Kan man leve for kr. 300 om dagen i Thaila~
Fra : Charlotte

Dato : 24-09-08 05:15

... når man er 2 voksne og 2 småbørn (1 og 3 år) der er afsted? Beløbet
skal dække hotel, mad og lokal transport, men ikke souvenirs, udgifter
til udflugter etc.

Vi har for tredje år i træk tilbragt en (våd) sommerferie i sommerhus
i Jylland og jeg har lige regnet ud hvad det kostede alt i alt - og
fik et mindre chok. Er ret sikker på, at vi ville kunne rejse langt
væk for de samme penge (og slippe for møgvejr og madlavning!).

Håber at nogen har erfaringer, de vil dele.

Hilsen Charlotte

Fra : søren brix

Dato : 24-09-08 13:12

"Charlotte" <charlotte.rosell@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Hej Charlotte

nu skal i jo også lige derud ikke det er vel de første 15000.-kr på den
konto eller hur ??

(vi har selv lige være på ferie i sverige i 14 dage til 2000 for hus incl
alt.)

vh

Søren

Fra : Charlotte

Dato : 24-09-08 06:33

> [...]
> konto eller hur ??
>
> (vi har selv lige være på ferie i sverige i 14 dage til 2000 for hus incl

Jo da, billetterne er dyre - det ved jeg. Men vi har lige brugt 28.000
på 14 dage i regnvejr i Nordjylland. Så hvis vi for det samme eller
lidt mere kan komme rigtig langt væk, er det planen næste år. Ellers
hedder det charter. To uger i regn er ikke sjovt med to små
krudtugler.

Hilsen Charlotte

Fra : Carsten Keller

Dato : 24-09-08 14:38

--

Hvis det ikke er inklusiv flybilletterne skulle det bestemt kunne lade sig
gøre. Selvfølgelig alt efter hvilket komfortniveau man ønsker. Vi har ikke

Alternativt er det min opfattelse at Malaysia er billigere og
Indonesien/Bali endnu billigere at leve i.

Keller

Fra : Steen Johansen

Dato : 24-09-08 15:19

"Charlotte" <charlotte.rosell@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Pr person 300 kr så skal i virkeligt gå til den Hotel i Bangkok med 2 extra
senge er 80 til 100 kr og ude i landet ca ½ pris
tog transport om natten i sove tog så spare i hotellet
Jeg bruger ca 300 kr om dagen men jeg smider også om mig med affald++
flasker

Fra : Bo

Dato : 24-09-08 09:28

On 24 Sep., 14:15, Charlotte <charlotte.ros...@gmail.com> wrote:
> [...]
> væk for de samme penge (og slippe for møgvejr og madlavning!).
>
> Håber at nogen har erfaringer, de vil dele.

Hvorfor rejse så langt væk ?
Når der er garanteret sol på Kreta fra primo Juni til medio September
og så er rejsen dertil meget hurtigere og behagelig !
vh Bo

Fra : Charlotte

Dato : 24-09-08 15:00

> Hvorfor rejse så langt væk ?
> Når der er garanteret sol på Kreta fra primo Juni til medio September
> og så er rejsen dertil meget hurtigere og behagelig !
> vh Bo

Hm ja, det er selvfølgelig en mulighed at blive i Europa. Vil bare så
gerne til Asien igen, men måske er det bedre at gemme det lidt, så
børnene er lidt større og vi har lidt mere tid.

Hvor på Kreta skal man så tage hen - har du anbefalinger? Det er jo en
stor ø med mange byer.

Hilsen Charlotte

Fra : Nina

Dato : 25-09-08 09:59

Jeg er personlig stor fan af Chania og områderne langs kysten der. Der
er utrolig hyggeligt i selve byen med havnen, hvor der er utallige lækre
restauranter, derudover også Markedshallen, der er et besøg værd. Man
kan fra havnen tage på en bådtur, hvilket bestemt kan anbefales!
Derudover har kysten op til Chania skønne strande, men man kan ved at
leje bil også få glæden af de smukke bjerge og den flotte natur. Når
"krudtugler" medbringes må det være et must at besøge det vandland, der
ligger i nærheden - Mmmm...

Fra : ks

Dato : 25-09-08 09:58

On Wed, 24 Sep 2008 04:15:01 -0700 (PDT), Charlotte
> [...]

>væk for de samme penge (og slippe for møgvejr og madlavning!).
>
>Håber at nogen har erfaringer, de vil dele.

Det er i alt fald min erfaring at en tur til Thailand samlet set ikke
koster mere end en tur til de Canariske øer.

Fra : N/A

Dato : 25-09-08 09:59

Fra : Bo

Dato : 25-09-08 03:56

On 25 Sep., 00:00, Charlotte <charlotte.ros...@gmail.com> wrote:

> [...]
> børnene er lidt større og vi har lidt mere tid.
>
> Hvor på Kreta skal man så tage hen - har du anbefalinger? Det er jo en

Prøv at søge på Google, start ved www.kretaforum.dk
eks. Georgepoli (udtales JUPOLI) dejlig strand og den gamle by
Rethymno ikke så stor som Chania og
hvis I vil på opdagelse Plakias på sydkysten. vh Bo

Fra : ;o\)-max-

Dato : 25-09-08 12:08

"Charlotte"
[...]

Jeg er nok enig med dem der foreslår noget i middelhavs regionen.
Thailand skal i lige tjekke om ferien falder sammen med regntid,
eller hot hot tid, 43 grader er nok i overkanten for de små.
Et år holdt vi sommer på Bali, det var godt. Men tjek på dmi eller
lignende hvad i kan forvente. -max-

Fra : jespero

Dato : 26-09-08 16:25

> [...]

> .. når man er 2 voksne og 2 småbørn (1 og 3 år) der er afsted? Beløbet
> skal dække hotel, mad og lokal transport, men ikke souvenirs, udgifter

Jeg ville ikke tage til thailand eller andet tropisk land p.gr.a.
varmen. Det er fugtigt og klamt og man skal leve i aircon indendørs. Næh
for 28000 kan I nemt komme til et ved middelhavet. Jeg vil foreslå
Malta. Her kan I leje sommerhuse med svimmingpool.
jespero

Fra : Carsten Keller

Dato : 29-09-08 07:34

"jespero" <jesper@spamhulfoto.dk> wrote in message
> [...]
> for 28000 kan I nemt komme til et ved middelhavet. Jeg vil foreslå
> Malta. Her kan I leje sommerhuse med svimmingpool.

Man skal i hvert fald gøre sig klart at der er varmt og kan være fugtigt,
alt efter årstiden. Men der er nu mange. mig selv inklusiv, der sagtens kan
kapere varmen, faktisk ved netop _ikke_ at sove i aircon.

Charlotte skriver "til asien igen", så hun ved nok hvad hun går ind til.

Keller

Fra : jespero

Dato : 29-09-08 08:25

Carsten Keller <ck@no-more-swen.iha.dk> wrote:

> kapere varmen, faktisk ved netop _ikke_ at sove i aircon.

Jeg plejer også at sove i ikke aircon. Men syners det er irreterende at
hotellobbyer
restaurenter forretninger osv. har aircon. Så man undgår det ikke.

> Charlotte skriver "til asien igen", så hun ved nok hvad hun går ind til.
Det gør humnnok det var ogse bare et forslag når hun nu vil fyre mere
end 28000 af på en ferie med små børn på 1 og 3 år, som nok er ligeglade
med hvor de holder ferie bare vejret er godt. Tænk også på flyveturen
Den bliver lang med små børn.
jespero

Fra : Carsten Keller

Dato : 29-09-08 10:21

> Jeg plejer også at sove i ikke aircon. Men syners det er irreterende at
> hotellobbyer
> restaurenter forretninger osv. har aircon. Så man undgår det ikke.

Enig, man kan hurtigt få reddet sig en forkølelse hvis man går ind og ud af
shoppingcentre i Bangkok

> [...]
> end 28000 af på en ferie med små børn på 1 og 3 år, som nok er ligeglade
> med hvor de holder ferie bare vejret er godt. Tænk også på flyveturen

Jep, der er et stykke vej. Og med jetlag tager det også et par dage at vende
sig til det på destinationen. Men mange børnefamilier gør det, vi ser tit
den størrelse i flyene til østen. Så længe de er under en hvis størrelse kan
de ligge i en krybbe i flyet, det går vel stadig med en 1-årig? Men overvej
for jeres egen skyld om børnene kan kapere de 10-12 timer der er derover og
husk på at den samlede rejsetid hurtigt bliver tættere på et døgn hvis der
kommer flyskift og eventuelt rejse til en lufthavn i den anden ende af
landet med, eg. Horsens ==> Kbh ==> Paris ==>BKK.

Keller

Fra : uffe eriksen

Dato : 15-10-08 23:36

Når snakker er på kreta, kan jeg anbefale flycamping med suntours. der er
både mobilhomes og telte. Suntours har jo rabater på børn når der er to
voksen.

Her er et link til en af pladserne
http://www.eurocampings.dk/da/europa/gr%E6kenland/kreta/camping-hania-101594/
eller