spise Galdeblæren
Fra : paladsrevolution@gma~

Dato : 27-09-08 12:19

Vi har en mindre diskussion om galdeblæren bruges om føde - et eller
andet sted på den blå planet.

Et eller andet sted foresvæver det mig at man i Kina drikker indholdet
af slangens galdeblære...

Men indgår blæren i nogen form for retter - rundt om i verden?

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-09-08 22:51

In news:5afccc31-5a29-4bf0-a5a1-6ef3c5949e6e@f63g2000hsf.googlegroups.com,
paladsrevolution@gmail.com <paladsrevolution@gmail.com> typed:
> [...]
> af slangens galdeblære...
>
> Men indgår blæren i nogen form for retter - rundt om i verden?

Jeg tror ikke at galdeblæren bruges i retter noget sted i verden. Hvis man
kommer til at perforere en galdeblære når man parterer et dyr eller et
stykke fjerkræ, kan indholdet af blæren fuldstændig ødelægge et stykke kød.

Derimod bruges bl.a. den sorte bjørns galdeblære til alternativ medicin
f.eks. i Asien. Den sorte bjørn er derfor stærkt udryddelsestruet, og det er
både synd og skam synes jeg.

Det med slangens galdeblære er rigtigt nok. Den skulle blive serveret i Kina
og anses for at være et godt middel mod gigt. Slangeblod blandet med galde
drikkes for at forbedre synet, og virke foryngende ??? Underligt folkefærd.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : jos

Dato : 28-09-08 14:52

> [...]
> i Kina og anses for at være et godt middel mod gigt. Slangeblod
> blandet med galde drikkes for at forbedre synet, og virke foryngende

har smagt!
kan stadig se, og føler mig endnu ikke gammel selv om jeg er efterlønner,
så måske er de ikke så dumme endda de kinesere

finn@not2old.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-09-08 15:03

In news:48df8c04$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
jos <jos@her.dk> typed:

> har smagt!
> kan stadig se, og føler mig endnu ikke gammel selv om jeg er
> efterlønner, så måske er de ikke så dumme endda de kinesere
>
> finn@not2old.dk

LOL Du havde sikkert haft dit udmærkede syn alligevel, og man er aldrig
ældre end man selv føler sig. Kineserne er da vist alt andet end dumme - men
underlige det er de søreme'