Airport / WifI virker ikke efter opdaterin~
Fra : J.K.Arning

Dato : 26-09-08 06:43

En af de sidste 3 opdateringer som jeg installerede igår har "ødelagt"
airport, jeg kan ikke logge på mit trådløse net derhjemme. Airport kan
godt se nettet men vil ikke kendes ved det, normalt hopper den jo på
uden nogen indblanding. Når jeg vælger nettet på listen bliver jeg
afkrævet adgangskode men tilslutningen mislykkedes.

OS X 10.5.5
MacBook penryn

Jeg kan huske hvad opdateringerne hed, en af dem var Java.

Nogle ideer?

--
I think Smithers picked me because of my motivational skills. Everyone
says they have to work a lot harder when I'm around.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 26-09-08 07:58

> [...]
> uden nogen indblanding. Når jeg vælger nettet på listen bliver jeg
> afkrævet adgangskode men tilslutningen mislykkedes.

Genstart Airporten.

Prøv med ethernetkabel, derefter med Airport igen.

- Mikael

Fra : J.K.Arning

Dato : 26-09-08 08:06

On 2008-09-26 08:58:06 +0200, "nospamtoMike [8000 C]" <nospam@kern.dk> said:

> Genstart Airporten.
>
> Prøv med ethernetkabel, derefter med Airport igen.
>
> - Mikael

Lige så det er på det rene .. Airport er det indbyggede trådløse
netværkskort i Mackooken.
Maskinen er genstartet, gamle netværk er slettet, profil er slettet ..
ingen af disse ting virkede.

Routeren (Dlink) er genstartet.

Men tak forslaget.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-09-08 08:29

J.K.Arning <jesper.arning@gmail.com> wrote:

> [...]
> netværkskort i Mackooken.
> Maskinen er genstartet, gamle netværk er slettet, profil er slettet ..

hvad med andre netværk .. har du muglihed for at prøve at forbinde til
andre ?

/thomas

Fra : J.K.Arning

Dato : 26-09-08 12:00

On 2008-09-26 09:29:19 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> hvad med andre netværk .. har du muglihed for at prøve at forbinde til
> andre ?
>
> /thomas

Masser af muligheder .. virker heller ikke, også åbne netværk kan den
ikke tilslutte til.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-09-08 12:02

J.K.Arning <jesper.arning@gmail.com> wrote:

> Masser af muligheder .. virker heller ikke, også åbne netværk kan den ikke
> tilslutte til.

prøv at oprette en ny frisk bruger, log ind som den, og se om det virker

/thomas

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 26-09-08 09:17

> [...]
> netværkskort i Mackooken.
> Maskinen er genstartet, gamle netværk er slettet, profil er slettet ..

Ok, jeg har en Airport router - den driller en sjælden gang.
Men du må vel starte forfra og gøre som da du installerede Dlink i sin tid.

- M

Fra : J.K.Arning

Dato : 26-09-08 12:01

On 2008-09-26 10:17:19 +0200, "nospamtoMike [8000 C]" <nospam@kern.dk> said:

> Ok, jeg har en Airport router - den driller en sjælden gang.
> Men du må vel starte forfra og gøre som da du installerede Dlink i sin tid.
>
> - M

Det er ikke routeren, jeg har nu fået bekræftet at den heller ikke
virker på andre åbne net.

Fra : iSteen

Dato : 27-09-08 09:00

> [...]

> OS X 10.5.5
> MacBook penryn
>
> Jeg kan huske hvad opdateringerne hed, en af dem var Java.

I går havde jeg også lidt bøv med det trådløse netværk.
Jeg slukkede Airport, og genstartede de efter 5 minutter - så kørte det
hele igen. Faktisk har min isp ofte problemer "med underleverandør", og
så kører det ikke så godt. En genstart af Airport løser ofte problemet
--
http://isteen.wordpress.com