Brændte skiver i Comand 2.0?
Fra : Henning

Dato : 28-09-08 14:01

Min nyerhvervede E320 med Comand 2.0 kan ikke læse brændte skiver
Den fungerer upåklageligt med originale, både navigation og musik, men
jeg ville hellere have backuppen i bilen og originalen derhjemme.
Jeg har prøvet med forskellige typer af Verbatim, TDK, Fuji o.m.a.
uden held. Jeg er klar over kopibeskyttelse på bl.a. navigationen, men
det er ikke den del jeg er interesseret i. Hvilken skiver har I held
med at bruge?
Jeg kan se på http://www.original-navi.de/start.htm?reparatur.htm at
de tilbyder en løsning/reparation, men kan jeg stole på det virker?
Nogle erfaringer?

Fra : Niels Bengaard

Dato : 28-09-08 17:31

> [...]
> Jeg kan se på http://www.original-navi.de/start.htm?reparatur.htm at
> de tilbyder en løsning/reparation, men kan jeg stole på det virker?

Det er noget jeg også har prøvet med diverse bilradioer, at de ikke
accepterer brændte skiver.
Jeg har nogle gange haft gode resultater med at brænde på 1x speed.

Mvh Niels

Fra : Martin Kiefer

Dato : 30-09-08 21:19

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> uden held. Jeg er klar over kopibeskyttelse på bl.a. navigationen, men
> det er ikke den del jeg er interesseret i. Hvilken skiver har I held

Lyder til at ældre udgaver af Comand-systemet ikke kan læse CDR skiver. Der
er nok ikke mange der kan huske det længere, men det var et udbredt problem
i slutningen af forrige århundrede

> Jeg kan se på http://www.original-navi.de/start.htm?reparatur.htm at
> de tilbyder en løsning/reparation, men kan jeg stole på det virker?
> Nogle erfaringer?

Ser på den side ud til at de fixer der ved hjælp af en software opdatering
af Comand 2.0 softwaren. Prøv evt. at kigge på ebay.de inden du bygger din
Comand ud og sender den langt væk, det kan jo være man kan finde
software-opdateringen der?

Martin Kiefer
www.kiefer.dk