Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
scanner problem
Fra : ___P.Sir

Dato : 26-09-08 09:26

Jeg har med hjælp af en Agfa Snapscan e50 scannet flere hundrede negativer
ind på computerens harddisk. Men lige pludselig stopper den og siger "An
unexpected error has occurred. The application is unable to recover and will
close". Og så vil den ikke mere.
Der findes ingen Agfa support som kan hjælpe, men måske nogen her har en ide
om, hvad der kan være galt, og om der er noget at gøre?
Preben

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-08 10:30

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der findes ingen Agfa support som kan hjælpe, men måske nogen her har en
> ide om, hvad der kan være galt, og om der er noget at gøre?

Scanneren kan være fysisk defekt?

Jeg havde til gengæld en "morsom" oplevelse med min relativ nye Nikon
Coolscan V, hvor jeg fra starten havde scannet med SA21 filmholderen uden
problemer. Jeg skiftede til dias-holderen MA21, og den ville scanneren ikke
acceptere, uanset hvor mange gange jeg forsøgte. Den påstod, at den ikke var
monteret korrekt. Når jeg satte filmholderen tilbage, var scanneren 100% i
orden. Jeg løste problemet ved at skifte USB-port og genstarte scanneren, og
det har jeg gjort de følgende gange problemet er opstået. Sådan skifter jeg
frem og tilbage mellem USB-portene. Alle drivere er installeret korrekt.

Jeg påstår ikke, at dit problem ligger i kommunikationen mellem scanner og
computer, men det er værd at prøve. Du kan også forsøge at fjerne og
geninstallere driverne, selvom det er vanskeligt at fjerne noget helt fra
Windows efterhånden. Der bliver altid nogle usynlige rester tilbage, synes
jeg.

-Joachim

Fra : Pico

Dato : 27-09-08 00:01

___P.Sir wrote:
> [...]
> Der findes ingen Agfa support som kan hjælpe, men måske nogen her har
> en ide om, hvad der kan være galt, og om der er noget at gøre?

Ja det var tider inden min Agfa skanner gik i stykker og datteren vil ikke
slippe sin så nu må jeg klare mig med en Medion, den er sådan set ok, men
jeg kunne bedre lide Agfa
Det problem du oplever var jeg ude for nogle få gange gennem årene, det blev
løst ved at afinstallere og geninstallere.
--
MVH
Pico