Kan man betale med Euro i Prag??
Fra : Charlotte

Dato : 24-09-08 12:46

Hej alle.

Til næste år bliver Euroen indført i Tjekiet - og dermed det nye
betalingsmiddel (har jeg hørt) Er der nogle af jer der ved om man allerede
nu kan betale med Euro?

Hilsen Lotte

Fra : Claus E Beyer

Dato : 24-09-08 14:33

"Charlotte" <charlotte_andersen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle.

> Til næste år bliver Euroen indført i Tjekiet - og dermed det nye
> betalingsmiddel (har jeg hørt) Er der nogle af jer der ved om man
> allerede nu kan betale med Euro?

I det store Tesco varehus i centrum kan man betale med euro i sedler og får
tilbage i CZK. Den kurs man fik tilbage med i Tesco, var bedre end den man
kunne veksle til på vekslestederne.

Claus

Fra : Charlotte

Dato : 24-09-08 15:02

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> får tilbage i CZK. Den kurs man fik tilbage med i Tesco, var bedre end den

Hej Claus

Tusinde tak for dit svar

Lotte

Fra : darkh

Dato : 26-09-08 12:24

> Til næste år bliver Euroen indført i Tjekiet - og dermed det nye
> betalingsmiddel (har jeg hørt) Er der nogle af jer der ved om man allerede
> nu kan betale med Euro?

Alt efter hvor mange penge du regner med at hæve, så er Visa kortet og en
ATM også bedre end vekselsederne... og det giver en ekstra besparelse ved
ikke at miste kurstabet ved at veksle til EUR i en dansk bank... med minde
du allerede har pengene i kontanter.

mvh
Jesper

Fra : Steen Johansen

Dato : 27-09-08 08:48

"darkh" <darkh@NOSPAMdarkh.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke at miste kurstabet ved at veksle til EUR i en dansk bank... med minde

Veksel hjemmefra det er det billigste med 100% garanti
http://www.forexvaluta.dk/

Fra : lhs

Dato : 30-09-08 05:50

Hmmm hvor har du det fra med Euro i tjekkiet ?

Jfr. en forholdsvis dugfrisk artikel lader det da til at det kommer til at
tage lidt endnu..

http://www.netposten.dk/?pageid=5&articleid=1023371

Hilsen
Lars HS

Fra : Jens Chr. Jensen

Dato : 30-09-08 17:22

Charlotte skrev:

> Til næste år bliver Euroen indført i Tjekiet

Det er Slovakiet, der infører Euro fra januar 2009. Der er mig bekendt
ingen udsigt til at de andre tidligere østlande kan opfylde
betingelserne lige med det samme.

Med venlig hilsen
Jens Chr. Jensen