Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Stativ?
Fra : Jubii

Dato : 26-09-08 03:00

Findes der et fotovideostativ med justerbare ben? Jo benene på mit
fotovideostativ kan jo justeres ved at låse benet op og f.eks. skubbe
det lidt ind og dermed justere for skæve vinkler på grund af underlaget
m.m.
Men kan det tænkes der var en benjustering med en lettere
justerinsmulighed a.la. et håndsving eller en skrueknab?
Det giver en bedre justering idet man med det samme kan se i displayet
hvornår billedet er retvinklet, i modsætning til at vælte hele stativet,
låse et ben op, justere, rette stativet op igen, kikke i display om det
var godt nok, og hvis ikke lave hele processen om igen.
Stativet er 3 benet og der kunne måske være en hurtigoplåsning på benene
og at bensegmentet justeres af sig selv når man retter kameraet op i den
ønskede vinkel, hvorefter benet låses igen.

http://www.digitalmagasinet.dk/show.asp?ID=1452&side=3

Fra : BRSF-DK

Dato : 26-09-08 05:48

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og at bensegmentet justeres af sig selv når man retter kameraet op i den
> ønskede vinkel, hvorefter benet låses igen.

Jeg mener, du kan finde noget af det hos bl.a. Manfrotto, men der er flere
muligheder. Prøv at kigge her:

http://fotohobby.dk/filer/Bjarne_foto-link.htm#Stativer

og her ligger alle kataloger fra Manfrotto og Cullmann over evt. muligheder:

http://fotohobby.dk/filer/Bjarne_foto-download.htm#Stativer

Håber de link kan hjælpe dig og give ideer

Bjarne Fahnøe
6855 Outrup
www.fahnoe.dk - www.fotohobby.dk - www.news.fotohobby.dk

Fra : Peter

Dato : 26-09-08 06:43

> [...]
> og at bensegmentet justeres af sig selv når man retter kameraet op i den
> ønskede vinkel, hvorefter benet låses igen.

Hvad med at kigge på et stativ med kuglehovede,
så er den kun hovedet du kal nivellere.

Fra : Jubii

Dato : 26-09-08 06:56

"Peter" <pgh@wer.nn> skrev i meddelelsen

> Hvad med at kigge på et stativ med kuglehovede,
> så er den kun hovedet du kal nivellere.

Ja, det er rigtigt, jeg synes jeg så en sådan under min søgning; med
snapkameralås og indbygget waterpas.
Havde fokus på det andet.

Fra : Peter

Dato : 26-09-08 07:35

> "Peter" <pgh@wer.nn> skrev i meddelelsen

> Ja, det er rigtigt, jeg synes jeg så en sådan under min søgning; med
> snapkameralås og indbygget waterpas.
> Havde fokus på det andet.

Jeg købte i sin tid dette, billige og effektive "Action-grip"stativ:
http://www.foto-walser.biz/shop/Artikel/742/75/Pro_walimex_WAL_6702_Pro_Stativ_FT_011H_gr.htm

Og har brugt flittigt uden at miste tålmodigheden med det,
man ska dog lige justere et par unbrako skruer her og der.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-09-08 07:38

On 2008-09-26 08:35:29 +0200, "Peter" <pgh@wer.nn> said:

> Jeg købte i sin tid dette, billige og effektive "Action-grip"stativ:
> http://www.foto-walser.biz/shop/Artikel/742/75/Pro_walimex_WAL_6702_Pro_Stativ_FT_011H_gr.htm

-

og I har ikke hørt om at der findes en gruppe til indkøbssnak...?

Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Peter

Dato : 26-09-08 07:52

> -
>>
> og I har ikke hørt om at der findes en gruppe til indkøbssnak...?

Skulle du ikke bare gå ud og øve dig i at fotografere?

Fra : Leif Langgaard

Dato : 26-09-08 09:27

> [...]
> og at bensegmentet justeres af sig selv når man retter kameraet op i den
> ønskede vinkel, hvorefter benet låses igen.

Hej

Jeg har et Manfrotto 058, på det låses benene fra toppen af stativet, så man
er fri for at bukke sig, og man kan hæve/sænke/justere stativet som man vil,
og når det er hvor det skal være, slipper man bare "knapperne" og det står
urokkeligt fast!
At det så går op i små 2,2m skader jo heller ikke

http://www.dvtapes.co.uk/cgi-bin/store2/commerce.cgi?product=TRIPOD.htm&pid=261

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Peter

Dato : 26-09-08 10:38

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
> [...]
> det står urokkeligt fast!
> At det så går op i små 2,2m skader jo heller ikke

Det ser fedt ud, kan fås brugt til 125£ på ebay.co.uk
søg på:
Manfrotto #058 Triault, #141 photo head & quick release