R.I.P. Poul Newman
Fra : Søren Blom

Dato : 27-09-08 15:20

Så er en af de helt store skuespiller desværre død, Poul Newsman 83 år
gammel er død af kræft.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 27-09-08 19:16

"Søren Blom" skrev i en meddelelse

> Så er en af de helt store skuespiller desværre død, Poul >Newsman 83 år
> gammel er død af kræft.

Det er lørdag og vi skal have et klip !
http://www.youtube.com/watch?v=2z8HqqCyO9E
Fra Cool Hand Luke , en fed fed film , Newman er perfekt valgt til rollen.
Uden at spoile alt for meget , scenen med æggene er fantastisk !

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Max

Dato : 27-09-08 19:34

Hej Søren

> Så er en af de helt store skuespiller desværre død, Poul Newsman 83 år
> gammel er død af kræft.

Jeg vil altid huske ham på cykel

Butch Cassidy and the Sundance Kid - Bicycle Ride Scene
http://www.youtube.com/watch?v=H39CxyNfNOM&feature=related

--
Mvh Max

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 27-09-08 19:38

Hej!

Max wrote:
> Jeg vil altid huske ham på cykel

Enig. Min yndlingsfilm med ham i hovedrollen er dog Nobody's Fool. Svært
at forklare hvad der får en til at vende tilbage til denne film, men det
sker igen og igen. Virkeligt velspillet og rørende.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Max

Dato : 27-09-08 19:47

Hej Kim

> Svært at forklare hvad der får en til at vende tilbage til denne
> film, men det sker igen og igen. Virkeligt velspillet og rørende.

Hvis vi vidste det, ja så var vi filminstruktører.

--
Mvh Max

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 27-09-08 20:20

Hej!

Max wrote:

> Hej Kim

> Hvis vi vidste det, ja så var vi filminstruktører.

Når Uwe Boll kan lave "film" kan _alle_

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kim2000

Dato : 28-09-08 14:16

> Hej!

> Når Uwe Boll kan lave "film" kan _alle_

Efter hvad jeg har hørt om "en vikinge saga", så skulle vi her i dannevang
være godt på vej til at få vores egen Uwe.

Fra : Max

Dato : 28-09-08 14:44

Hej Kim

> Når Uwe Boll kan lave "film" kan _alle_

Hemligheden ligger ikke i at lave film, hemligheden
ligger i at lave gode film, noget de fleste instruktøre
faktisk ikke fatter.

--
Mvh Max

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-09-08 21:54

Kim Voss Schrader wrote:

> Enig. Min yndlingsfilm med ham i hovedrollen er dog Nobody's Fool.
> Svært at forklare hvad der får en til at vende tilbage til denne
> film, men det sker igen og igen. Virkeligt velspillet og rørende.

Det er også den, jeg husker ham for. Men har den mand nogen sinde spillet en
dårlig rolle? Dårlige film måske - men selv spillet dårligt? Aldrig.

Per V
--
Privatisering af offentlig virksomhed er legaliseret tyveri af folkets
ejendom.

Fra : Jim Andersen

Dato : 29-09-08 19:23

> Hej Søren

> Jeg vil altid huske ham på cykel

Og jeg med en kø, som Fast Eddie Felson

Fra : Robert Eriksen

Dato : 29-09-08 19:37

Jim Andersen wrote:
> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Og jeg med en kø, som Fast Eddie Felson

Jeg vil nok primært huske ham som Paul Newman

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 30-09-08 18:06

Robert Eriksen skrev:

> Jeg vil nok primært huske ham som Paul Newman

Ja, ja, bare fordi det var sådan han stavede sit navn, så ...

I øvrigt: Min kone havde gemt Politiken Søndag til mig. På forsiden af
den står der denne usmarte formulering:

Paul Newman er død
Kritik

- som åbenbart er en henvisning til at /nekrologen/ kan læses i den
avissektion som kaldes Kritik.

--
Jørgen Grandt
www.grandts.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 30-09-08 22:57

Jørgen Grandt wrote:

> [...]
>
> Paul Newman er død
> Kritik
>
> - som åbenbart er en henvisning til at /nekrologen/ kan læses i den

Men det minder mig alligevel om den finurlige bogtitel: "Philip K. Dick is
dead, alas - let's all get up and kick God's ass!"

Per V