Toyota Corolla 1,3 XLi
Fra : Dak

Dato : 28-09-08 17:14

Kigger nu på denne model.

Hvad skal jeg være opmærksom på?

Og nogen som har en elektronisk pdf fil med haynes bogen til denne?

---
Dak
"ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-09-08 17:33

Dak skriver:

> Kigger nu på denne model.

Hvor gammel ?

> Hvad skal jeg være opmærksom på?

Rust - i den grad...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Dak

Dato : 28-09-08 18:16

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Dak skriver:
>
> Hvor gammel ?

91 og har kørt 199.000

Fra : Jesper Juul

Dato : 28-09-08 18:17

Dak skrev:

> 91 og har kørt 199.000

Så er det op at kigge efter rust for de årgange ruster temmeligt meget,
og så er køleren også ret udsat.

Jesper

Fra : TDN

Dato : 28-09-08 17:36

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Kigger nu på denne model.
>
> Hvad skal jeg være opmærksom på?
>
> Og nogen som har en elektronisk pdf fil med haynes bogen til denne?

> [...]

Hvis den er gammel afhænger det af den generelle stand af det eksemplar du
kigger på, men de er ret robuste, men rusten kan få fat. Her er en FDM
brugttest:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/9965C9E0-8E7D-419F-A0B0-EB686C63FBE6/0/brugtbiltest.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Dak

Dato : 28-09-08 18:19

> Hvis den er gammel afhænger det af den generelle stand af det eksemplar
> du kigger på, men de er ret robuste, men rusten kan få fat. Her er en
> [...]

Har kun kigget overfladisk på den men den har rust flere steder ved
soltaget. Ved ikke lige hvor meget det kommer til at koste hvis der går hul.

Men ellers ved bagviskeren samt 2 andre steder ved bagruden. bagskærme
og døre er gået fri. Har ikke kigge nedenunder endnu da jeg gjorde det
uden ejeren var tilstede.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-09-08 19:18

Dak skriver:

> [...]
>
> Men ellers ved bagviskeren samt 2 andre steder ved bagruden. bagskærme
> og døre er gået fri. Har ikke kigge nedenunder endnu da jeg gjorde det

Sådan en her:
http://digiads.com.au/carsales/used-cars/car_ad_photos/digiads_car_ads_87504_1.jpg

Sådan en model har min søster. Soltaget er en klassiker ved den bil,
samt bagklappen der nærmest rådner væk.

Den er nu også begyndt i skærmkanter og dørene.....

Gearkassen er "gæt er gear" så meget sløre er der i den og jeg kan ikke
være på førersædet uden at støde hovedet mod loftet omkring soltaget.

Jeg er glad for at jeg ikke skal køre mere i den end jeg har gjort....

Fra : Dak

Dato : 28-09-08 19:26

> [...]
> være på førersædet uden at støde hovedet mod loftet omkring soltaget.
>
> Jeg er glad for at jeg ikke skal køre mere i den end jeg har gjort....

Okay, lyder betryggende.

Ved du hvor meget tandremmen kan køre på sådan en før den skal skiftes?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-09-08 19:47

Dak skriver:

> Ved du hvor meget tandremmen kan køre på sådan en før den skal skiftes?

Pas.

Fra : Jørgen L.

Dato : 28-09-08 20:59

> Ved du hvor meget tandremmen kan køre på sådan en før den skal skiftes?

100.000 pr skift eller 5 år, så det er nok nu

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD