/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Vurdering ønskes
Fra : John Armstrong


Dato : 27-09-08 15:56

Hejsa,

Da jeg ikke har så meget forstand på biler vil jeg høre om der er nogen her
i gruppen,
der kunne komme med en vurdering af hvad man max. bør betale for følgende
bil og hvad man kan forlange:

Nissan Note 1,5 dCi 68 Visia
Kilometer: 145.000
Årgang: 2006

Udstyr:
Aircondition, El-ruder, El-spejle, CD-Radio, Sædevarme, Fjernbet.
centrallås, Startspærre, ABS-Bremser m/ EBD, NBA, 4 Airbags, Justerbart
bagsæde, 5 nakkestøtter, 3-punkt-seler ved alle pladser, Metallak, Bagrude
visker/ vasker, Kopholdere, Køling i handskerum, Servostyring, Ikke ryger,
Stænklapper for+bag
Al service foretaget af Nissan.

Bemærkninger:
Jeg fandt 3 steder på bilen hvor der var ridser. Der er også en flænge i
skærmen ved det ene forlys.
Vognen er en tidligere køreskolevogn og har kun haft 1 ejer.
Jeg har været ude og køre en testtur og mit indtryk af bilen var positivt.

Jeg har tænkt mig, at sende bilen igennem en FDM test og forlange af sælger,
at evt. 0-markerede fejl udbedres.








 
 
TDN (27-09-2008)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 27-09-08 16:12


"John Armstrong" <joarm@jdksdh.com> skrev i meddelelsen
news:48de4989$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa,
>
> Da jeg ikke har så meget forstand på biler vil jeg høre om der er nogen
> her i gruppen,
> der kunne komme med en vurdering af hvad man max. bør betale for følgende
> bil og hvad man kan forlange:
>
> Nissan Note 1,5 dCi 68 Visia
> Kilometer: 145.000
> Årgang: 2006
>
> Udstyr:
> Aircondition, El-ruder, El-spejle, CD-Radio, Sædevarme, Fjernbet.
> centrallås, Startspærre, ABS-Bremser m/ EBD, NBA, 4 Airbags, Justerbart
> bagsæde, 5 nakkestøtter, 3-punkt-seler ved alle pladser, Metallak, Bagrude
> visker/ vasker, Kopholdere, Køling i handskerum, Servostyring, Ikke ryger,
> Stænklapper for+bag
> Al service foretaget af Nissan.
>
> Bemærkninger:
> Jeg fandt 3 steder på bilen hvor der var ridser. Der er også en flænge i
> skærmen ved det ene forlys.
> Vognen er en tidligere køreskolevogn og har kun haft 1 ejer.
> Jeg har været ude og køre en testtur og mit indtryk af bilen var positivt.
>
> Jeg har tænkt mig, at sende bilen igennem en FDM test og forlange af
> sælger, at evt. 0-markerede fejl udbedres.
>


Er du sikker på du kan leve med så lille en motor til en relativ tung bil.
Den går 0-100 på 16,5 sek. og topfart på 155. Det vil sige at den skal have
en spand kul bare for at følge trafikken. Bilmagasinet skriver følgende om
den:

"Den ellers vellykkende 1,5-liters Renault -diesel er tydeligvis lidt på
udebane i Nissan Note, for her virker den mere anstrengt og støjende, end vi
er vant til og bilen virker mest harmonisk med de 1,4 og 1,6 liters
benzinmotorer på 88 og 110 hk."

Mvh
Thomas


John Armstrong (27-09-2008)
Kommentar
Fra : John Armstrong


Dato : 27-09-08 16:59

> Er du sikker på du kan leve med så lille en motor til en relativ tung bil.
> Den går 0-100 på 16,5 sek. og topfart på 155. Det vil sige at den skal
> have en spand kul bare for at følge trafikken. Bilmagasinet skriver
> følgende om den:

Yeps...hvis alt ellers er ok...så vil jeg gerne købe den..




TDN (27-09-2008)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 27-09-08 17:40


"John Armstrong" <joarm@jdksdh.com> skrev i meddelelsen
news:48de5835$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>> Er du sikker på du kan leve med så lille en motor til en relativ tung
>> bil. Den går 0-100 på 16,5 sek. og topfart på 155. Det vil sige at den
>> skal have en spand kul bare for at følge trafikken. Bilmagasinet skriver
>> følgende om den:
>
> Yeps...hvis alt ellers er ok...så vil jeg gerne købe den..
>
>
>
Fair nok, jeg havde et par år en ældre bil med samme data (O-100 og topfart)
og jeg synes det var træls ikke at kunne nå at accelerere op i fart når man
skulle flette ind på en motorvej og overhalinger krævede masser af plads og
tid, men jeg lærte da at køre morfar kørsel. Sikkerhedsmæssigt mener jeg dog
at det er rart at kunne accelerere sig ud af en farlig situation og vide
bilen har et overskud hvis en situation skulle opstå.

Husk også at hvis du så vælger at køre friskt i den ryger diesel forbruget
kraftigt i vejret da den altid skal køre max. i modsætning til en større
motor.

Mvh
Thomas


Jens C. Hansen (27-09-2008)
Kommentar
Fra : Jens C. Hansen


Dato : 27-09-08 16:32

John Armstrong wrote:
> Vognen er en tidligere køreskolevogn

Hvordan føltes det som om, at gearkassen og koblingen havde det?

Nok især gearkassen kunne jeg godt frygte ville stå af indenfor
overskuelig fremtid, fordi den kan have været mishandlet af køreskoleelever.

John Armstrong (27-09-2008)
Kommentar
Fra : John Armstrong


Dato : 27-09-08 17:00

>
> Hvordan føltes det som om, at gearkassen og koblingen havde det?

Det føltes ok...men nu er jeg jo ikke bilekspert

> Nok især gearkassen kunne jeg godt frygte ville stå af indenfor
> overskuelig fremtid, fordi den kan have været mishandlet af
> køreskoleelever.

Håber at en FDM test vil kunne afsløre om gearkasse eller andet trænger til
udskiftning


Er der nogen der har et bud på hvad bilen bør koste?




Jens C. Hansen (27-09-2008)
Kommentar
Fra : Jens C. Hansen


Dato : 27-09-08 17:08

John Armstrong wrote:
>> Hvordan føltes det som om, at gearkassen og koblingen havde det?
>
> Det føltes ok...men nu er jeg jo ikke bilekspert

Var der nogen mislyd fra gearkassen under kørslen (især mens den fik
noget bundgas) ?

John Armstrong (27-09-2008)
Kommentar
Fra : John Armstrong


Dato : 27-09-08 18:12

>
> Var der nogen mislyd fra gearkassen under kørslen (især mens den fik noget
> bundgas) ?


Nej, ikke så vidt jeg husker...



Ukendt (27-09-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-09-08 19:36

Hvordan skal man kunne kende en mislyd, når man
ikke kender lyden 'fra ny af"' ??
Hvad indvirkning skal bundgas (fra en relativ svag motor)
ha' på gearkassens lyde ??


"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en
meddelelse news:gbllpk$25do$1@newsbin.cybercity.dk...
> John Armstrong wrote:
>>> Hvordan føltes det som om, at gearkassen og koblingen havde det?
>>
>> Det føltes ok...men nu er jeg jo ikke bilekspert
>
> Var der nogen mislyd fra gearkassen under kørslen (især mens den fik noget
> bundgas) ?



Jens C. Hansen (27-09-2008)
Kommentar
Fra : Jens C. Hansen


Dato : 27-09-08 23:27

Eque wrote:
> Hvordan skal man kunne kende en mislyd, når man
> ikke kender lyden 'fra ny af"' ??

Det er selvfølgelig svært at bedømme, men en ujævn lyd kan alle vel
tænke sig til ikke er normal.

> Hvad indvirkning skal bundgas (fra en relativ svag motor)
> ha' på gearkassens lyde ??

Hvis der er knækket et lille stykke af en tand, vil det ikke kunne høres
noget videre når motoren ikke trækker ret hårdt, mens man vil kunne høre
at lyden varierer lidt ved bundgas.

Niels Bengaard (27-09-2008)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 27-09-08 17:17

> Da jeg ikke har så meget forstand på biler vil jeg høre om der er nogen
> her i gruppen,
> der kunne komme med en vurdering af hvad man max. bør betale for følgende
> bil og hvad man kan forlange:
>
> Nissan Note 1,5 dCi 68 Visia
> Kilometer: 145.000
> Årgang: 2006
>
> Udstyr:
> Aircondition, El-ruder, El-spejle, CD-Radio, Sædevarme, Fjernbet.
> centrallås, Startspærre, ABS-Bremser m/ EBD, NBA, 4 Airbags, Justerbart
> bagsæde, 5 nakkestøtter, 3-punkt-seler ved alle pladser, Metallak, Bagrude
> visker/ vasker, Kopholdere, Køling i handskerum, Servostyring, Ikke ryger,
> Stænklapper for+bag
> Al service foretaget af Nissan.
>
> Bemærkninger:
> Jeg fandt 3 steder på bilen hvor der var ridser. Der er også en flænge i
> skærmen ved det ene forlys.
> Vognen er en tidligere køreskolevogn og har kun haft 1 ejer.
> Jeg har været ude og køre en testtur og mit indtryk af bilen var positivt.
>
> Jeg har tænkt mig, at sende bilen igennem en FDM test og forlange af
> sælger, at evt. 0-markerede fejl udbedres.
>

Slår man den op på bilpriser.dk, så vil den hos en forhandler stå til ca.
120-130.000 kr alt efter hvilken stand bilen er i.
Uanset hvad den står til, så skal man prutte om prisen på en brugt bil. I
den prisklasse vil jeg byde måske 10-15% under det den står til, og så
acceptere nogle af fejlene. Alternativt måske 5000 kr under og så få nogle
fejl lavet, måske få vinterdæk med, undervognsbehandling osv.
Vil man have bilen skal man jo blive enige med forhandleren, så kan man ende
med ikke at kunne få den pruttet så langt ned som man måske håbede. Sådan er
det.

Mvh Niels



René Løweneck (29-09-2008)
Kommentar
Fra : René Løweneck


Dato : 29-09-08 18:32

Hej Niels !

> Slår man den op på bilpriser.dk, så vil den hos en forhandler stå til ca.
> 120-130.000 kr alt efter hvilken stand bilen er i.
> Uanset hvad den står til, så skal man prutte om prisen på en brugt bil. I
> den prisklasse vil jeg byde måske 10-15% under det den står til, og så
> acceptere nogle af fejlene. Alternativt måske 5000 kr under og så få nogle
> fejl lavet, måske få vinterdæk med, undervognsbehandling osv.
> Vil man have bilen skal man jo blive enige med forhandleren, så kan man
> ende med ikke at kunne få den pruttet så langt ned som man måske håbede.
> Sådan er det.

Vi er rimeligt enige, jeg tror dog at vi skal ned omkring 100.000,- fordi
der er tale om en tidligere skolevogn, med et dertil hørende specielt
brugsmønster.


--
Med venlig hilsen

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar


Henning (27-09-2008)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 27-09-08 18:55


>Vognen er en tidligere køreskolevogn og har kun haft 1 ejer.

Det hænger ikke rigtig sammen, vel? Måske een ejer, men 2.000
urutinerede brugere...

John Armstrong (27-09-2008)
Kommentar
Fra : John Armstrong


Dato : 27-09-08 19:12

>>Vognen er en tidligere køreskolevogn og har kun haft 1 ejer.
>
> Det hænger ikke rigtig sammen, vel? Måske een ejer, men 2.000
> urutinerede brugere...

Nej...det er rigtig nok..Der er sikkert mange måder at anskue tingene på..
Jeg kan jo også sige, at den nok ikke er blevet brugt til at køre ræs i af
2000 urutinerede teenagere

Jeg er som sagt interesseret i en vurdering....alle de andre overvejelser
har
jeg været igennem






Klaus D. Mikkelsen (27-09-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-09-08 21:30

John Armstrong skriver:
>
> Nej...det er rigtig nok..Der er sikkert mange måder at anskue tingene på..
> Jeg kan jo også sige, at den nok ikke er blevet brugt til at køre ræs i af
> 2000 urutinerede teenagere

Der alle har skullet lære at bruge kobling og gearkasse på den......


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Niels Bengaard (27-09-2008)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 27-09-08 21:54

>> Nej...det er rigtig nok..Der er sikkert mange måder at anskue tingene
>> på..
>> Jeg kan jo også sige, at den nok ikke er blevet brugt til at køre ræs i
>> af
>> 2000 urutinerede teenagere
>
> Der alle har skullet lære at bruge kobling og gearkasse på den......

Har man alle de bekymringer skal man købe en ny bil og ikke brugt.
Kobling og gear tager jo ikke skade af at blive brugt, koblingen slides og
skal måske skiftes på et tidspunkt, måske er den allerede skiftet, men
gearkassen holder i for 99,999% vedkommende bilens levetid.

Mvh Niels



Mogens (28-09-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 28-09-08 07:16

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse
news:gbm6hu$2be2$1@newsbin.cybercity.dk...

> Har man alle de bekymringer skal man købe en ny bil og ikke brugt.

Uden tvivl

> Kobling og gear tager jo ikke skade af at blive brugt, koblingen slides og
> skal måske skiftes på et tidspunkt, måske er den allerede skiftet, men
> gearkassen holder i for 99,999% vedkommende bilens levetid.

Det var da godt nok noget af en udmelding. Jeg tror liiige, du bør
frekventere dit lokale autogenbrugscenter for at få justeret din aktuelle
viden lidt :)



Niels Bengaard (28-09-2008)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 28-09-08 09:40

>> Har man alle de bekymringer skal man købe en ny bil og ikke brugt.
>
> Uden tvivl
>
>> Kobling og gear tager jo ikke skade af at blive brugt, koblingen slides
>> og skal måske skiftes på et tidspunkt, måske er den allerede skiftet, men
>> gearkassen holder i for 99,999% vedkommende bilens levetid.
>
> Det var da godt nok noget af en udmelding. Jeg tror liiige, du bør
> frekventere dit lokale autogenbrugscenter for at få justeret din aktuelle
> viden lidt :)

Jeg ved bare hvad jeg hører fra de bekendte, der arbejder på værksteder og
der er det utroligt sjældent der skiftes gearkasse, men hvad er din aktuelle
viden?

Mvh Niels



Klaus D. Mikkelsen (28-09-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 28-09-08 09:58

Niels Bengaard skriver:
>
> Jeg ved bare hvad jeg hører fra de bekendte, der arbejder på værksteder og
> der er det utroligt sjældent der skiftes gearkasse, men hvad er din aktuelle
> viden?

Hvor mange køreskolebiler ser de ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Mogens (28-09-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 28-09-08 10:09

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:48DF471C.E0EB0AE7@du.kan.finde.den...

> Hvor mange køreskolebiler ser de ?

Er det nyere biler de servicerer på et mærkeværksted eller det modsatte.
Gearkasser i TDI-biler har da været et hedt emne herinde gennem tiden f.eks.



Klaus D. Mikkelsen (28-09-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 28-09-08 10:32

Mogens skriver:
>
> Er det nyere biler de servicerer på et mærkeværksted eller det modsatte.
> Gearkasser i TDI-biler har da været et hedt emne herinde gennem tiden f.eks.


Er det ikke nærmere svinghjul ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Niels Bengaard (28-09-2008)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 28-09-08 10:38

>> Hvor mange køreskolebiler ser de ?
>
> Er det nyere biler de servicerer på et mærkeværksted eller det modsatte.
> Gearkasser i TDI-biler har da været et hedt emne herinde gennem tiden
> f.eks.

He he, det er en 68 hk Nissan vi taler om.

Mvh Niels



Mogens (28-09-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 28-09-08 10:44

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse
news:gbnj8s$2qrt$1@newsbin.cybercity.dk...

> He he, det er en 68 hk Nissan vi taler om.

Det fremgår ikke af dit svar, hvor du udtaler dig generelt om gearkassernes
kvalitet "idag"



René Løweneck (29-09-2008)
Kommentar
Fra : René Løweneck


Dato : 29-09-08 18:12

Hej !

> Det fremgår ikke af dit svar, hvor du udtaler dig generelt om
> gearkassernes kvalitet "idag"

Tilsvarende har du jo ikke dokumenteret din påstand om det modsatte.


--
Med venlig hilsen

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar


Mogens (29-09-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-09-08 18:14

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse
news:48e10c54$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Tilsvarende har du jo ikke dokumenteret din påstand om det modsatte.

Det ahr jeg da i en anden tråd om TDI'er.Desuden kender jeg da flere ejere
af Touareg V10, som i stor stil har fået udskiftet gearkassen !!



Ukendt (29-09-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-09-08 18:19

Nå det er ikke kun Polo'er som havde svage kasser.
Trækker Toureg folket for mange jumbojætter monstro ???


"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:g18Ek.2836$U5.10574@newsb.telia.net...
> "René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse
> news:48e10c54$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Tilsvarende har du jo ikke dokumenteret din påstand om det modsatte.
>
> Det ahr jeg da i en anden tråd om TDI'er.Desuden kender jeg da flere ejere
> af Touareg V10, som i stor stil har fået udskiftet gearkassen !!
>



Mogens (29-09-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-09-08 18:22

"Eque" <-> skrev i en meddelelse
news:48e10dea$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nå det er ikke kun Polo'er som havde svage kasser.
> Trækker Toureg folket for mange jumbojætter monstro ???

Touareg V10 TDI har en svag gearkasse ift. de mange Nm, den er udstyret med.
Det går helt galt, hvis man chipper motoren...



René Løweneck (29-09-2008)
Kommentar
Fra : René Løweneck


Dato : 29-09-08 19:24

Hej Mogens !

> Det ahr jeg da i en anden tråd om TDI'er.Desuden kender jeg da flere ejere
> af Touareg V10, som i stor stil har fået udskiftet gearkassen !!

Det må du undskylde, den tråd har jeg ikke læst. Men jeg har da også hørt om
problemer med nyere WV biler, primært fra Passat og op. Stærke diesel
motorer stiller jo store krav til kobling gearkasse og kravene bliver ikke
mindre når der er tale om automatgear.

Dog vil jeg mene, at de forholdsvis lokale problemer i VW koncernen, ikke
nødvendigvis er aktuelle i forhold til trådstarterens bilmodel.


--
Med venlig hilsen

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar


Mogens (29-09-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-09-08 19:30

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse
news:48e11d53$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det må du undskylde, den tråd har jeg ikke læst. Men jeg har da også hørt
> om problemer med nyere WV biler, primært fra Passat og op. Stærke diesel
> motorer stiller jo store krav til kobling gearkasse og kravene bliver ikke
> mindre når der er tale om automatgear.

Ok :)

> Dog vil jeg mene, at de forholdsvis lokale problemer i VW koncernen, ikke
> nødvendigvis er aktuelle i forhold til trådstarterens bilmodel.

Nissan er måske ikke det værste, man kan få fat i...



Klaus D. Mikkelsen (28-09-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 28-09-08 10:47

Niels Bengaard skriver:
>
> He he, det er en 68 hk Nissan vi taler om.

Og sidst vi talte hurtigt opslidte koblinger var det i små dieselbiler
("hjemmesplejebiler"), så det kan sagtens være....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Niels Bengaard (28-09-2008)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 28-09-08 11:07

>> He he, det er en 68 hk Nissan vi taler om.
>
> Og sidst vi talte hurtigt opslidte koblinger var det i små dieselbiler
> ("hjemmesplejebiler"), så det kan sagtens være....

Som jeg skrev, kobling skal måske skiftes en eller flere gange i bilens
levetid, men meget sjældent gearkassen. Så der tror jeg vi er helt enige.

MVh Niels



Hans Mouridsen (28-09-2008)
Kommentar
Fra : Hans Mouridsen


Dato : 28-09-08 18:33

Hej


On 28/09/08 10.40, in article gbnftd$2pja$1@newsbin.cybercity.dk, "Niels
Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> wrote:

> Jeg ved bare hvad jeg hører fra de bekendte, der arbejder på værksteder og
> der er det utroligt sjældent der skiftes gearkasse, men hvad er din aktuelle
> viden?
>
> Mvh Niels

Jeg fik engang tilbudt en BMW 318i køreskolevogn, som havde gået omkring
220.000 km. Mener min køreskolelærer sagde at den havde fået skiftet
gearkasse 2 gange, og kobling 2 gange. Så de har et hårdt liv!

BMW kører med Getrag gearkasser, og det er enormt solide, men de kan
åbenbart ikke klare at blive tortureret af skoleelever ;)

Mvh
Hans


Martin Bak (27-09-2008)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 27-09-08 21:31


"John Armstrong" <joarm@jdksdh.com> skrev i en meddelelse
news:48de779a$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>>>Vognen er en tidligere køreskolevogn og har kun haft 1 ejer.
>>
>> Det hænger ikke rigtig sammen, vel? Måske een ejer, men 2.000
>> urutinerede brugere...
>
> Nej...det er rigtig nok..Der er sikkert mange måder at anskue tingene på..
> Jeg kan jo også sige, at den nok ikke er blevet brugt til at køre ræs i af
> 2000 urutinerede teenagere
>
> Jeg er som sagt interesseret i en vurdering....alle de andre overvejelser
> har
> jeg været igennem
>
Din tålmodighed er imponerende
Men Niels Bengaard nok givet det mest realistiske svar du kan få fra nogen
der ikke har set bilen, nemlig en pris fra bilpriser.dk, og dertil det råd,
at alt hvad du kan få af nedslag/ekstra med i handlen skal du kratte hjem.
Jeg ville heller ikke være synderligt bekymret fordi der havde kørt elever i
en bil jeg ville købe. De kører ikke just dørtræk, og kan næppe smadre noget
videre. Bevares, den har måske fået børstet tænder lidt oftere end
gennemsnitsbilen, men så har den sikkert også fået skiftet både olie og
andre dele oftere end gennemsnittet.

--
Martin
www.martinbak.dk/



Janner (28-09-2008)
Kommentar
Fra : Janner


Dato : 28-09-08 11:17


"John Armstrong" <joarm@jdksdh.com> skrev i en meddelelse
news:48de4989$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa,
>
> Da jeg ikke har så meget forstand på biler vil jeg høre om der er nogen
> her i gruppen,
> der kunne komme med en vurdering af hvad man max. bør betale for følgende
> bil og hvad man kan forlange:
>
> Nissan Note 1,5 dCi 68 Visia
> Kilometer: 145.000
> Årgang: 2006
>
> Udstyr:
> Aircondition, El-ruder, El-spejle, CD-Radio, Sædevarme, Fjernbet.
> centrallås, Startspærre, ABS-Bremser m/ EBD, NBA, 4 Airbags, Justerbart
> bagsæde, 5 nakkestøtter, 3-punkt-seler ved alle pladser, Metallak, Bagrude
> visker/ vasker, Kopholdere, Køling i handskerum, Servostyring, Ikke ryger,
> Stænklapper for+bag
> Al service foretaget af Nissan.
>
> Bemærkninger:
> Jeg fandt 3 steder på bilen hvor der var ridser. Der er også en flænge i
> skærmen ved det ene forlys.
> Vognen er en tidligere køreskolevogn og har kun haft 1 ejer.
> Jeg har været ude og køre en testtur og mit indtryk af bilen var positivt.
>
> Jeg har tænkt mig, at sende bilen igennem en FDM test og forlange af
> sælger, at evt. 0-markerede fejl udbedres.


Uha tidligere køreskole .......... HOLD diglangt væk de 145K den har kørt
med forskellige urutinerede folk ved rattet har nok slidt det hele som en
bil der har kørt 3 gange så langt.
Skulle du købe den skulle det vist kun være fordi den var latterlig billig
.... For der kommer sikkert snart en række dyre reprationer ala gear kassse
osv.

/Jan




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408848
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste