snebolde
Fra : Birgitte Sembach Lau~

Dato : 25-09-08 18:42

Hej NG

I min barndom lavede min mor noget som vi kaldte snebolde, kager der blev
kogt i olie og derefter drysset med flourmelis. Er der nogle herinde som har
en opskirft på disse?

På forhånd tak

Birgitte

Fra : Kasper Bergholt

Dato : 25-09-08 20:49

On Thu, 25 Sep 2008 19:42:16 +0200, "Birgitte Sembach Lauridsen"
<mailfjerndette@sembach.dk> wrote:

> [...]
>kogt i olie og derefter drysset med flourmelis. Er der nogle herinde som har

Hej Birgitte!

Hvor store var sneboldende? Hvad smagte de af?

Min første indskydelse var en slags berliner med drys af flormellis i
stedet for normal puddersukker.

---
Mvh.
Kasper Bergholt
http://www.bergholt.net (Bergholts opskrifter -- på vej kyllingbryst
med rodfrugter)

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 26-09-08 11:10

On 25 Sep., 21:48, Kasper Bergholt <mxn...@tiscali.dk> wrote:

> Min første indskydelse var en slags berliner med drys af flormellis i
> stedet for normal puddersukker.

Der er da ikke puddersukker på berlinere, men almindelig, stødt melis.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : inger.moelgaard.pede~

Dato : 08-10-08 13:18

On 25 Sep., 19:42, "Birgitte Sembach Lauridsen"
<mailfjernde...@sembach.dk> wrote:
> [...]
> kogt i olie og derefter drysset med flourmelis. Er der nogle herinde som har

Det er almindelig vandbakkelsesdej, der med en teske lægges i gryden
med olie/fedtstof og koges.

Hilsen Inger