Lille brugt bil.
Fra : RC

Dato : 27-09-08 17:57

Hejsa.

Jeg håber,at I kan hjælpe mig lidt...
Jeg skal have en bil til ca. 20.000 kr. Den skal være lille,billig i
reservedele og en af typen,som ikke er i stykker " tide og utide "

Flere har nævnt : Golf, Polo, Opel Astra / Corsa og Mazda 121.
Kan I evt. være søde at fortælle om fordele / ulemper ved nævnte biler...
Måske et helt andet mærke ?

På forhånd tak.

Venlig hilse,
Anja.

Fra : Jesper Juul

Dato : 27-09-08 18:03

RC skrev:
> [...]
>
> Flere har nævnt : Golf, Polo, Opel Astra / Corsa og Mazda 121.
> Kan I evt. være søde at fortælle om fordele / ulemper ved nævnte biler...

Du skal købe den der er i bedste stand og har mindst rust, i den
prisklasse betyder det ikke det store om det er en Corolla, Golf, Astra osv.

Jesper

Fra : Kåre

Dato : 27-09-08 18:33

> Du skal købe den der er i bedste stand og har mindst rust, i den
> prisklasse betyder det ikke det store om det er en Corolla, Golf, Astra
> osv.
>
> Jesper

En Corolla er bestemt af typen som ikke går stykkeri tide og utide.

MEN i den prisklasse så er der altså en hvis portion held med...
Jeg vil råde til at finde en som kan hjælpe med at gå bilen efter i sømmene
for at mindske risikoen.
Og så finde en håndfuld emner at se på. Ikke bare købe den første og den
bedste. Det kræver noget detektiv arbejde i den prisklasse.

Jeg har selv købt flere gamle biler uden at have en mekaniker med på råd.
Netop derfor vil jeg anbefale at tage en med

Kåre

Fra : Jesper Juul

Dato : 27-09-08 20:34

Kåre skrev:

> En Corolla er bestemt af typen som ikke går stykkeri tide og utide.

I know, vi har haft en i 13 år indtil for 1½ måned siden, men i den
prisklasse er det mere den aktuelle bil man står ved som er vigtig end
om end Corolla i diverse undersøgelser er mere fejlfri end eks. Golf.

Jesper

Fra : Mogens

Dato : 27-09-08 21:25

"RC" <fakemail@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal have en bil til ca. 20.000 kr. Den skal være lille,billig i
> reservedele og en af typen,som ikke er i stykker " tide og utide "

VW Polo og ikke mindst en Toyota Corolla er de sikre vindere i den
diciplin...

Fra : Allan

Dato : 27-09-08 23:08

> [...]
>
> Flere har nævnt : Golf, Polo, Opel Astra / Corsa og Mazda 121.
> Kan I evt. være søde at fortælle om fordele / ulemper ved nævnte biler...

Jeg har før købt hos www.nysynet.dk
Han har mange biler i den pris klasse så der kan du spadsere rundt med en
'bil kender' og finde den helt rigtige...

Jeg købte dengang en Opel Kadett u. rust i for 21.000 kr og havde den i 4 år
uden problemer. Hvorefter den blev solgt for 14.000

Mvh
Allan

Fra : Holger Kruse

Dato : 28-09-08 09:55

On Sat, 27 Sep 2008 18:57:09 +0200, RC wrote:

> [...]
>
> Flere har nævnt : Golf, Polo, Opel Astra / Corsa og Mazda 121.
> Kan I evt. være søde at fortælle om fordele / ulemper ved nævnte biler...

Hvis jeg stod og skulle købe bil i den prisklasse ville jeg gå efter en
Skoda Felicia. Changen for at finde et sundt eksemplar til 20.000 kr. er
bare så meget større end hvis det er VW/Opel/Toyota/Mazda man går efter.
Efter min mening er Feliciaen lige så mekanisk solid som VW, især udgaven
med VW-motor (1,6-liter/75 hk)

Fra : Jesper Juul

Dato : 28-09-08 13:45

Holger Kruse skrev:

> [...]
> Efter min mening er Feliciaen lige så mekanisk solid som VW, især udgaven

Man skal bare passe på gearkasserne til netop den motor, de holder ikke
ret længe, normalt kun ca. 100.000km

Jesper

Fra : Mogens

Dato : 28-09-08 13:56

"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Man skal bare passe på gearkasserne til netop den motor, de holder ikke
> ret længe, normalt kun ca. 100.000km

Kunne være interessant at høre N Bengaards melding til det