ODBC - Connection
Fra : Billyboy

Dato : 24-07-01 07:09

Hej hvem sidder inde med en sample-fil til brug for ODBC-connection?

Jeg har prøvet MSDN egne sample filer og hjælpefunktioner men de skodder
totalt.

Har du prøvet og connecte til ODBC-dsn og haft success så kan det være du
har et par fif.

Når jeg prøver at connecte får jeg konstant en kompileringsfejl om at
proceduren ikke findes, det er Visual Basic V6.0

Mvh Bense

Fra : René Holmkvist Peder~

Dato : 26-07-01 07:04

"Billyboy" <billyboy@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
>
> Når jeg prøver at connecte får jeg konstant en kompileringsfejl om at
> proceduren ikke findes, det er Visual Basic V6.0

Du skal oprette en ODBC med feks DSN = "DSN_NAVN"
> 'Connectdb connect the Client to the database
Public Sub Connectdb(name As String, ByRef ws1 As Workspace, ByRef db1 As
Database)
Set ws1 = CreateWorkspace("ODBCWORK", "Administrator", "<PassWord>",
dbUseODBC)
Workspaces.Append ws1
'Set db1 = ws1.OpenDatabase("DSN_NAVN", dbDriverNoPrompt, False,
Name)'DAO version
Set db1 = ws1.OpenDatabase("DSN_NAVN", dbDriverNoPrompt) ' ADO version
db1.QueryTimeout = 120
End Sub

Fra : Bjørn Jeberg

Dato : 26-07-01 19:58

Billyboy <billyboy@post.cybercity.dk> wrote in message
> Hej hvem sidder inde med en sample-fil til brug for ODBC-connection?

Har du prøvet at tilføje en form til dit project og så vælge "ODBC Log In"?
Det giver et godt fingerpeg om hvordan det skal gøres.
--
Bjørn

Fra : Billyboy

Dato : 01-08-01 13:43

Nej det har jeg ikke men det vil jeg prøve.