Regning fra "De gule sider"
Fra : Poul Erik Laursen

Dato : 25-09-08 19:35

Hej

Kan man afkræve folk betaling for en ydelse man aldrig har bestilt, men har
(desvære) betalt i årevis?

Det drejer sig om optagelse i "Regionalbogen Nordjylland 2 2009" og "de gule
sider" (De hvide sider /Privatregister)

TDC opsagde optagelsen på de gulesider 7/8 i forbindelse med at abonnemetet
ved TDC blev opsagt , så jeg optræder slet ikke på de gule sider mere.
Først i december får jeg en regning for 2009 (fakturadato 9/9) på 275kr.

En forespørgsel hos kundeservice for degulesider giver det resultat at jeg
skal betale fordi man betaler bagud!! Og at jeg optræder i den nye bog for
2009!
Desuden får jeg ar vide at grunden til at jeg skal betale er at jeg
har(havde) 2 navne på samme telefonnummer.

Jeg har marts 2008 betalt via telefonregningen betalt 225 kr. for 2008!

275kr er ikke noget at lave en sag ud af, men at betale for en ydelse man
aldrig har bestilt og ikke bruger. ?
Der trues både med gebyr, morarenter og inkasso hvis betaling udebliver! Det
er vel ikke det værd. (Ribers m.m.)

Det simple spørgsmål er: Er der andre muligheder end at betale? og hvordan
sikre man sig at der ikke kommer girokort næste gang?

Mvh Poul Erik Laursen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-09-08 19:35

"Poul Erik Laursen" <pel@logp.dk> writes:

> Der trues både med gebyr, morarenter og inkasso hvis betaling udebliver! Det
> er vel ikke det værd. (Ribers m.m.)

De kan ikke sætte dig i RKI før du har erkendt at du skylder dem penge
eller at du er blevet dømt til at betale.

> Det simple spørgsmål er: Er der andre muligheder end at betale? og hvordan
> sikre man sig at der ikke kommer girokort næste gang?

Bed dem om at bevise at du har indgået aftalen.

Mvh Trine