Hvordan laver jeg et fint chili pulver ?
Fra : Ukendt

Dato : 22-09-08 21:39

Jeg vil gerne experimentere med at lave mit eget chili pulver.
Men ved at tørre mine chili, og blende dem, bliver det desværre ikke fint
nok.
Er der nogen der har et forslag til en effektiv chili kværn?
Selvfølgelig gerne både billig og super kvalitet, og gerne elektrisk drevet,
men ingen krav, bare den er effektiv.

Fra : dw

Dato : 22-09-08 21:53

Suede skrev:
> [...]
> Selvfølgelig gerne både billig og super kvalitet, og gerne elektrisk
> drevet, men ingen krav, bare den er effektiv.

en morter`?
evt lige tøre chillierne i ovnen så de er rigtigt knasende
(og vent så med at knuse dem til lige før brug

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-08 21:55

"dw" <dw@sletheleadressenogforventenmassesvar.dk> skrev i meddelelsen

> en morter`?
> evt lige tøre chillierne i ovnen så de er rigtigt knasende
> (og vent så med at knuse dem til lige før brug

Jeg har ikke selv prøvet med en morter, men en jeg kender har, og han siger
at det ikke er effektivt, og at det bare karter rundt. Så jeg vil gerne
finde en effektiv kværn.

Fra : Noone

Dato : 22-09-08 23:25

>Jeg har ikke selv prøvet med en morter, men en jeg kender har, og han siger
>at det ikke er effektivt, og at det bare karter rundt. Så jeg vil gerne
>finde en effektiv kværn.

En kaffekværn er rigtig effektiv til at pulverisere diverse
krydderier...altså ikke sådan en med håndsvning, men en elektrisk
mini-kværn...koster fra 250,-

-Anders

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 23-09-08 05:50

Suede forklarede den 22-09-2008:
> [...]
> at det ikke er effektivt, og at det bare karter rundt. Så jeg vil gerne finde

Mortere kommer i mange kvaliteter.
Jeg har haft en billig en, og den virker ikke!
Den jeg har er keramisk, og ikke glaset indvendig og på spidsen af
morter-pinden.
Det virker.
Den er vist købt på et apotek, og beregnet til piller, så vidt jeg
husker.
Kai

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-09-08 11:00

In news:RYydnU66tuSim0XVnZ2dnUVZ8qLinZ2d@giganews.com,
Suede <-----> typed:
> [...]
>
> Jeg har ikke selv prøvet med en morter, men en jeg kender har, og han
> siger at det ikke er effektivt, og at det bare karter rundt. Så jeg

Du kan få masser af effektive kværne. Jeg var i Imerco i går for at købe en
fødselsdagsgave. Jeg kom hurtigt væk fra de elektriske kværne, for de koster
½ bondegård (den billigste næsten 600,- kr) Jeg købte så et par Rosendahl
kværne til salt og peber. De kostede 170,- kr. stk. og de er virkeligt
effektive. Du kunne jo også prøve en minihakker. Den jeg har kan pulverisere
alt, og så er prisen "kun" omkring 300,- kr.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Martin Bak

Dato : 23-09-08 20:53

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en fødselsdagsgave. Jeg kom hurtigt væk fra de elektriske kværne, for de
> koster ½ bondegård (den billigste næsten 600,- kr) Jeg købte så et par

Vi har de franske. logoet alene gør, at de aldrig kommer til at stå i
garagen... Men det er fede kværne.

--
Martin
www.martinbak.dk/