Rabat på ny bil
Fra : Erik Jappe

Dato : 28-09-08 14:55

Hej

Jeg går og tænker på at købe en ny bil - en Mazda 6. Jeg har hørt så meget
om store rabatter, som det er muligt at opnå m.v. Jeg er absolut ikke nogen
ørn til at handle, men hvis jeg ved lidt om, hvad der er realistisk, vil det
hjælpe.

Kan jeg opnå rabat på køb af en ny bil til ca. 300.000 kr - hvor meget vil I
tro?

På forhånd tak for gode råd.

Erik

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 28-09-08 15:34

www.bilrabat.dk kan nok hjælpe dig lidt på vej.

--
Jeppe Vestergaard, Roskilde

Fra : TDN

Dato : 28-09-08 15:46

"Erik Jappe" <erikjapp@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> vil det hjælpe.
>
> Kan jeg opnå rabat på køb af en ny bil til ca. 300.000 kr - hvor meget vil

Hvad med flådeejerrabat, spørg til dette, oftest er det nok din arbejdsgiver
skriver under på at du en gang i mellem bruger bilen i arbejdsmæssig medfør
(f.eks. får skattefri kørselsgodtgørelse for kørsel for firmaet). Hvor jeg
arbejder skriver vi ofte under på disse og hos Toyota kan det udløse
rabatter på op til ca. 60.000 på en Avensis, men også andre mærker kan give
gode flådeejer rabatter.

Mvh
Thomas

Fra : Mikker

Dato : 28-09-08 16:39

Jeg kørte lidt rundt & gjorde sælgerne opmærksomme på det....sparede 7.000 i
forhold til nr. 1´s tilbud & 16.000 i forhold til listeprisen...

Så du behøves hverken være superforhandler ell. lignende !

min erfaring er at du kan regne med at des flottere domæne forhandleren
har...des mindre afslag får du...

Ovenstående er naturligvis ud fra det er "ren handel" vi snakker om ;)

Hygge

Mikker

Fra : Henning

Dato : 28-09-08 21:57

On Sun, 28 Sep 2008 15:54:34 +0200, "Erik Jappe" <erikjapp@mail.dk>
wrote:

> [...]
>hjælpe.
>
>Kan jeg opnå rabat på køb af en ny bil til ca. 300.000 kr - hvor meget vil I

Jeg fik ~5.000,- i flåderabat på min 6'er for 4 år siden. Mazda giver
ikke noget i modsætning til Ford, VW og Toyota. Derudover er 300.000,-
desværre ikke nok til at udløse rabat, du skal op i
"firmabilstørrelse", dvs. ~400.000,- for at få noget ordentligt i
rabat.

Fra : Ole Schultz

Dato : 28-09-08 22:38

wrote:

>Kan jeg opnå rabat på køb af en ny bil til ca. 300.000 kr - hvor meget vil I
>tro?

I den prisklasse, +20.000 kr. vil jeg da mene.
Som andre har skrevet, gives der kæmpe rabatter på specielt Avensis og
Passat. Stakkels dem der har købt til listepris

Fik 12.000 kr på min Suzuki Splash A/C Diesel med lidt ekstra udstyr
(ca. 10.000)

Så det er bare ud og komme igang

mvh Ole

Fra : Erik Jappe

Dato : 30-09-08 15:58

Hej

Tak for alle kommentarerne. Det ser jo ud til, at der er noget at handle om.
Ved kontakt til bilrabat.dk fik jeg oplyst, at de kunne skaffe mig en rabat
på 18.000 kr. hos en forhandler på Sjælland. Da jeg bor i Viborg, skal jeg
høre, om jeg kan anvende reklamationsretten over for Mazda-forhandleren i
Viborg, hvis der er en eller anden lille ting, der ikke fungerer, eller om
jeg skal tage turen til salgsstedet.

Jeg er med på, at almindelige serviceeftersyn kan ske hos nærmeste
Mazda-forhandler.

Er der i øvrigt nogen ting, som jeg skal være opmærksom på gennem anvendelse
af bilrabat.dk?

Mvh

Erik Jappe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-09-08 16:13

Erik Jappe skriver:

> [...]
> Viborg, hvis der er en eller anden lille ting, der ikke fungerer, eller om

Da det dybest set er et forhold mellem køber og sælger, kan du kun bruge
andre værksteder, hvis sælger godkender det. Med mindre at det er aftalt
på forhånd.

> Jeg er med på, at almindelige serviceeftersyn kan ske hos nærmeste
> Mazda-forhandler.

Eller enhvert andet værksted.

> Er der i øvrigt nogen ting, som jeg skal være opmærksom på gennem anvendelse
> af bilrabat.dk?

Prøv at spørg forhandleren i Viborg, hvor meget du kan få i rabat
der....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henning

Dato : 30-09-08 17:46

On Tue, 30 Sep 2008 16:57:36 +0200, "Erik Jappe" <erikjapp@mail.dk>
wrote:

> [...]
>Viborg, hvis der er en eller anden lille ting, der ikke fungerer, eller om

Du kan bruge alle værksteder, garantiregningen sendes alligevel til
Mazda-importøren. Men da Mazda ikke har et samkørende net giver det
alligevel problemer har jeg erfaret.

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 30-09-08 21:18

> Er der i øvrigt nogen ting, som jeg skal være opmærksom på gennem
> anvendelse
> af bilrabat.dk?

Jeg fik en god rabat via bilrabat på vores C1, det gik helt glat.

/Carsten

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 30-09-08 23:01

"Carsten Hjorth" <carstenhjorthfjern@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Nej nok ikke andet end at man oftes selv kan handle sig til samme eller mere
rabat end de kan.

Jeg fik ihvertfald 15.000 kr mere i rabat ved den forhandler jeg købte min
Skoda Octavia 1.8 TSI Elegance hos, end at bilrabat kunne tilbyde mig.

Mvh.

Lars Bisgaard

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 01-10-08 06:09

> Nej nok ikke andet end at man oftes selv kan handle sig til samme eller
> mere rabat end de kan.

Det er helt sikkert rigtigt, men der findes folk som slet ikke har
handelstalent - og for dem er konceptet sikkert en god ide.
Jeg er selv en af dem som har meget svært ved at få mig selv til at spørge
om rabatter - og når jeg sidder og handler bil, så ligner jeg nok desværre
en lille dreng i en legetøjsbutik, jeg er desværre bange for at dette er let
at læse for en bilsælger...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Mikker

Dato : 01-10-08 08:04

Du fortæller bare sælger at du vil kigge rundt blandt flere forhandlere, få
et specificeret tilbud på bilen, og kør videre til den næste forhandler, sig
det samme her, men fortæl ikke om de priser du har fået oplyst de andre
steder, & lad være med at blive forblændet det 1. sted ;)... Du vil helt
sikkert ku få større afslag hvis forhandleren har bilen på lager, kontra han
skal til at hente en hjem.

Du kan nok også regne med at des mindre prangene domæne, des større
afslag.....og mange gange bedre kundeforhold bagefter ;) (sføli kun min
private erfaring;) )

Hygge

Mikker