Rabarber
Fra : Hr Jørgen

Dato : 27-09-08 12:23

Oldfruen har dødsdømt de rabarberplanter vi har stående. De skal op nu. Hun
vil købe nye, evt. en anden sort.

Hvornår er det det rigtige tidspunkt fo plantning af nye rabarber?

Jørgen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-09-08 20:05

"Hr Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Oldfruen har dødsdømt de rabarberplanter vi har stående. De skal op nu.
> Hun vil købe nye, evt. en anden sort.
>
> Hvornår er det det rigtige tidspunkt fo plantning af nye rabarber?

Hvis i er uafhængige af stort udbytte kan jeg kun anbefale de rødeste,
hedder vist vinrabarber, de er gennemfarvede og mindre grove i strukturen.
Den helt rigtige plantningsperiode er fra 1.januar til 31.december.

Når i fjerner de gamle skal i sikre jer at få det hele med i god dybde,
ellers kommer de igen. Bedst at tage et nyt stykke jord til de nye.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Hr Jørgen

Dato : 28-09-08 08:08

> [...]
>
> Når i fjerner de gamle skal i sikre jer at få det hele med i god dybde,
> ellers kommer de igen. Bedst at tage et nyt stykke jord til de nye.

Klart svar. Tak for det
Jørgen