Låse sin Mac ?
Fra : Brian Vestergaard

Dato : 29-09-08 12:48

Kan man ikke låse sin Mac når man forlader den ?

Lige som med Windåse "Windows tast + L"

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 29-09-08 12:55

Brian Vestergaard wrote:
> Kan man ikke låse sin Mac når man forlader den ?
>
> Lige som med Windåse "Windows tast + L"

Jeg ved ikke lige om der existerer sådan en taste
kombination, men jeg har sat mit øverste højre hjørne
til at være screensaver hotspot. Så skal jeg bare skubbe
musen der op.

JonB

Fra : Morten Lind

Dato : 29-09-08 15:42

Brian Vestergaard <mail2brianvestergaard@gmail.com> wrote:

> Kan man ikke låse sin Mac når man forlader den ?
>
> Lige som med Windåse "Windows tast + L"

Tsk, tsk....Mac OS X er så stabilt, at jeg ikke kan huske det mere, men
du skal bare ha´ en hængelås oppe i æblemenuen.

Så låser du skærmen på den - måske laver man det, når man laver sin
konto - jeg kan desværre ikke huske det

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-08 16:07

> [...]
> du skal bare ha´ en hængelås oppe i æblemenuen.
>
> Så låser du skærmen på den - måske laver man det, når man laver sin

Du kan slå den til i inddstillinger til Keychain eller Hovednøglering

/thomas

Fra : Terje Rydland

Dato : 06-10-08 11:25

> Du kan slå den til i inddstillinger til Keychain eller Hovednøglering

Og hhvorfor det valget ligger der (og f.eks. ikke i kontrollpanelet
"Sikkerhet") har jeg aldri forstått.

Terje

Fra : Snorre Berg

Dato : 06-10-08 11:32

Terje Rydland skreiv:

> Og hhvorfor det valget ligger der (og f.eks. ikke i kontrollpanelet
> "Sikkerhet") har jeg aldri forstått.
>
> Terje

De synes vel det blir ekstra sikert på den måten, når du ikke finner
frem. Som i Windows. Best at ikke brukerne roter det til for seg.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-10-08 12:03

Terje Rydland <terjery@idi.ntnu.no> wrote:

> Og hhvorfor det valget ligger der (og f.eks. ikke i kontrollpanelet
> "Sikkerhet") har jeg aldri forstått.

Fordi den knytter sig mest til keychain ...

/thomas