Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Produktfotografering
Fra : Rainman

Dato : 26-09-08 16:30

At lave gode produktfotos er svært, men her er bl.a. en guide som for
mig at se virker fornuftig: http://www.youtube.com/watch?v=Yue9BWbrb7g

Men, hvad kræver det egentlig af minimumsudstyr for at gennemføre dette?
Skal man have et spejlreflekskamera, eks. D3, eller hvad kræves for at
styre hvidbalance, afstandsindstilling, trådløse flash'es etc? jeg synes
at det stort set umuligt med et kompakt kamera bl.a. er det vanskeligt
at sikre en korrekt afstandsindstilling og de
standardeksponeringsindstillinger der findes er efter min mening ikke
særligt anvendbare.

Nogle forslag til udstyr uden at det koster spidsen af en jetjager? Og
meget gerne også et link til en guide hvor man kan lære at efterbehandle
digitalbilleder med hvidbalance, farvekorrektion, fritlægning etc (jeg
bruger macromedia fireworks).

På forhånd tak for gode råd

Mogens

Fra : Grev Dracula

Dato : 27-09-08 05:26

Prøv evt at kigge her: http://www.cubelite.dk/hvorfor.htm

Fra : BRSF-DK

Dato : 27-09-08 06:52

"Rainman" <rainman@rainman.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget gerne også et link til en guide hvor man kan lære at efterbehandle
> digitalbilleder med hvidbalance, farvekorrektion, fritlægning etc (jeg

Godmorgen Mogens

Ud over det gode forslag du har fået om Cubelite så kan du måske finde ideer
her:

http://fotohobby.dk/Bjarne_foto_hobby.htm#Valg_af_flash_og_studio-lys

http://fotohobby.dk/filer/Bjarne_foto-link.htm#Flash_-_studioudstyr_og_brug_af_dette

http://fotohobby.dk/filer/Bjarne_foto-download.htm#Flash_-_studioudstyr_og_brug_af_dette