|
| citroen c5 Fra : fjern |
Dato : 25-09-08 22:45 |
|
Kære Kloge
Noget slemt at sige om citroen c5 ?
Tænker på en der er en to - tre år gammel til ca 200.000 og det kan
tilsyneladende lade sig gøre.
Den skal afløse en 16 år gammel BX'er der er på vej op i bilhimmelen.
mvh Søren
| |
"J.C.Kløve" (26-09-2008)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 26-09-08 06:20 |
|
fjern skrev:
> Kære Kloge
>
> Noget slemt at sige om citroen c5 ?
>
> Tænker på en der er en to - tre år gammel til ca 200.000 og det kan
> tilsyneladende lade sig gøre.
> Den skal afløse en 16 år gammel BX'er der er på vej op i bilhimmelen.
>
prøv at smutte forbi:
http://www.citronik.dk
Der er masser af oplysninger at hente, også om generelle fejl/problemer
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
| |
fjern (26-09-2008)
| Kommentar Fra : fjern |
Dato : 26-09-08 16:19 |
|
J.C.Kløve wrote:
> fjern skrev:
>
>> Kære Kloge
>>
>> Noget slemt at sige om citroen c5 ?
>>
>> Tænker på en der er en to - tre år gammel til ca 200.000 og det kan
>> tilsyneladende lade sig gøre.
>> Den skal afløse en 16 år gammel BX'er der er på vej op i bilhimmelen.
>>
>
> prøv at smutte forbi:
>
> http://www.citronik.dk
>
> Der er masser af oplysninger at hente, også om generelle fejl/problemer
>
>
Tak - er god
Søren
| |
Anders Majland (26-09-2008)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 26-09-08 13:01 |
|
> Noget slemt at sige om citroen c5 ?
Fra 2005 og frem skulle den være over børnesygdommene.
Men vores 2007'er har fået lavet en "uskøn" extra indvendig ledning på
bagklappen da tråene til at åbne bagruden er et svagt punkt.
Ellers er vi godt tilfreds med vores 1,6hdi - den er ganske økonomisk for så
stor en bil.
--
anders dot majland at jyde dot dk
2007 Citroen C5 Weekend 1.6 HDi Elegance
| |
fjern (26-09-2008)
| Kommentar Fra : fjern |
Dato : 26-09-08 16:20 |
|
Anders Majland wrote:
>> Noget slemt at sige om citroen c5 ?
>
>
> Fra 2005 og frem skulle den være over børnesygdommene.
>
> Men vores 2007'er har fået lavet en "uskøn" extra indvendig ledning på
> bagklappen da tråene til at åbne bagruden er et svagt punkt.
>
> Ellers er vi godt tilfreds med vores 1,6hdi - den er ganske økonomisk
> for så stor en bil.
>
Godt at vide - tak
| |
Anders Majland (19-10-2008)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 19-10-08 17:45 |
|
> Ellers er vi godt tilfreds med vores 1,6hdi - den er ganske økonomisk for
> så stor en bil.
Nu var den så lige igen i adstadigt tempo en tur Møldrup -> Blåvand fredag
eftermiddag og retur lørdag aften. 23,7km/l dernedaf og 23,2km/l hjemad.
Sguda også... Min kone kørte derned og vandt derved det "økonomiløb" ... Men
hun havde sikkert medvind eller noget ... Tallene er fra kørecomputeren så
der skal trækkes ca 4-5% fra.
Men imho alligevel en hæderlig brændstoføkonomi med en hastighed lige over
hastighedsgrænserne men uden særlig risiko for bøder (dvs <10% for stærkt)
Men havde jeg checket dæktrykket inden hjemturen kunne jeg måske have hentet
lidt der . Det er ikke kontrolleret siden sommerdækkene kom på bilen i
foråret ....
Også lidt sjovt at se kørecomputeren gætte på en rækkevidde på 14500km efter
at jeg var inde og tanke (8,37kr/l senere kom jeg forbi en tank der skiltede
med 8,11)
| |
Anders Majland (20-10-2008)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 20-10-08 07:12 |
|
> Også lidt sjovt at se kørecomputeren gætte på en rækkevidde på 14500km
> efter
ups 1450 - så optimistisk var den alligevel ikke
| |
Mogens (26-09-2008)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 26-09-08 19:37 |
|
"fjern" <"skogstadNielsen(fjern)"@ddf.dk> skrev i en meddelelse
news:48dc062e$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Noget slemt at sige om citroen c5 ?
> Tænker på en der er en to - tre år gammel til ca 200.000
Vor økonomichef gik fra en Avensis til en ny C5 - han har aldrig besøgt et
automobilværksted så ofte, som han gjorde i ejertiden af C5'en. Nu kører han
så Subaru, hvorefter værkstedsbesøg er blevet "en by i Rusland". Glem sådan
et køb - kan kun give bekymringer, IMO...
| |
Ukendt (26-09-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-09-08 20:57 |
|
On Thu, 25 Sep 2008 23:44:32 +0200, fjern
<"skogstadNielsen(fjern)"@ddf.dk> wrote:
>Kære Kloge
>
>Noget slemt at sige om citroen c5 ?
>
>Tænker på en der er en to - tre år gammel til ca 200.000 og det kan
>tilsyneladende lade sig gøre.
>Den skal afløse en 16 år gammel BX'er der er på vej op i bilhimmelen.
>
>mvh Søren
Jeg har en 2005 som jeg for 1 år siden gav 55 tkr for. 320000 km
rep omk
nye bremser og rør
ny tandrem
lidt små fejls afhjælpning
1 sæt kvalitets vinterdæk
19.000 kr i omk.
Bilen køre så forygende som man kan vente af en 1,8.
Konen syntes den er lidt død i optræk og jeg må give hende ret.
Men som nummer to bil er den ganske ok.
| |
TDN (27-09-2008)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 27-09-08 07:42 |
|
"brian" skrev i meddelelsen
news:9ffqd4l8to5ii6o6n5dtei9hcrgdkcek1m@4ax.com...
> On Thu, 25 Sep 2008 23:44:32 +0200, fjern
> <"skogstadNielsen(fjern)"@ddf.dk> wrote:
>
>>Kære Kloge
>>
>>Noget slemt at sige om citroen c5 ?
>>
>>Tænker på en der er en to - tre år gammel til ca 200.000 og det kan
>>tilsyneladende lade sig gøre.
>>Den skal afløse en 16 år gammel BX'er der er på vej op i bilhimmelen.
>>
>>mvh Søren
>
> Jeg har en 2005 som jeg for 1 år siden gav 55 tkr for. 320000 km
> rep omk
> nye bremser og rør
> ny tandrem
> lidt små fejls afhjælpning
> 1 sæt kvalitets vinterdæk
> 19.000 kr i omk.
>
> Bilen køre så forygende som man kan vente af en 1,8.
>
> Konen syntes den er lidt død i optræk og jeg må give hende ret.
> Men som nummer to bil er den ganske ok.
>
>
Holdt kæft en afskrivning fra 300.000 til 55.000 på 3 år...... godt man ikke
kører fransk, min 12 år gamle Toyota med +300.000 km på klokken og en nypris
på 200.000 kan jeg stadig få knap 30.000 kr. for.
Mvh
Thomas
| |
Andreas M. Hansen (27-09-2008)
| Kommentar Fra : Andreas M. Hansen |
Dato : 27-09-08 07:51 |
|
> Holdt kæft en afskrivning fra 300.000 til 55.000 på 3 år...... godt man
> ikke kører fransk, min 12 år gamle Toyota med +300.000 km på klokken og en
> nypris på 200.000 kan jeg stadig få knap 30.000 kr. for.
>
Nu er afskrivning jo heller ikke et lineært begreb - for ellers skulle
manden med C5'eren jo betale mange penge for at komme af med den når den
bliver 12 år....
mvh
Andreas M. Hansen
| |
Mogens (27-09-2008)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 27-09-08 07:56 |
| | |
TDN (27-09-2008)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 27-09-08 08:12 |
|
"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:48ddd7c5$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Holdt kæft en afskrivning fra 300.000 til 55.000 på 3 år...... godt man
>> ikke kører fransk, min 12 år gamle Toyota med +300.000 km på klokken og
>> en nypris på 200.000 kan jeg stadig få knap 30.000 kr. for.
>>
>
> Nu er afskrivning jo heller ikke et lineært begreb - for ellers skulle
> manden med C5'eren jo betale mange penge for at komme af med den når den
> bliver 12 år....
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen
>
Selvfølgelig er afskrivningen ikke linær, men et værditab på +80% på 3 år ER
meget uanset hvordan, selv antal km taget i betragtning.
Mvh
Thomas
| |
Ukendt (27-09-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-09-08 08:44 |
|
On Sat, 27 Sep 2008 09:11:58 +0200, "TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk>
wrote:
>
>"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>news:48ddd7c5$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Holdt kæft en afskrivning fra 300.000 til 55.000 på 3 år...... godt man
>>> ikke kører fransk, min 12 år gamle Toyota med +300.000 km på klokken og
>>> en nypris på 200.000 kan jeg stadig få knap 30.000 kr. for.
>>>
>>
>> Nu er afskrivning jo heller ikke et lineært begreb - for ellers skulle
>> manden med C5'eren jo betale mange penge for at komme af med den når den
>> bliver 12 år....
>>
>> mvh
>>
>> Andreas M. Hansen
>>
>
>Selvfølgelig er afskrivningen ikke linær, men et værditab på +80% på 3 år ER
>meget uanset hvordan, selv antal km taget i betragtning.
>
>Mvh
>Thomas
om det er meget eller lidt vil jeg ikke tage stilling til.
Syntes bare at spørgeren var ved at købe en C5 for dyrt.
| |
Regnar Bang Lyngsø (30-09-2008)
| Kommentar Fra : Regnar Bang Lyngsø |
Dato : 30-09-08 22:07 |
| | |
Klaus D. Mikkelsen (30-09-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 30-09-08 22:22 |
| | |
Anders Majland (01-10-2008)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 01-10-08 07:50 |
|
> http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Citro%C3%ABn-C5-3,0i-V6-Exclusive-aut.-5d_ID350404888.htm
> 1½ år, 35.000 km - og ja tak - ca 50% eller 220.000 hugget af prisen.
Ja i forhold til listeprisen ...I annoncen stpr også nypris ca 460000 og
ikke de 482000 som bilbasen oplyser. Jeg ved ikke hvor meget rabat de typisk
blev købt med men selv med 50-70000kr i afslag (realistisk gæt) er det da en
stor afskrivning for en bil der ikke har kørt ret meget... Men
"benzinslugere" er ikke populære som ... Havde det nu været en diesel
stationcar var afskrivningen sikkert mere spiselig... Da vi kiggede i
foråret 2007 efter 2år gamle dieselstationcar var de imho for dyre og vi
købre nyt istedet.
| |
Ole Gaarde Kristense~ (02-10-2008)
| Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ |
Dato : 02-10-08 00:23 |
|
"fjern" <"skogstadNielsen(fjern)"@ddf.dk> skrev i en meddelelse
news:48dc062e$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kære Kloge
>
> Noget slemt at sige om citroen c5 ?
>
> Tænker på en der er en to - tre år gammel til ca 200.000 og det kan
> tilsyneladende lade sig gøre.
> Den skal afløse en 16 år gammel BX'er der er på vej op i bilhimmelen.
>
Jeg har 4 kolleger der kører i C5.
Rent faktisk nu kun 3 fordi den sidste har skiftet til en Passat.
Inden længe kun 1 fordi de 2 af dem har valgt at skifte til noget andet så
snart deres er frikørt.
Fælles for dem alle er at de har fået ny motor ved omkring 170.000 km
Den jeg kender værkstedshistorien bedst på (mest detaljeret) har hele tiden
haft "et eller andet" med bilen siden den var 3 måneder gammel.
Specielt har det vist sig at den enkelte Citroen-forhandler og Citroen
Danmark har nogle vandvittige aftaler om hvad Citroen Danmark skal godkende
af garantireperationer inden værkstedet må gå i gang med at udbedre. Blandt
andet skal der afsøges hylder hos diverse huggere for at se efter brugte
dele. Jeg ved ikke om det er normal procedure - eller i hvert fald om andre
gør det - men det forlænger ventetiden.
Det betyder laaaang ventetid, og når delene så endelig bestilles tager det
en krig at få dem hjem fra Frankrig. Hvis de da er på lager.
Selv om de nu alle mere eller mindre har været gennem de samme reperationer
har det hver gang vist sig, at delene ikke er på lager - selv om det
tilsyneladende er noget de laver hele tiden.
De 4 biler er kommet på 3 forskellige autoriserede værksteder, og her har i
hvert fald de 2 vist sig at være direkte inkompetente.
Så personligt ville jeg ikke lade mig forblænde af at den rent faktisk kører
glimrende, for det nytter jo ikke noget hvis den ikke kører.
--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved
| |
Anders Majland (02-10-2008)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 02-10-08 13:51 |
|
> Fælles for dem alle er at de har fået ny motor ved omkring 170.000 km
Hvilken motor ?
> De 4 biler er kommet på 3 forskellige autoriserede værksteder, og her har
> i hvert fald de 2 vist sig at være direkte inkompetente.
"Tør" du sætte navn på de to ?
/A
| |
Ole Gaarde Kristense~ (03-10-2008)
| Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ |
Dato : 03-10-08 17:36 |
|
"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:48e4c3b9$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Fælles for dem alle er at de har fået ny motor ved omkring 170.000 km
>
> Hvilken motor ?
>
I hvert fald diesel. Mener de alle er 2-liters (eller måske 2,2?)
>> De 4 biler er kommet på 3 forskellige autoriserede værksteder, og her har
>> i hvert fald de 2 vist sig at være direkte inkompetente.
>
> "Tør" du sætte navn på de to ?
>
Det gør jeg, for de har sådan set ikke fortjent rosende omtale nogen af dem.
Det drejer sig om Citroen i Næstved og Citroen i Skælskør
Og ingen af dem har "kun" lavet enkelte fejl - så ville jeg aldrig nævne det
på denne måde.
Det har været langvarige sager med fejl på fejl.
Jeg kører selv Mercedes, så historierne er som sådan andenhånds.
Stoler dog 100% på de kolleger der har fortalt dem. Flere af resultaterne
har jeg jo også kunne se ved selvsyn
--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved
| |
|
|