Gødning af sommerfuglebusk
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 24-09-08 12:12

Hej

Vi har fået en lille sommerfuglebusk, som vi har plantet ud i haven.
Skal den gødes nu eller først til foråret? Og skal den klippes ned nu
eller først til foråret?

Mvh Trine

Fra : Heidi

Dato : 24-09-08 16:46

Trine Kornum Christiansen wrote:
> Hej
>
> Vi har fået en lille sommerfuglebusk, som vi har plantet ud i haven.
> Skal den gødes nu eller først til foråret? Og skal den klippes ned nu
> eller først til foråret?

Mht. klipningen vil jeg mene i skal vente til foråret - det er da i
hvert fald det man plejer med sommerfuglebuske, og det fungerer fint
her.

--
Heidi

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 24-09-08 23:52

Trine Kornum Christiansen skrev:
> Hej
>
> Vi har fået en lille sommerfuglebusk, som vi har plantet ud i haven.
> Skal den gødes nu eller først til foråret? Og skal den klippes ned nu
> eller først til foråret?

Gød den for guds skyld ikke! Den vokser fælt uden. Og den er ligeglad
med hvornår den bliver klippet.

--
Niels

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-09-08 10:20

Niels P Sønderskov <npsonder@gmail.com> writes:

> Gød den for guds skyld ikke! Den vokser fælt uden. Og den er ligeglad
> med hvornår den bliver klippet.

Okay. Det var også mest fordi det er en hel lille en, der er blevet
"lavet" af stiklinger i år jeg overvejede om den skulle have lidt
gødning.

Mvh Trine

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 25-09-08 12:52

On 25 Sep., 11:19, Trine Kornum Christiansen <n...@trinekc.dk> wrote:

> Okay. Det var også mest fordi det er en hel lille en, der er blevet
> "lavet" af stiklinger i år jeg overvejede om den skulle have lidt
> gødning.

Vi købte for godt et år siden et uanseligt eksemplar med 4
"blomsterstande" på og i år har den blomstret som en gal i flere
måneder (blomstrer stadig) og er vel blevet over en meter høj og ditto
bred. Vi har ikke gjort spor andet end at smide den i jorden.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang