Erfaringer med FM-sendere til iPods
Fra : Mads

Dato : 27-09-08 12:47

Hej andre mac brugere

Jeg ved ikke om dette er den rigtige gruppe. Men jeg prøver:

Har I nogle erfaringer med FM-sendere til iPods?
Jeg er på jagt efter en FM-sender uden ledninger der kan bruges til en
iPod touch.

Venlig hilsen
Mads

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-09-08 19:53

Mads <mads.tandrup@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Har I nogle erfaringer med FM-sendere til iPods?
> Jeg er på jagt efter en FM-sender uden ledninger der kan bruges til en

Uden ledninger .. altså som sidder direkte på iPod'en ?

har kun haft gode erfaringer med Griffin Technology:

<http://www.griffintechnology.com/products/itripse>

eller:

<http://www.griffintechnology.com/products/itripnano>

Men da jeg gætter på du skal bruge den i en bil vil jeg overeje en som
også kan lade iPod'en:

<http://www.griffintechnology.com/products/itripautopilot>

Jeg har selv en af de sidste på vej som erstatning for den gamle iTrip
Auto som jeg kom til at klemme i bildøren :/

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 27-09-08 19:54

Mads skrev:
> [...]
>
> Har I nogle erfaringer med FM-sendere til iPods?
> Jeg er på jagt efter en FM-sender uden ledninger der kan bruges til en

Hvis det er til en bil, vil du blive gladest for en direkte ledning i
bilradioen!

Hvis ikke så beskriv scenariet.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-09-08 19:58

> Hvis det er til en bil, vil du blive gladest for en direkte ledning i
> bilradioen!

og ikke alle biler har et AUX stik .. eller mulighed for nemt at skifte
radioen ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 27-09-08 21:17

Thomas von Hassel skrev:

> og ikke alle biler har et AUX stik .. eller mulighed for nemt at skifte
> radioen ...

Jeg har en bil med bilradio uden AUX stik og jeg er ikke tilfreds med
min FM-løsning. Udskiftning af bilradioen er derfor relevant, men jeg
er ikke superskrap til hardware,så nu får vi se...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-09-08 22:20

> Jeg har en bil med bilradio uden AUX stik og jeg er ikke tilfreds med
> min FM-løsning.

hvad er det for én ? ... synes at Griffin's dimser er ret ok .. især
hvis du finder en god kanal .. har fundet ud af at 108.00 virker fint
ihvertfald i østjylland.

> Udskiftning af bilradioen er derfor relevant, men jeg
> er ikke superskrap til hardware,så nu får vi se...

nu er jeg den lykkelige kører af en bil med integreret radio .. ikke
nemt at skifte med mindre du tager fat i den store hammer ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 27-09-08 22:32

Thomas von Hassel skrev:

> hvad er det for én ? ... synes at Griffin's dimser er ret ok .. især
> hvis du finder en god kanal .. har fundet ud af at 108.00 virker fint
> ihvertfald i østjylland.

Jeg købte en i Expert som jegi kke kan huske hvad hedder, men
sendestyrken er ikke så stor, så når jeg nu hører mest podcasts med
tale, er det altså irriterende at der er alt det sus og knas. Desuden
skal jeg "på tværs" og det er ikke lykkede smig at finde en god plads på
fm-båndet hvor der er god plads. 89.4 fungerer mindst ringe.

> nu er jeg den lykkelige kører af en bil med integreret radio .. ikke
> nemt at skifte med mindre du tager fat i den store hammer ...

Er bare ikke praktisk anlagt, men det skulle da kunne lade sig gøre.
Det er nok vinterent researchprojekt.

Der er ikke andet for end at du må udskifte bilen til en bedre model :)

Fra : Mads

Dato : 28-09-08 02:55

On Sep 27, 8:52 pm, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> [...]
>
> Jeg har selv en af de sidste på vej som erstatning for den gamle iTrip
> Auto som jeg kom til at klemme i bildøren :/

Grunden til jeg gerne ville have noget uden ledninger var at jeg har
en GPS med ekstern TMC antenne. Så med en ekstra ledning til iPod'en
så er jeg bange for det bliver for meget ledningsrod. Så jeg vil tror
jeg vil bruge det mere når jeg ikke skal rode med ledninger hver gang
jeg sætter mig ind i bilen.
Men har du nogen erfaring med hvor hurtigt Griffin FM-senderne dræner
iPod'ens batteri?

Må hellere kigge nærmere på Griffin.
Hvor kan man købe Griffin i DK?

Venlig hilsen
Mads

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-09-08 11:54

> [...]

> jeg sætter mig ind i bilen.
> Men har du nogen erfaring med hvor hurtigt Griffin FM-senderne dræner

lidt, men ikke meget .. tror du skal regne med at din batteritid bliver
reduceret til 85-90% af normal (uden iTrip)

> Må hellere kigge nærmere på Griffin.
> Hvor kan man købe Griffin i DK?

fona har dem ... mener jeg

/thomas

Fra : Mads

Dato : 28-09-08 02:58

On Sep 27, 8:53 pm, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0...@gmail.com>
wrote:

> Hvis det er til en bil, vil du blive gladest for en direkte ledning i
> bilradioen!
>
> Hvis ikke så beskriv scenariet.

Ja, det er til brug i bilen. Er kvaliteten af FM-sendere for ringe til
almindelig musik og podcast lytning fra iPod'en?

Den originale radio i min bil har en AUX indgang bagpå. Så jeg har i
princippet mulighed for at trække en ledning frem et sted. Selvom det
nok bliver lidt af en operation.

Venlig hilsen
Mads

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-09-08 11:54

Mads <mads.tandrup@gmail.com> wrote:

> Ja, det er til brug i bilen. Er kvaliteten af FM-sendere for ringe til
> almindelig musik og podcast lytning fra iPod'en?

hvis du finder en god station .. ja, sagtens.

> Den originale radio i min bil har en AUX indgang bagpå. Så jeg har i
> princippet mulighed for at trække en ledning frem et sted. Selvom det
> nok bliver lidt af en operation.

Hvis jeg havde den mulighed ville jeg nok lave operationen ...

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 28-09-08 13:24

Mads wrote:
> [...]
>
> Den originale radio i min bil har en AUX indgang bagpå. Så jeg har i
> princippet mulighed for at trække en ledning frem et sted. Selvom det

Denne her ser ret fornuftig ud: http://dk.kensington.com/html/15416.html

Hvis du køber et løst cigarettænderstik og propper ind bag radioen, kan
du formentlig gemme det hele og nøjes med at hive ledningen ud af bilens
konsol.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : thohei

Dato : 28-09-08 04:46

On Sep 28, 10:58 am, Mads <mads.tand...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Den originale radio i min bil har en AUX indgang bagpå. Så jeg har i
> princippet mulighed for at trække en ledning frem et sted. Selvom det

Kvaliteten med FM-transmission er sikkert ok, problemet er at finde en
ledig kanal. Jeg har ikke kunnet det i storkøbenhavn - (med iTrip)
det er helt umuligt og har lige skiftet radioen ud til en med aux-
indgang. Man bliver for irriteret på det sus og de udfald fm-
løsningen giver.
Thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 28-09-08 13:01

thohei skrev:

> [...]
> det er helt umuligt og har lige skiftet radioen ud til en med aux-
> indgang. Man bliver for irriteret på det sus og de udfald fm-

Det er det samme jeg har oplevet - der er for meget bøvl med at finde de
små huller hvis man ikke har en stærk sender, og så er der lige detaljen
med om nabobilerne kan høre andet. Og det skal man køre langt er det
helt umuligt at finde hullerne...

Hvis du forlanger klokkeren lyd, skal det ikke via en FM-sender.

Fra : N/A

Dato : 28-09-08 13:01