Peugoet 106 1,6 GTI
Fra : Søren Nielsen

Dato : 27-09-08 18:26

Hej

Jeg har set mig lidt lun på sådan en Peugoet, men er det nu også klogt?
Stort set alle modeller har vel været i hænderne på en, der enten har
voldtunet den eller hærget den.

Kan man være heldig at finde et godt eksemplar og hvad skal man derudover
være opmærksom på? For/imod for denne model? Måske hellere 106 Rallye eller
106 XSI?

På forhånd tak :)

Søren

Fra : Ivan Madsen

Dato : 27-09-08 19:08

On Sat, 27 Sep 2008 19:25:46 +0200, "Søren Nielsen"
<kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

> [...]
>være opmærksom på? For/imod for denne model? Måske hellere 106 Rallye eller

Du kunne jo se på Saxo VTS også - de findes som 1.4 med svjh 90HK og
1.6 med 105/120HK?. De er eddermaneme kvikke til husbehov - når jeg
syntes at en alm, 1.4i Saxo var kvik. ) Men se på el, undervogn
(der er nogle gummibøsninger, der slides hurtigt især foran). Rust er
ikke så slemt, men alderen begynder at trykke, så det skal checkes.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 27-09-08 20:07

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:48de6c9d$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Kan man være heldig at finde et godt eksemplar og hvad skal man derudover
> være opmærksom på? For/imod for denne model? Måske hellere 106 Rallye

Listen over ting der gik i stykker på den 106er jeg havde for nogle år siden
er lang, meget lang.
Det var enda selvom jeg ikke kørte dørtræk i den hver weekend - langt fra.

Over 2 år kostede den på den gamle side af 40k i repp. Så tænk dig grundigt
om.
Somsagt har de fleste tilbageværende GTIer levet et hårdt liv. Så hold øje
med oliespild omkring toppen og gearkassen. Især hvordan den har det med at
komme i første gear.

Ellers er der lidt læsestof her:
http://www.hi-speed.dk/106.html

--
/Dennis
Diverse harware sælges

Fra : Søren Nielsen

Dato : 27-09-08 20:33

Dennis Pedersen wrote:
> [...]
> Somsagt har de fleste tilbageværende GTIer levet et hårdt liv. Så
> hold øje med oliespild omkring toppen og gearkassen. Især hvordan den

Forhåbningen var jo, at kunne finde et nogenlunde pænt, ugejlet og neutralt
eksemplar, som man var rimelig sikker på ikke var splittet totalt ad. Men
det er nok svært, når de i forvejen fra fabrikken ikke er bygget så
holdbart.

Er det andet end end oliespild og gearkassen man skal være ekstra opmærksom
på? Og tak for hjælpem til jer begge indtil videre :)

Søren

Fra : Ralph Køster

Dato : 28-09-08 07:15

Tænk også på forsikringen.
De straffer dig hårdt når de 3 små bogstaver står på
registreringsattesten...GTI...

Jeg havde nok også valgt en Citroën Saxo.

Ralph.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 28-09-08 09:38

"Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev i en meddelelse
> Tænk også på forsikringen.
> De straffer dig hårdt når de 3 små bogstaver står på
> registreringsattesten...GTI...

De ved også godt hvad VTS står for :)
Men det behøver ikke være så dyrt. Da jeg havde min GTI gav jeg kun 4800 med
kasko - og jeg var ikke engang elite billist.

Alka er til at snakke med når man har respekt for fart.

--
/Dennis
Diverse harware sælges

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 28-09-08 11:26

"Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev i meddelelsen
> Tænk også på forsikringen.
> De straffer dig hårdt når de 3 små bogstaver står på
> registreringsattesten...GTI...

Fabriksoplysninger:
Peugeot 106 Rally 1996 = 0-100 km/t : 9,6 s
Peugeot 106 Rallye 1995 = 0-100 km/t : 10,3 s

Det er ikke nogen raket ;)

Fra : Mikker

Dato : 28-09-08 16:44

Rally er ikke en GTi ;) mener gti´en er omkring 8.5

Hygge

Mikker