Hente Hjemmesider med Applescript
Fra : Michael Knudsen

Dato : 25-09-08 10:53

Hej,

Jeg har en lang liste af hjemmesider, som jeg gerne vil downloade.
Herunder er en liste med nogle få af dem, resten er af samme støbning.

http://dip.doe-mbi.ucla.edu/dip/Search.cgi?SM=3&Search2=Query%20DIP&AC=YPL176C
http://dip.doe-mbi.ucla.edu/dip/Search.cgi?SM=3&Search2=Query%20DIP&AC=YAL053W
http://dip.doe-mbi.ucla.edu/dip/Search.cgi?SM=3&Search2=Query%20DIP&AC=YOR365C
http://dip.doe-mbi.ucla.edu/dip/Search.cgi?SM=3&Search2=Query%20DIP&AC=YAL015C
http://dip.doe-mbi.ucla.edu/dip/Search.cgi?SM=3&Search2=Query%20DIP&AC=YOL043C
http://dip.doe-mbi.ucla.edu/dip/Search.cgi?SM=3&Search2=Query%20DIP&AC=YAL017W
http://dip.doe-mbi.ucla.edu/dip/Search.cgi?SM=3&Search2=Query%20DIP&AC=YOL045W

Det kan tilsyneladende ikke lade sig gøre med hverken wget eller curl,
så jeg har besluttet mig for at prøve med Applescript. Sagen er nemlig
den, at siderne sagtens kan åbnes i Safari. Som test har jeg forsøgt
mig med følgende

tell application "Safari"
   make new document at end of documents
   set URL of document 1 to "http://www.google.com/"
   save document 1 in "Macintosh
HD:Users:michaelknudsen:Documents:Google.html"
end tell

men uden held. Jeg får blot fejlmeddelelsen

The document “http://www.google.com/” could not be saved as
“Google.html”.

Er der nogen, der har en idé til, hvad jeg kan stille op? Det behøver
ikke nødvendigvis være Applescript; det skal blot kunne gøres på en
Mac.

--
Michael Knudsen

Fra : Michael Knudsen

Dato : 25-09-08 14:16

On Sep 25, 9:52 am, Michael Knudsen <micknud...@gmail.com> wrote:

> Det kan tilsyneladende ikke lade sig gøre med hverken wget eller curl,
> så jeg har besluttet mig for at prøve med Applescript.

Så lykkedes det mig endeligt at få skidtet til at virke. Skulle nogen
have brug for noget af samme skuffe, kan der måske være hjælp at hente
her:

tell application "Safari"
set URL of document 1 to "http://dip.doe-mbi.ucla.edu/dip/Search.cgi?
SM=3&Search2=Query%20DIP&AC=YAL029C"
delay 5
set myDoc to document 1 of front window
set mySrc to source of myDoc
set myName to "YAL029C.html"
tell application "Finder"
set myPath to (target of front window) as string
set filePath to myPath & myName
set openRef to open for access (myPath & myName) with write permission
write mySrc to openRef
close access openRef
end tell

Bemærk, at "delay 5" er indskudt for at sikre, at siden er loadet,
inden den gemmes.

--
Michael Knudsen

Fra : Jonas Bo Jalling

Dato : 29-09-08 15:36

Michael Knudsen skrev:

> [...]
> close access openRef
> end tell
>
> Bemærk, at "delay 5" er indskudt for at sikre, at siden er loadet,

Hej Michael,

Nu har du godt nok fået det til at fungere, men til en anden gang, så
husk at sætte user-agent på wget/curl.

Dette virker i hvert fald fint:

wget
"http://dip.doe-mbi.ucla.edu/dip/Search.cgi?SM=3&Search2=Query%20DIP&AC=YPL176C"
-U "Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.0.3) Gecko/2008092510
Ubuntu/8.04 (hardy) Firefox/3.0.3"

Mvh Jonas

Fra : Morten Lind

Dato : 26-09-08 16:18

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Er der nogen, der har en idé til, hvad jeg kan stille op? Det behøver
> ikke nødvendigvis være Applescript; det skal blot kunne gøres på en

Et FTP-program, der kan downloade sites? <http://nolobe.com/interarchy/>

M.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 29-09-08 19:06

On Sep 29, 7:36 am, Jonas Bo Jalling <jo...@jalling.dk> wrote:

> Nu har du godt nok fået det til at fungere, men til en anden gang, så
> husk at sætte user-agent på wget/curl.

Mange tak for tippet. Jeg vil gøre mit bedste for at huske det i
fremtiden!

--
Michael Knudsen

Fra : Michael Knudsen

Dato : 03-10-08 16:46

On Sep 29, 6:05 pm, Michael Knudsen <micknud...@gmail.com> wrote:

> Mange tak for tippet. Jeg vil gøre mit bedste for at huske det i
> fremtiden!

....og nu har jeg konstateret, at det fungerer upåklageligt. Takker!

--
Michael Knudsen