Nabo LARM....
Fra : Kim

Dato : 23-09-08 17:23

Undskyld de store bogstaver....

Vores overnabo har fået et barn som er begyndt at kravle rundt
og kaste med træklodser på det bare gulv, og hvad barnet ellers
kan finde på at kaste og banke med i gulvet.

De har ikke gulvtæpper på så lyden går lige ned gennem loftet
og ind i min øregange.

Serlvfølgelig skal de have lov til at få et barn, og jeg kan ikke
bestemme hvordan de skal opdrage, men min datter nu på 12 år,
har aldrig fået lov til at kaste og banke med ting på det bare gulv,
jeg ved jo der er lydt i ejendommen og prøver at tage hensyn.
Har heller aldrig fået henvendelser pga min datter.

Så her forleden dag gik jeg en etage op og ringede på, den
var ca kl 7 en lørdag morgen, og moderen er skam sød nok.

Jeg spurgte om de ikke kunne lægge gulvtæpper på eller
lægge barnet i en kravlegår når det skal kaste og banke med
ting, så vi andre kan holde ud at være i sin egen lejlighed.

"Næe, hendes barn skulle ihvertilfald ikke i en kravlegård"..
gaaaab tænkte jeg, endnu en af disse forældre hvor det er
barnet der skal bestemme.

Har været inde på Fsb.dk site men det eneste der står
er bl.a. bl.a. bl.a. samt konfligtmægling...

Alle naboer her ved at der er lydt i denne ejendom, og flere af os naboer
incl mig selv har været i Boligretten 3 gange pga larm fra naboer
og deres børn. Gider altså ikke igen fordi folk ikke kan finde
ud af at opdrage deres børn til at tage hensyn til naboerne

1-ste google giver ca. 21.400 for nabo larm. (0,18 sekunder)
http://www.google.dk/search?hl=da&q=nabo+larm&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=
2'en google på groups : 223 for nabo larm
http://groups.google.dk/groups?hl=da&q=nabo+larm&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wg
så jeg ved godt jeg ikke er den eneste..

Fandens man ikke er rig og kan flytte i lille hus ;-(

Hvad gør man så ?

Mvh Kim

Fra : Holst

Dato : 23-09-08 17:38

Kim wrote:

> Hvad gør man så ?

Byt lejlighed med dem.

Fra : Claus U

Dato : 23-09-08 17:48

Holst skrev:

> Byt lejlighed med dem.

Lidt mere OT :
<http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/gulvfront/cerwin-vega_cls-215_hoejttaler_sort.htm>

--
Claus U --- www.cykeltyven.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-09-08 22:17

Claus U <usenet@dumbass.dk> wrote:

> Lidt mere OT :
> <http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/gulvfront/cerwin-vega_cls-215_
hoejttaler_sort.htm>

Man får helt lyst til at købe sådan et par banditter bare sådan for at
have dem i baghånden, hvis ens nabo skulle blive for kæk med 4 i-en
anlægget fra Fona.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-09-08 22:19

Jesper Haaber Gylling skrev:

> Man får helt lyst til at købe sådan et par banditter bare sådan for at
> have dem i baghånden, hvis ens nabo skulle blive for kæk med 4 i-en
> anlægget fra Fona.

Cerwin Vega laver også nogle professionelle højtalere der af gode
grunde kaldes "Jordskælvshorn".

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-08 09:16

> Cerwin Vega laver også nogle professionelle højtalere der af gode
> grunde kaldes "Jordskælvshorn".

Horn lyder bare sjældent okay.
Men det er jo også irrellevant når der snakkes
CV.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-09-08 11:26

Eque skrev:

> Horn lyder bare sjældent okay.

Du ved vist ikke hvead horn er når vi snakker højtalere. Horn
lyder afsindigt godt (når de er lavet rigtigt forstås) og har
nogle akustiske fordele.

--
Bertel

Fra : N_B_DK

Dato : 23-09-08 17:50

"Kim" <no@way.se> wrote in message

> Hvad gør man så ?

Et par store fliser ind på et gammelt gulvtæppe, og frem med en
slagboremaskine, men lad nu være med at bor ned i gulvet.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : -=JF=-

Dato : 23-09-08 18:14

N_B_DK skrev:
> "Kim" <no@way.se> wrote in message

> Et par store fliser ind på et gammelt gulvtæppe, og frem med en
> slagboremaskine, men lad nu være med at bor ned i gulvet.

Du har opfattet at det er *overboen* der larmer, ikk'?
Og at din plan vil genere *underboen*, ikk'?

Fra : N_B_DK

Dato : 23-09-08 18:24

"-=JF=-" <invalid@invalid.invalid> wrote in message

> Du har opfattet at det er *overboen* der larmer, ikk'?
> Og at din plan vil genere *underboen*, ikk'?

Tro mig overboen vil med garanti også blive generet.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 24-09-08 12:15

N_B_DK wrote:

> Tro mig overboen vil med garanti også blive generet.

Den optimale løsning er én, der kun rammer den skyldige.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Gamle

Dato : 23-09-08 19:04

N_B_DK wrote:
> "Kim" <no@way.se> wrote in message

> Et par store fliser ind på et gammelt gulvtæppe, og frem med en
> slagboremaskine, men lad nu være med at bor ned i gulvet.

Eller en kraftig skrue med et rigtig stort hoved op i loftet. Fat
slagboremaskinen, giv skruehovedet en tur og de hygger sig gevaldig ovenpå.
Især når den lille skal have sin lur.

Mvh.
Torben

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 23-09-08 20:46

Gamle wrote:

> Eller en kraftig skrue med et rigtig stort hoved op i loftet. Fat
> slagboremaskinen, giv skruehovedet en tur og de hygger sig gevaldig ovenpå.
> [...]

øøøøøøh: prøv med en stang dynamit ind af brevkassen nu i er i gang.

Ellers brug stryere eller nytårsraketter, nu de kreative forslag er i gang.

Fra : Knut

Dato : 23-09-08 18:17

> [...]
> så jeg ved godt jeg ikke er den eneste..
>
> Fandens man ikke er rig og kan flytte i lille hus ;-(

Forærer barnet slik - med arsenik!

Knut

Fra : Peter Knutsen

Dato : 24-09-08 12:16

Knut wrote:
> Forærer barnet slik - med arsenik!

Hvorfor skal barnet straffes fordi forældrene ikke kan kende forskel på
rigtigt og forkert?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : per christoffersen

Dato : 23-09-08 20:07

"Kim" <no@way.se> skrev i en meddelelse

> Hvad gør man så ?

Du må i første omgang til udlejer/boligselskabet.
Det er dem der har forpligtigelsen til at opretholde husordenen, og derfor
også dem der i første omgang må tage stilling til, om larmen ligger ud over,
hvad der kan accepteres.
Hvis ikke boligselskabet finder anledning til at skride ind, så er der nok
ikke meget at gøre juridisk.

/Per

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 23-09-08 19:21

On Tue, 23 Sep 2008 18:22:52 +0200, "Kim" <no@way.se> wrote:

>Hvad gør man så ?

Lidt OT, men:
Køb en lydmåler, sæt dig grundigt ind i hvordan man måler lyd (støj).
Disse målere har som reglen 2 udgange en der er en lydudgang (AC
signal) og en der er en spænding (DC signal) svarende til lydtrykket.
Sæt en PC til at gemme disse 2 målesignaler og du har noget konkret at
have din klage i.
Dvs, du har 2 målinger, en der fortæller hvordan lyden er og en anden
der fortæller om styrken af lyden, disse målinger er det også muligt
at tidsfastsætte når de gemmes på en PC.

Skal det være rigtigt fint køber du også en kalibrator til lydmåleren
så kan du sandsynliggøre at lydtrykket er korrekt målt.

/Hans

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 23-09-08 20:48

Hans Kjaergaard wrote:

> [...]
>
> Skal det være rigtigt fint køber du også en kalibrator til lydmåleren
> så kan du sandsynliggøre at lydtrykket er korrekt målt.

øøøøh? man kan også bare 10-doble signalet vha. en forstærker.

regn ikke med at nogen gider bruge dit "bevis" til andet en at skide i.

Det skal selvfølgeligt være en "uafhængig" part der laver lydmålinger
(eksternt firma/konsulent), hvis man skal bruge det til andet end at
skide i.

Fra : Peter

Dato : 23-09-08 23:10

> [...]
> og kaste med træklodser på det bare gulv, og hvad barnet ellers
> kan finde på at kaste og banke med i gulvet.

Du optager lyden.
Derefter monterer du et par store højttalere, med åbningen mod
loftet/direkte på loftet, og hver gang ungen banker i gulvet svarer du igen
ved at skrue op for forstærkeren.

Peter

Fra : Barney Gumble

Dato : 24-09-08 07:54

Kim skrev:
> Undskyld de store bogstaver....

> Hvad gør man så ?

Umiddelbart kunne man jo godt opfatte din emnelinje som om du direkte
opfordrer din nabo til at larme. Måske det ville hjælpe i stedet at
sige: Nabo VÆR STILLE....

BG

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-09-08 08:07

"Kim" <no@way.se> wrote in message
> Hvad gør man så ?

Venter på, at barnet holder op af sig selv. Det går over af sig selv.

Du får intet ud af at klage over den slags.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 24-09-08 12:18

Christian R. Larsen wrote:

> Venter på, at barnet holder op af sig selv. Det går over af sig selv.

Der kan jo gå 18-20 år!!!

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-09-08 12:45

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> wrote in message

> Der kan jo gå 18-20 år!!!
?
Ja, hvis barnet er udviklingshæmmet, men ellers plejer at det med at sidde
og hamre ting ned i gulvet at gå over lidt hurtigere.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 24-09-08 12:15

Kim wrote:
[...]
> Hvad gør man så ?

Såfremt det viser sig at juraen ikke kan hjælpe, så må du gribe til
ikke-juridiske midler, f.eks. et tæskehold (altså til forældrene - ikke
barnet!) Nabostøj er fuldstændig uacceptabelt og *skal* bekæmpes.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-09-08 13:04

> [...]
> og deres børn. Gider altså ikke igen fordi folk ikke kan finde
> ud af at opdrage deres børn til at tage hensyn til naboerne

Lad mig gætte ....

Du sad på din flade r*v i din kravlegård til du blev 18, klagede dig
aldrig og var altid musestille ?

Hallo - der findes andre mennesker i verden end dig......
og når du vælger at bo i en etageejendom er nabostøj altså en bonus der
følger med.
--
Brian Sørup

Fra : Peter Knutsen

Dato : 24-09-08 16:36

Brian Sørup wrote:
> [...]
>
> Hallo - der findes andre mennesker i verden end dig......
> og når du vælger at bo i en etageejendom er nabostøj altså en bonus der

VÆLGER?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-09-08 19:36

> VÆLGER?

Jeg har ikke valgt, at der skal gå andre mennesker rundt på strøget, men det
forhold, at jeg ikke har råd til at betale mig fra at få det hele for mig
selv, er altså ikke et stærkt nok argument til, at jeg vil begynde at kræve
af resten af samfundet, at der opsættes klageinstanser desangående.

Fra : Kim

Dato : 25-09-08 06:54

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev
> Lad mig gætte ....
>
> Du sad på din flade r*v i din kravlegård til du blev 18, klagede dig
> aldrig og var altid musestille ?

Overhoved ikke.

> Hallo - der findes andre mennesker i verden end dig......
> og når du vælger at bo i en etageejendom er nabostøj altså en bonus der
> følger med.

Nu kan vi alle ikke være født med en guldske i røven som dig,
og få det hele foræret af sine forældrer.

Lad mig gætte ....

Du har været en af disse støjende, larmende børn som har fået
ALT hvad du har peget på og bedt om, for hvis dine forældrer ikke
gjorde som DU ville, så skreg du højt, smed dig ned på gulvet og bankede
hænder, fødder og dit hoved i det indtil du fik din ret.

Og det lige fra du begyndte at kravle og hvad du ellers
kunne finde på at kaste og banke med ned i gulvet.

Men det gjorde jo ikke så meget for i boede i et parcelhus nord for kbh
så i havde ingen underboerer.

Jeg kender skam godt de børn som dig, for når de bliver voksne
behandler de deres egne børn på samme måde de selv blev
behandlet, dvs uden nogen opdragelse overhovedet.

Jeg har hørt et ord, en fælles benævnelse for disse typer børn,
hvad er det nu man kaldte dem.....Dampbarn...VIL HA-barn ?

Kan kan desværre ikke huske det.

Læs evt mere her:http://www.berlingske.dk/article/20050924/kultur/109240711/
anden
skole er dagligt præget af groft sprog og uro, viser ny undersøgelse fra
Skole & Samfund.
Opdragelse og god opførsel skal genindføres - ellers ødelægger det
fællesskabet for alle
de andre børn og voksne"

Mvh Kim

Fra : Brian Sørup

Dato : 25-09-08 07:59

> "Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev
>
> Nu kan vi alle ikke være født med en guldske i røven som dig,
> og få det hele foræret af sine forældrer.

Når engang mine forældre går bort er jeg heldig hvis der er til
begravelsen.....

> [...]
> bankede
> hænder, fødder og dit hoved i det indtil du fik din ret.

Hvis jeg opførte mig som du skriver fik jeg en flad og besked på at
falde til ro....

> Og det lige fra du begyndte at kravle og hvad du ellers
> kunne finde på at kaste og banke med ned i gulvet.

forkert igen..

> Men det gjorde jo ikke så meget for i boede i et parcelhus nord for
> kbh
> så i havde ingen underboerer.

Vi boede i boligblok i Hjørring...

> Jeg kender skam godt de børn som dig, for når de bliver voksne
> behandler de deres egne børn på samme måde de selv blev
> behandlet, dvs uden nogen opdragelse overhovedet.

Desværre må jeg skuffe dig endnu engang, vores børn sidder ordentligt
ved bordet, spiser med bestik, sætter tallerkenen i opvaskemaskinen når
de har sagt tak for mad og fået lov at gå fra bordet, akkurat som jeg
selv blev opdraget til....

Derudover fik jeg lært at der skal være plads til os allesammen her i
verden, og at det nogen gange er lettere at bøje af, end at kæmpe mod
vindmøller....

Lad nu være med at spilde en masse energi på at hidse dig op over din
overbo, du kan alligevel ikke gøre noget ved det, medmindre du, eller de
flytter.....
--
Venlig Hilsen
Brian Sørup

Fra : Kim

Dato : 01-10-08 08:06

> [...]
> Lad nu være med at spilde en masse energi på at hidse dig op over din
> overbo, du kan alligevel ikke gøre noget ved det, medmindre du, eller de

Selvfølgelig kan man gøre noget ved det.

Har talt med dem 1 gang nu, banket op til flere
gange i loftet når det blev for meget, og det hjalp.

I går aftes kl 22:30 begyndte moren fanme at gå
rundt med stillet-hæle rent ned i trægulvet, frem
og tilbage, og der var jeg meget tæt på at gå ovenpå
og trykke på ringeklokken, indtil de åbnede, og så
ville jeg sige om de ville være interesseret i at jeg, hver
gang vi blev generet af larm, så begyndte at komme op
og ringe laaaangt tid på deres dør, og hvad vi eller kunne
finde på at gøre, så vi holdt deres barn vågen til sen
aften og tidlig morgen, så deres barn ikke fik deres søvn
gennem lang tid, og vi ved alle hvordan trætte børn ter sig
når de ikke får deres søvn.

Hun tænker simplet hen ikke, det vil sq da være meget
nemmere hvis vi bare tog hensyn til hinanden. Hvis barnet
har energi så gå da for fanen ned på legepladsen med det,
gå en lang tur, hvor barnet selv går, det gjorde vi andre sq da.

Nu må vi se hvad der sker.

/Kim

Fra : J

Dato : 01-10-08 16:52

> [...]
> har energi så gå da for fanen ned på legepladsen med det,
> gå en lang tur, hvor barnet selv går, det gjorde vi andre sq da.

Lyder som boligsocialt byggeri.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-09-08 08:10

Kim skrev:

> Lad mig gætte ....

Lad også mig gætte:

Du har glemt at gruppen her hedder dk.videnskab.jura og at moral
og sure opstød ikke hører til de ønskede emner?
(til dels inspireret af at andre også har glemt det)

--
Bertel

Fra : Gunnar007

Dato : 24-09-08 21:41

Ikke noget juridisk svar, men jeg vil gerne kommentere alligevel.

"Kim" <no@way.se> skrev i meddelelsen
> Undskyld de store bogstaver....
>
> Vores overnabo har fået et barn som er begyndt at kravle rundt
> og kaste med træklodser på det bare gulv, og hvad barnet ellers
> kan finde på at kaste og banke med i gulvet.
Det gør børn typisk i den alder hvor de begynder at kravle, man må antage at
barnet er 9-12 mdr.
Det findes der ingen lov imod !

> [...]
> har aldrig fået lov til at kaste og banke med ting på det bare gulv,
> jeg ved jo der er lydt i ejendommen og prøver at tage hensyn.

Det er åbenlyst at du på omkring 10 år har glemt hvordan små børn opfører
sig.
De kaster med ting, og gør det også selv om man har sagt de skal lade være.
Det er nok en del af deres udvikling.
Det findes der ingen lov imod

> Har heller aldrig fået henvendelser pga min datter.

Jeg er glad for du har så nemt et barn.. Lad os ikke håbe hun begynder at
spille høj musik, og have larmende venner på besøg, inden for de næste par
år.

> [...]
> lægge barnet i en kravlegår når det skal kaste og banke med
> ting, så vi andre kan holde ud at være i sin egen lejlighed.

Og hun syntes sikkert også du er sød, men derfor skal hun nok ikke bestemme
at du skal isolere dit loft med æggebakker, det bestemmer man selv.
Der findes heller ikke en lov som påbyder naboer at indrette andres hjem

> "Næe, hendes barn skulle ihvertilfald ikke i en kravlegård"..
> gaaaab tænkte jeg, endnu en af disse forældre hvor det er
> barnet der skal bestemme.
Hvad bestemmer barnet ? Det er da moderen som har bestemt at en kravldegård
ikke er noget for hendes barn.

Hvor om alting er, så kan lyd typisk vandre begge veje
Din overbo kan helt sikkert også høre dig, men hun ved det er vilkårene ved
at have dig som underbo.
Hun beklager sig ikke, for hun ved at hun ikke kan ændre dit støj niveau.
Ej heller ved at bede dig om at indrette din lejlighed anderledes !
Vær glad for din overbo ikke er lige så sart som dig
Og lev med støjen. Eller flyt.
Eller endnu bedre, køb en ordentlig om gang skumklodser og giv barnet dem
som gave..

Hilsen G

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-08 18:00