777@newsb.telia.net...

> Jep - og jeg kommer snart på dine kanter, hvorfor der er mulighed for, at
> jeg kan smage kagen...
Hvorfor ?
Ja, det forblir' rent gætværk.



Mogens (29-09-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-09-08 18:18

"Eque" <-> skrev i en meddelelse
news:48e10d99$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvorfor ?

Fordi du bager den i "min" anledning (rolling.eyes)



Ukendt (29-09-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-09-08 18:57


"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:q58Ek.2839$U5.10435@newsb.telia.net...
> "Eque" <-> skrev i en meddelelse
> news:48e10d99$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Hvorfor ?
>
> Fordi du bager den i "min" anledning (rolling.eyes)

Nej. Det gør jeg ikke.
Hvis du havde fulgt med, som det hedder,
så spurgte jeg blot, om det var nu jeg måtte
hejse flaget og bage kage...

Et simpelt spørgsmål behøver ikke altid
føre til handling. (Rolling Stones).
Ergo. De må gå sulten i seng.



Per W. (29-09-2008)
Kommentar
Fra : Per W.


Dato : 29-09-08 15:04


"John Armstrong" <joarm@jdksdh.com> skrev i melding
news:48e0d6b6$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> Nu er det første gang jeg skal ud og købe bil, så jeg kunne godt tænke mig
> at vide om de følgende krav
> er rimelige eller helt hen i vejret?
>
> Hvis de sekundære krav er rimelige, men sælger ikke vil imødekomme dem,
> hvad bør jeg så forlange mht. nedslag i prisen? 10-15% ?
>
> Primære krav:
> FDMs 0-markerede fejl skal udbedres
> FDMs tillæg til slutseddel skal udfyldes
>
> Sekundære krav:
> Udskiftning af bøsninger, jfr. FDMs anmærkninger
> Ridser og buler skal udbedres
> Luftfilter, brændstoffilter og pollenfilter skal skiftes
> Ny kølevæske
> Ny bremsevæske
> Nye bremseskiver
> Dæk skal udskiftes
> Tandrem skal udskiftes
> Vinterdæk
> Rustbeskyttelse

he he, du er ikke riktig klok. Du er klar over at bilen er brukt?

/Per W.



John Armstrong (29-09-2008)
Kommentar
Fra : John Armstrong


Dato : 29-09-08 15:31


> he he, du er ikke riktig klok. Du er klar over at bilen er brukt?
>

Ja...det er første gang jeg køber bil....jeg aner ikke noget om hvad man
normalt forlanger ifm. brugtbilskøb...det er derfor jeg spørger her, min ven




Master Fat Bastard (29-09-2008)
Kommentar
Fra : Master Fat Bastard


Dato : 29-09-08 22:43

Per W. wrote:
> "John Armstrong" <joarm@jdksdh.com> skrev i melding
> news:48e0d6b6$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>> Nu er det første gang jeg skal ud og købe bil, så jeg kunne godt tænke mig
>> at vide om de følgende krav
>> er rimelige eller helt hen i vejret?
>>
>> Hvis de sekundære krav er rimelige, men sælger ikke vil imødekomme dem,
>> hvad bør jeg så forlange mht. nedslag i prisen? 10-15% ?
>>
>> Primære krav:
>> FDMs 0-markerede fejl skal udbedres
>> FDMs tillæg til slutseddel skal udfyldes
>>
>> Sekundære krav:
>> Udskiftning af bøsninger, jfr. FDMs anmærkninger
>> Ridser og buler skal udbedres
>> Luftfilter, brændstoffilter og pollenfilter skal skiftes
>> Ny kølevæske
>> Ny bremsevæske
>> Nye bremseskiver
>> Dæk skal udskiftes
>> Tandrem skal udskiftes
>> Vinterdæk
>> Rustbeskyttelse
>
> he he, du er ikke riktig klok. Du er klar over at bilen er brukt?
>
> /Per W.
>
>

jeg vil gerne købe en brugt bil for ingen penge.

men jeg kræver at hele den brugte bil skal skiftes ud med en ny!


René Løweneck (30-09-2008)
Kommentar
Fra : René Løweneck


Dato : 30-09-08 02:43

> jeg vil gerne købe en brugt bil for ingen penge.
> men jeg kræver at hele den brugte bil skal skiftes ud med en ny!

.... tanken skal være fuld og mindst 5 års fuld garanti på alt, deriblandt
også dæk, bremser og udstødningsrør ))


Master Fat Bastard (30-09-2008)
Kommentar
Fra : Master Fat Bastard


Dato : 30-09-08 07:29

René Løweneck wrote:
>> jeg vil gerne købe en brugt bil for ingen penge.
>> men jeg kræver at hele den brugte bil skal skiftes ud med en ny!
>
> ... tanken skal være fuld og mindst 5 års fuld garanti på alt,
> deriblandt også dæk, bremser og udstødningsrør ))

herregud mand...

der skal sgu' ikke meget til for at gøre dig glad...

til min brugte (som skal udskiftes med en ny) bil, vil jeg udover det
jeg allerede forlangte have dette med:

- gratis benzin i 5 år.
- gratis værksted i 5 år til alt hvad jeg drømmer om.
- gratis kasko, ansvar og min vægtafgift skal betales af sælger i 5 år.
- i tilfælde af ulykker, vil jeg have 0 kr selv-risiko. faktisk skal
modparten betale penge til mig for at bruge min tid på den slags pjat.
- jeg vil have garanti mod at sidde fast i kø i trafikken: hvis dette
alligevel sker, vil jeg have gratis helikopter-transport til det sted
jeg skal hen.
- jeg vil have gratis privat-chauffør, når jeg er for træt selv
- bilen skal også kunne køre selv, ligesom i knight rider og komme når
jeg kalder på den hvis jeg ikke gider have chaufføren til at komme med den.
- jeg forestiller mig at der kunne følge et ur med, med lille
display/monitor så jeg også kan bruge bilen som fjernstyret bil.


Faktisk vil jeg helst have penge for handlen og for at køre i bilen, men
okay.... jeg vil jo heller ikke være *HELT* urimelig i mine krav....











lol

Janner (29-09-2008)
Kommentar
Fra : Janner


Dato : 29-09-08 16:19


"John Armstrong" <joarm@jdksdh.com> skrev i en meddelelse
news:48e0d6b6$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> Nu er det første gang jeg skal ud og købe bil, så jeg kunne godt tænke mig
> at vide om de følgende krav
> er rimelige eller helt hen i vejret?
>
> Hvis de sekundære krav er rimelige, men sælger ikke vil imødekomme dem,
> hvad bør jeg så forlange mht. nedslag i prisen? 10-15% ?
>
> Primære krav:
> FDMs 0-markerede fejl skal udbedres
> FDMs tillæg til slutseddel skal udfyldes
>
> Sekundære krav:
> Udskiftning af bøsninger, jfr. FDMs anmærkninger
> Ridser og buler skal udbedres
> Luftfilter, brændstoffilter og pollenfilter skal skiftes
> Ny kølevæske
> Ny bremsevæske
> Nye bremseskiver
> Dæk skal udskiftes
> Tandrem skal udskiftes
> Vinterdæk
> Rustbeskyttelse
>


Find dig en anden bil. Prisen passer IKKE og især ikke da det er et faktum
at den har været mishandlet som køreskole bil.

De krav du har skrevet får du ikke igennem, og selvom du fik er bilen
stadigt IKKE en god handel.

/jan



Ukendt (29-09-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-09-08 16:55

Nej jeg ville nok også tænke mig om en ekstra gang.
Det er for let at være overtændt på lige dên bil.


"Janner" <baumspieler@NOTVALID.NONO> skrev i en meddelelse
news:48e0f1f8$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Find dig en anden bil. Prisen passer IKKE og især ikke da det er et faktum
> at den har været mishandlet som køreskole bil.
>
> De krav du har skrevet får du ikke igennem, og selvom du fik er bilen
> stadigt IKKE en god handel.
>
> /jan
>



René Løweneck (29-09-2008)
Kommentar
Fra : René Løweneck


Dato : 29-09-08 18:45

Hej John !

> Primære krav:
> FDMs 0-markerede fejl skal udbedres
> FDMs tillæg til slutseddel skal udfyldes
>
> Sekundære krav:
> Udskiftning af bøsninger, jfr. FDMs anmærkninger
> Ridser og buler skal udbedres
> Luftfilter, brændstoffilter og pollenfilter skal skiftes
> Ny kølevæske
> Ny bremsevæske
> Nye bremseskiver
> Dæk skal udskiftes
> Tandrem skal udskiftes
> Vinterdæk
> Rustbeskyttelse

Helt ærligt, jeg tror du skal droppe projektet med at købe brugt bil
overhovedet. Det er jo en ny bil, du vil have.

Alternativt kan du komme ned på jorden igen og være mere realistisk mht.
brugtbilkøb.



--
Med venlig hilsen

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar


Klaus D. Mikkelsen (30-09-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 30-09-08 05:19

John Armstrong skriver:
>
> Nu er det første gang jeg skal ud og købe bil, så jeg kunne godt tænke mig
> at vide om de følgende krav
> er rimelige eller helt hen i vejret?


Helt hen i vejret.

Modsat de andre gider jeg ikke at svine dig til. Jeg er ikke sikker på
at de har forstået meningen med dit spørgsmål.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

John Armstrong (30-09-2008)
Kommentar
Fra : John Armstrong


Dato : 30-09-08 08:20

> Jeg er ikke sikker på
> at de har forstået meningen med dit spørgsmål.


Ja.....Det lader det til....Jeg var blot interesseret i at vide hvad man
_normalt_ kan forhandle sig
frem til af ekstra ting ved brugtbilskøb.....






Jens C. Hansen (29-09-2008)
Kommentar
Fra : Jens C. Hansen


Dato : 29-09-08 15:16

John Armstrong wrote:
> Så fik jeg testet bilen hos FDM....
> Så jeg vil høre om der er nogen her i gruppen, der gider tage et kig på
> slutsedlen og FDMs testresultater og fortælle mig om slutsedlen er ok, eller
> om jeg skal forlange noget yderligere?
> Jeg har ikke "pruttet" om prisen...endnu...eller forlangt andet end at de
> 0-markerede fejl i FDMs testrapport udbedres.

Kan du finde ud af, præcist hvor på motoren den olielækage er?


Mit generelle indtryk af den bil er, at den har fået rigtig mange tæsk i
dens korte liv, og at der derfor højst sandsynligt vil komme en del
reparationer indenfor nogle få år; især på gearkassen, motoren, og
styretøjet.
Det undrer mig desuden at lyset ikke er i orden, på en køreskolebil.


Jeg ville finde en anden bil at købe.



PS: Det er meningen, at en tråd kun skal køre i én gruppe, ikke flere
grupper på én gang.
Man plejer at sætte FollowUp-To (til den mest relevante gruppe), i andre
grupper man også sender første indlæg til, således at alle svar kun
havner i én gruppe.

John Armstrong (29-09-2008)
Kommentar
Fra : John Armstrong


Dato : 29-09-08 16:48

> Kan du finde ud af, præcist hvor på motoren den olielækage er?

jeg skal nok spørge imorgen

> Mit generelle indtryk af den bil er, at den har fået rigtig mange tæsk i
> dens korte liv, og at der derfor højst sandsynligt vil komme en del
> reparationer indenfor nogle få år; især på gearkassen, motoren, og
> styretøjet.

FDM-teknikeren mente at bilen sagtens kunne køre de næste 5 år uden
problemer...


> Det undrer mig desuden at lyset ikke er i orden, på en køreskolebil.

Ja. Men det fixer de.





Henning (29-09-2008)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 29-09-08 16:18

On Mon, 29 Sep 2008 14:02:56 +0200, "John Armstrong"
<joarm@jdksdh.com> wrote:

>Hejsa,
>
>Så fik jeg testet bilen hos FDM....

Hvem betalte den test? Hvis du selv gjorde på eget initiativ ville jeg
som sælger ikke sætte prisen ned - du virker allerede meget sulten
efter bilen når du vil ofre flere tusinde kroner på reelt ingenting!
Du skulle have forhandlet pris og FDM-test på forhånd, samt hvad der
skulle laves inden den blev testet, på baggrund af resultatet.
Såe - jeg tror du har forspildt din chance for prisnedsættelse. Hvis
du er heldig kan du sælge resultatet til sælger så han kan bruge den
til den næste køber

Rasmus M. Jensen (05-10-2008)
Kommentar
Fra : Rasmus M. Jensen


Dato : 05-10-08 20:18

"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message
news:r8s1e4hbo50bfhn8j9h711mf7f12s47rc8@4ax.com...
>
> Hvem betalte den test? Hvis du selv gjorde på eget initiativ ville jeg
> som sælger ikke sætte prisen ned - du virker allerede meget sulten
> efter bilen når du vil ofre flere tusinde kroner på reelt ingenting!
> Du skulle have forhandlet pris og FDM-test på forhånd, samt hvad der
> skulle laves inden den blev testet, på baggrund af resultatet.
> Såe - jeg tror du har forspildt din chance for prisnedsættelse. Hvis
> du er heldig kan du sælge resultatet til sælger så han kan bruge den
> til den næste køber

helt enig...
men det er jo ligegyldigt hvad der skrives som svar til John A... han er
allerede forlængst blevet advaret om ikke at købe den der køreskole-nissan -
og trods det ofrer han så brugtbilstest osv... det er godt nok ikke særlig
smart i en handelssituation...

John - har du prøvet en Skoda Octavia - men det er måske mindre interessant
hvis du falder på halen over Nissan-udstyret...

mvh
Rasmus



Klaus D. Mikkelsen (29-09-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 29-09-08 17:21

John Armstrong skriver:
>
> Mange tak på forhånd.

Hvorfor er bilen devist omlakeret ?
Rust, eller skade ?

Ukorrekt ratstilling og forkert vinkling på hjul (toe in forkert og uens
camber på hjulene)- den har nok været ganske hårdt på en kantsten -
hvordan holder forbroen til det fortsat ?

Nej, ikke om jeg ville røre den med en ildtang.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Mogens (29-09-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-09-08 17:25

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:48E1005E.56D2D4AC@du.kan.finde.den...

> Nej, ikke om jeg ville røre den med en ildtang.

Der er 2 typer biler, jeg _aldrig_ rører ved - tidligere skolevogne og
udlejningsbiler...



John Armstrong (29-09-2008)
Kommentar
Fra : John Armstrong


Dato : 29-09-08 17:40

>
> Der er 2 typer biler, jeg _aldrig_ rører ved - tidligere skolevogne og
> udlejningsbiler...

Jeg kan godt forstå argumenterne og ræsonnementet, men hvor mange her i
gruppen har dårlig erfaring med
køb af tidl. skolevogne? Altså: Hvem her i gruppen har prøvet at købe en
tidl. køreskolevogn og haft masser
af problemer med den?






Brian (29-09-2008)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 29-09-08 17:56

John Armstrong wrote:

> Jeg kan godt forstå argumenterne og ræsonnementet, men hvor mange her
> i gruppen har dårlig erfaring med
> køb af tidl. skolevogne? Altså: Hvem her i gruppen har prøvet at købe
> en tidl. køreskolevogn og haft masser
> af problemer med den?

De fleste her i gruppen, er vist for kloge til dén slags lotteri, når det
kommer til egne penge

Enhver der har taget kørekort véd, at den slags biler får prygl af en anden
verden.

/Brian



Ukendt (29-09-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-09-08 18:15


"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:48e1088b$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...

> Enhver der har taget kørekort véd, at den slags biler får prygl af en
> anden verden.

Er det prygl når motoren går i stå de føste par gange
man kobler ind ? *S*
Der var for mit vedkommende tale om ganske
normal og rolig kørsel, og en filet kobling
er jo en normal sliddel, og der blev ikke
hevet mere i rattet dengang end nu.

osv. osv.

(Trådte mine barnesko ii en 318i med tung kobling...)



Brian (29-09-2008)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 29-09-08 18:49

Eque wrote:

>> Enhver der har taget kørekort véd, at den slags biler får prygl af en
>> anden verden.
>
> Er det prygl når motoren går i stå de føste par gange
> man kobler ind ? *S*

Nææ, jeg er udemærket klar over at de ærede skribenter i denne gruppe, kunne
køre bil længe inden de fik kørekortet.

Min køreskolelærer havde dog en vane med at vi skulle køre flere sammen på
samme tid, og her så jeg da at andre havde ganske store problemer - alle
andre end mig, naturligvis.

> Der var for mit vedkommende tale om ganske
> normal og rolig kørsel, og en filet kobling
> er jo en normal sliddel, og der blev ikke
> hevet mere i rattet dengang end nu.

Jeg kan tydeligt huske hvordan vi ved parallel parkering lærte at dreje
rattet 1½ omgang inden vi begyndte at bakke. Eller holde bilen på koblingen
op af en bakke, i forsøget at lære kunsten ikke at trille tilbage. Eller en
smule filen på koblingen, som du selv er inde på - så meget med grovfilen at
"normal slid" vist ikke helt dækker det

> (Trådte mine barnesko ii en 318i med tung kobling...)

Samme her - Bavaria (den der grimme coupé tingest?)

/Brian



Ukendt (29-09-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-09-08 19:04


"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:48e11510$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> Eque wrote:
>
>>> Enhver der har taget kørekort véd, at den slags biler får prygl af en
>>> anden verden.
>>
>> Er det prygl når motoren går i stå de føste par gange
>> man kobler ind ? *S*
>
> Nææ, jeg er udemærket klar over at de ærede skribenter i denne gruppe,
> kunne køre bil længe inden de fik kørekortet.

Jeg kørte såmænd Grå Ferguson som 7 årig.


> at andre havde ganske store problemer - alle andre end mig, naturligvis.

Ja. Helt vildt naturligt.
Det ligger jo i sagens natur.


>> Der var for mit vedkommende tale om ganske
>> normal og rolig kørsel, og en filet kobling
>> er jo en normal sliddel, og der blev ikke
>> hevet mere i rattet dengang end nu.
>
> Jeg kan tydeligt huske hvordan vi ved parallel parkering lærte at dreje
> rattet 1½ omgang inden vi begyndte at bakke.

Du havde jo også en discount kørelære
hvor der, som i skolerne, skulle presses
flest mulig ind..


> Eller holde bilen på koblingen op af en bakke, i forsøget at lære kunsten
> ikke at trille tilbage.

Ja, vi andre brugte håndbremsen.

> Eller en smule filen på koblingen, som du selv er inde på - så meget med
> grovfilen at "normal slid" vist ikke helt dækker det

Den kan jo skiftes og slides som dæk.


>> (Trådte mine barnesko ii en 318i med tung kobling...)
>
> Samme her - Bavaria (den der grimme coupé tingest?)

Ja. Idag ser en 318i jo grim og kedelig ud.
Modsat en Sierra som holder sig evig-ung.
(hint: Google "dcc + fascination of transportation)



Klaus D. Mikkelsen (29-09-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 29-09-08 20:43

Brian skriver:
>
> Nææ, jeg er udemærket klar over at de ærede skribenter i denne gruppe, kunne
> køre bil længe inden de fik kørekortet.

Så er jeg ikke "ærede"....

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (29-09-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-09-08 18:13

Det er jo blot en fornemmelse man har.


"John Armstrong" <joarm@jdksdh.com> skrev i en meddelelse
news:48e10509$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> >
>> Der er 2 typer biler, jeg _aldrig_ rører ved - tidligere skolevogne og
>> udlejningsbiler...
>
> Jeg kan godt forstå argumenterne og ræsonnementet, men hvor mange her i
> gruppen har dårlig erfaring med
> køb af tidl. skolevogne? Altså: Hvem her i gruppen har prøvet at købe en
> tidl. køreskolevogn og haft masser
> af problemer med den?
>
>
>
>
>



Mogens (29-09-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-09-08 18:17

"John Armstrong" <joarm@jdksdh.com> skrev i en meddelelse
news:48e10509$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg kan godt forstå argumenterne og ræsonnementet, men hvor mange her i
> gruppen har dårlig erfaring med køb af tidl. skolevogne? Altså: Hvem her i
> gruppen har prøvet at købe en tidl. køreskolevogn og haft masser
> af problemer med den?

Du skriver selv, du er novice indenfor bilhandel - jeg er det modsatte. Der
findes et hav af biler til salg i DK - hvorfor fan "overfalder" du een i
risikogruppen.



John Armstrong (29-09-2008)
Kommentar
Fra : John Armstrong


Dato : 29-09-08 18:22

>
> Du skriver selv, du er novice indenfor bilhandel - jeg er det modsatte.
> Der findes et hav af biler til salg i DK - hvorfor fan "overfalder" du een
> i risikogruppen.

Baseret på FDMs testresultater og hvad teknikeren efterfølgende sagde følte
jeg mig
tryg ved at købe bilen.

Har du nogle statistikker eller undersøgelser eller blot egen dyrkøbte
erfaring som du gerne vil
dele med mig?

Jeg forstår som sagt godt argumentationen og det er vel rimeligt, at antage
at køreskolevogne _generelt_
har flere problemer end andre brugte biler....men når det er sagt, kan man
vel ikke udelukke, at der
også findes køreskolevogne som ikke er mere nedslidte end andre brugte biler
med samme kilometertal?




Mogens (29-09-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-09-08 18:25

"John Armstrong" <joarm@jdksdh.com> skrev i en meddelelse
news:48e10edc$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...

> Baseret på FDMs testresultater og hvad teknikeren efterfølgende sagde
> følte jeg mig tryg ved at købe bilen.

Så er vor erfaring vel irelevant?

> Har du nogle statistikker eller undersøgelser eller blot egen dyrkøbte
> erfaring som du gerne vil dele med mig?

Jeg har et stort netværk desangående - det er mit grundlag

> Jeg forstår som sagt godt argumentationen og det er vel rimeligt, at
> antage at køreskolevogne _generelt_
> har flere problemer end andre brugte biler....men når det er sagt, kan man
> vel ikke udelukke, at der
> også findes køreskolevogne som ikke er mere nedslidte end andre brugte
> biler med samme kilometertal?

Men det er da dybt go'nat at gøre forsøget IMO...



John Armstrong (29-09-2008)
Kommentar
Fra : John Armstrong


Dato : 29-09-08 17:38

> Hvorfor er bilen devist omlakeret ?
> Rust, eller skade ?

Det var vist en mindre skade....Ikke noget alvorligt.

> Ukorrekt ratstilling og forkert vinkling på hjul (toe in forkert og uens
> camber på hjulene)- den har nok været ganske hårdt på en kantsten -
> hvordan holder forbroen til det fortsat ?

Sælger har sagt, at alle de 0-markerede fejl bliver rettet.


> Nej, ikke om jeg ville røre den med en ildtang.

FDM-teknikeren mente sagtens at bilen ville kunne køre uden større
problemer de næste 5 år.



Klaus D. Mikkelsen (29-09-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 29-09-08 17:46

John Armstrong skriver:
>
> Det var vist en mindre skade....Ikke noget alvorligt.

I følge ?

> Sælger har sagt, at alle de 0-markerede fejl bliver rettet.

Ja, jeg kan også rette toe in og camber så tallene er pæne, men har
styretøjet taget yderligere skade ?

> FDM-teknikeren mente sagtens at bilen ville kunne køre uden større
> problemer de næste 5 år.

Så køb den

Du spurgte efter min mening og du fik den.........jeg vil vedholde mit
"fingrene væk".



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

John Armstrong (29-09-2008)
Kommentar
Fra : John Armstrong


Dato : 29-09-08 18:07

>>
>> Det var vist en mindre skade....Ikke noget alvorligt.
>
> I følge ?

Sælger og tidligere ejer (som jeg ringede op uden sælgers vidende). Den
tidligere ejer har vel ingen interesse i at
lyve eller tilbageholde information, når han _har_ solgt bilen...






Klaus D. Mikkelsen (29-09-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 29-09-08 20:44

John Armstrong skriver:
>
> Sælger og tidligere ejer (som jeg ringede op uden sælgers vidende). Den
> tidligere ejer har vel ingen interesse i at
> lyve eller tilbageholde information, når han _har_ solgt bilen...

Okay, du var ikke så heldig at kunne spørge om, hvornår styrtøjet var
slået skævt ?



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

John Armstrong (29-09-2008)
Kommentar
Fra : John Armstrong


Dato : 29-09-08 20:57


> Okay, du var ikke så heldig at kunne spørge om, hvornår styrtøjet var
> slået skævt ?

Nej, for på det tidspunkt havde jeg kun været ude og køre en testtur i
bilen...
Jeg vidste ikke noget om bilens evt. skavanker..



Mikker (29-09-2008)
Kommentar
Fra : Mikker


Dato : 29-09-08 21:52

Folk de skriger dig i øret at du skal holde dig LANGT væk fra sådan en
bil...nok ISÆR når du ikke kender noget til biler og er 1. gang køber...i
modsætning til "en del" andre herinde...

Jeg personligt ville finde en ganske alm. brugt bil istedet & dermed
væsentligt forhøje sandsynligheden på at du får en god første bil....

Det lyder desværre ikke til du vil høre på "os" overhovedet....så jeg vil
bare ønske dig held & lykke med den...men forstår egenlig ikke hvorfor du
spørger om den, når du nu vel køber "liget" alligevel. ;)

Hygge

Mikker
"John Armstrong" <joarm@jdksdh.com> skrev i en meddelelse
news:48e13313$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Okay, du var ikke så heldig at kunne spørge om, hvornår styrtøjet var
>> slået skævt ?
>
> Nej, for på det tidspunkt havde jeg kun været ude og køre en testtur i
> bilen...
> Jeg vidste ikke noget om bilens evt. skavanker..
>
>



Master Fat Bastard (30-09-2008)
Kommentar
Fra : Master Fat Bastard


Dato : 30-09-08 19:14

John Armstrong wrote:
>>> Det var vist en mindre skade....Ikke noget alvorligt.
>> I følge ?
>
> Sælger og tidligere ejer (som jeg ringede op uden sælgers vidende). Den
> tidligere ejer har vel ingen interesse i at
> lyve eller tilbageholde information, når han _har_ solgt bilen...
>
>
>
>
>

her er mit bedste råd til dig:

snak med en ven der har forstand på biler og tag ham gerne med. hvis
ikke muligt så her er et bedre råd:

tag kun ud og kig på biler der ikke har alvorlige fejl (her kommer
vennen ind i billedet). når du står derudover og du ved bilen ikke har
alvorlige fejl, så sænker du prisen istedet for at kræve at sælger skal
rette en masse ting... en masse småting skal du forvente selv at rette.
spørg efter seneste synsattest! check at der ikke er bemærkninger og
sørg for at bilen er synet for nyligt! det nedsætter din risiko for at
dumme dig.

din forhandlings-strategi: gå ned i pris. drop alt det med kravene. det
er besværligt for både sælger og køber og trækker bilhandlen ud i 100
år. gå i stedet på forhånd efter en bil, der er iorden og bliver i ikke
enige, så gå hurtigt videre til næste bil. brug dba.dk, bilbasen.dk osv.


John Armstrong (30-09-2008)
Kommentar
Fra : John Armstrong


Dato : 30-09-08 20:58

>
> her er mit bedste råd til dig:
>
> snak med en ven der har forstand på biler og tag ham gerne med. hvis ikke
> muligt så her er et bedre råd:
>
> tag kun ud og kig på biler der ikke har alvorlige fejl (her kommer vennen
> ind i billedet). når du står derudover og du ved bilen ikke har alvorlige
> fejl, så sænker du prisen istedet for at kræve at sælger skal rette en
> masse ting... en masse småting skal du forvente selv at rette. spørg efter
> seneste synsattest! check at der ikke er bemærkninger og sørg for at bilen
> er synet for nyligt! det nedsætter din risiko for at dumme dig.
>
> din forhandlings-strategi: gå ned i pris. drop alt det med kravene. det er
> besværligt for både sælger og køber og trækker bilhandlen ud i 100 år. gå
> i stedet på forhånd efter en bil, der er iorden og bliver i ikke enige, så
> gå hurtigt videre til næste bil. brug dba.dk, bilbasen.dk osv.


Mange tak for et seriøst svar



Master Fat Bastard (01-10-2008)
Kommentar
Fra : Master Fat Bastard


Dato : 01-10-08 07:52

John Armstrong wrote:
>> her er mit bedste råd til dig:
>>
>> snak med en ven der har forstand på biler og tag ham gerne med. hvis ikke
>> muligt så her er et bedre råd:
>>
>> tag kun ud og kig på biler der ikke har alvorlige fejl (her kommer vennen
>> ind i billedet). når du står derudover og du ved bilen ikke har alvorlige
>> fejl, så sænker du prisen istedet for at kræve at sælger skal rette en
>> masse ting... en masse småting skal du forvente selv at rette. spørg efter
>> seneste synsattest! check at der ikke er bemærkninger og sørg for at bilen
>> er synet for nyligt! det nedsætter din risiko for at dumme dig.
>>
>> din forhandlings-strategi: gå ned i pris. drop alt det med kravene. det er
>> besværligt for både sælger og køber og trækker bilhandlen ud i 100 år. gå
>> i stedet på forhånd efter en bil, der er iorden og bliver i ikke enige, så
>> gå hurtigt videre til næste bil. brug dba.dk, bilbasen.dk osv.
>
>
> Mange tak for et seriøst svar

hvis du køber en bil der er synet indenfor 6-12 mdr og hvis der ikke er
anmærkninger, så kan du være rimeligt roligt, fordi er synsrapporten tom
så tror jeg ikke du behøves starte med at tage på værksted!

sig på forhånd at du skal se seneste synsrapport når du kommer derud...
hvis sælger siger at han ikke har den, så find en anden og gå hurtigt
videre...


det tror jeg er en virkelig god ide... jeg kørte også rundt i en brugt
bil i 1 års tid. til synet blev der så fundet 3 fejl, som skulle rettes
på værskted men man bemærker dem ikke i det daglige...

tom synsrapport = gør det meeeeeget lettere for dig at købe bil og du
nedsætter risikoen for at få en kedelig ekstra-regning efter første syn
du kører til.

det med fdm-test, ville jeg ikke gide at bruge penge på men hvis bilen
koster over 100.000 kr, kan man nok godt ofre penge på en grundigere
kontrol...

held og lykke med det. det er lidt svært første gang...






Torben Scheel (30-09-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 30-09-08 07:46

John Armstrong wrote:
> Hejsa,
>
> Så fik jeg testet bilen hos FDM....

Du har det man blandt MC-ister kaldes købekløe - den første man
forelsker sig i osv.

Det kan blive dyrt for dig at give efter for det - men holder
fascinationen vil det være ligemeget for dig.

Havde det været en bil med helt unikke features, lige den sjældne
farvekombination du altid har drømt om, eller bilen med den spændende
historie så kunne jeg godt følge dig - men en Nissan Note? Der må være
et hav af alternativer der er bedre køb derude.

Mit råd : beslut dig til at købe tidligst 1/11, og prøv alle de emner du
kan komme til før da. Så har du et beslutningsgrundlag at handle ud fra.

--
vh
Torben

John Armstrong (30-09-2008)
Kommentar
Fra : John Armstrong


Dato : 30-09-08 08:24

Tak til alle for de seriøse svar




Martin Neergaard (30-09-2008)
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste