Internethandel, er indehaveren europæisk e~
Fra : Jeannie Kristensen \~

Dato : 23-09-08 16:08

Hej!
Jeg har købt noget på Vistaprint over nettet.

Man starter på Vistaprint.dk, hvor siden ser meget dansk ud.

Efterhånden som jeg kom igennem min bestilling, skiftede sproget til
engelsk.

Jeg betalte med visakort og får tilbudt "ekstra fordelagtige tilbud". Jeg
troede at jeg takkede nej og fastholdt min oprindelige ordre, men det gjorde
jeg ikke korrekt.

Efter at have afsluttet siden modtog jeg en mail, som lyder på det dobbelte
beløb.

Jeg havde åbenbart accepteret det ekstra gode tilbud.

Jeg skriver til firmaet via deres formular og får at vide, at jeg havde
accepteret tilbuddet og at at det beløb der trækkes er det dobbelte af hvad
jeg troede.

Jeg kan ingen steder finde ud af hvor firmaet hører hjemme.

På DK-hostmaster står der at vistaprint.dk ejes af:

Registrant:

Bruger-id: VS2509-DK
Navn: VISTAPRINT.COM SA
Adresse: xxxx
Postnu. & by: 75013 Paris
Land: France

Fuldmægtig:

Bruger-id: RK4766-DK
Navn: VISTAPRINT.COM SA
Att.: xxx
Adresse: xxx
Postnu. & by: 75013 Paris
Land: France

Kan jeg så gå ud fra at dem jeg handler med er indenfor EU?

Jeannie

Fra : Holst

Dato : 23-09-08 16:29

Jeannie Kristensen (4700) wrote:

> Kan jeg så gå ud fra at dem jeg handler med er indenfor EU?

Ja. Deres europæiske trykkeri ligger vist i Holland, og den ene gang,
jeg har handlet hos Vistaprint, kom forsendelsen i hvert fald derfra.

Vistaprint leverer vist i almindelighed nogle udmærkede produkter, så
vidt jeg har hørt fra flere sider. Men de lever i vid udstrækning af at
trække folk ind med gratis tilbud om diverse småprodukter. Efterfølgende
tjener de så penge ved, at ekstra ydelser og bedre papirkvalitet,
trykkvalitet og lignende koster ekstra, samt at man ender i et nyt
tilbudshelvede, hvor man tilbydes det ene tilbud efter det andet, inden
man omsider når frem til at afslutte købet. Så det er nemt at lave en
fejl, så man pludselig får mere med, end man havde regnet med - og
naturligvis mod ekstra betaling.

Personligt synes jeg, det var for besvært at handle hos dem, fordi jeg
ikke med to klik var igennem processen, men partout skulle sendes
igennem en masse ekstra tilbud om tillægsprodukter og valg.

Fra : Claus U

Dato : 23-09-08 16:32

Jeannie Kristensen (4700) skrev:

> Kan jeg så gå ud fra at dem jeg handler med er indenfor EU?
>
> Jeannie

Jeg vil mene, at du handler inden for EU
Følgnede er fra deres hjemmeside (Se adresse forneden):
<http://www.vistaprint.dk/kundeservice/moms-policy.aspx?GP=9%2F23%2F2008+11%3A19%3A12+AM>

Hvis du vil kende dine rettigheder, kan du se dem på forbrug.dk:
<http://www.forbrug.dk/raad/naardukoeber/ehandel/ehandel8>

Der står bla.
"Sælger har markedsført sig over for danskere
Hvis sælgeren har markedsført sig i Danmark eller på sin hjemmeside
reklamerer med, at han også sælger til kunder i Danmark, vil du ikke
blive stillet ringere end efter dansk lov, når du handler fra Danmark."

Dvs. at du har 14 dags returret. Der er dog nogle undtagelse, som kan
gøre sig gældende her, nemlig ved special fremstillede varer.

<http://www.forbrug.dk/raad/naardukoeber/ehandel/ehandel7/tilbagefoersel>
er også interessant læsning! Dvs. butikken trækker mere end aftalt, kan
du få beløbet tilbageført. Men du skal naturligvis først gøre
virksomheden opmærksom på, at din opfattelse af hvad der er aftalt er
anderledes end virksomheden.

--
Claus U --- www.cykeltyven.dk

Fra : Bente Hansen

Dato : 23-09-08 16:44

--
www.123hjemmeside.dk/Bente-Thomas
&
"Jeannie Kristensen (4700)" <virker@ikke.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg skriver til firmaet via deres formular og får at vide, at jeg havde
> accepteret tilbuddet og at at det beløb der trækkes er det dobbelte af

Jeg har oz 1 gang bestilt derfra og jeg fandt ud af , at det var portoen der
gjorde udslaget med, at det blev dobbel pris.

Prøvede så senere med de gratis ting og selv en lille kuglepen, blev portoen
volsom stor

/Bente

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-09-08 11:53

"Bente Hansen" <engel76FJERN@DETTEmail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> der gjorde udslaget med, at det blev dobbel pris.
>
> Prøvede så senere med de gratis ting og selv en lille kuglepen, blev

Jeg opgav at handle med dem - gratis betyder ingen penge i Danmark, det
fatter de bare ikke.

--
Per