320i E30 "hakker" under kraftig accelerati~
Fra : Niels Munk

Dato : 25-09-08 13:46

Hej

Min gamle BMW 320i fra 89 (indsprøjtning - Motronic) kan finde på at hakke
under kraftig acceleration (over 4000 rpm) i de lave gear.
Jeg har skiftet alle 6 tændrør, hvilket ikke hjalp. Derfter benzinfilteret,
som hjalp en smule. Den kan dog stadig finde på det - så hvad kan det ellers
være?
Det skal lige siges at et nyt sæt tændkabler koster godt 1.200,- så det er
ikke lige dem jeg udskifter for at fejlfinde.

/Niels Munk

Fra : Elmer Fjort

Dato : 25-09-08 14:19

"Niels Munk" <spam*sletdette*@sejeniels.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det skal lige siges at et nyt sæt tændkabler koster godt 1.200,- så det er
> ikke lige dem jeg udskifter for at fejlfinde.

Det problem har jeg også, men med en diesel motor.
Har fået at vide det er motor styringen der skal justeres.

Elmer

Fra : Jakob_K

Dato : 25-09-08 08:03

> [...]
> som hjalp en smule. Den kan dog stadig finde på det - så hvad kan det ellers

Indsprøjtningsdyser er tilstoppede og giver for lidt benzin?

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-08 16:51

> Det skal lige siges at et nyt sæt tændkabler koster godt 1.200,- så det er
> ikke lige dem jeg udskifter for at fejlfinde.

Gør som os andre og køb dine dele i tyskland:
http://cgi.ebay.de/ZUNDKABEL-SATZ-BMW-320i-525e-E28-E30-E36-2-0-2-5-2-7_W0QQitemZ110292350221QQcmdZViewItem?hash=item110292350221&_trkparms=72%3A1229%7C39%3A1%7C66%3A2%7C65%3A12%7C240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14

Noget billigere..

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-08 09:07

"Niels Munk" <spam*sletdette*@sejeniels.dk> wrote in message
> [...]
> Det skal lige siges at et nyt sæt tændkabler koster godt 1.200,- så det er
> ikke lige dem jeg udskifter for at fejlfinde.

Går den som del skal i tomgang uden at "rulle"?

Mit første gæt er at dine dyser skal renses. Benzinpumpen skal du nok også
lige checke. Hvis den ikke sætter tryk nok, vil du få problemer under
kraftig acceleration. Du kan sætte en trykmåler på og dreje nøglen. Jeg ved
bare ikke hvad trykket skal være.

mvh.
Kim Frederiksen