/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Afgift på mc
Fra : Thomas O'Connor


Dato : 23-07-01 23:35

Hejsa jeg overvejer at købe en cbr 1000 fra tyskland. Da min økonomi er til
at grine af bliver årgangen omkring 89. Prisen er gennemsnitlig 15000 kr for
sådan en fætter i tyskland, men hvad er afgiften og hvordan beregner slyngel
staten det ?. Jeg fandt en formel der sadge noget i denne stil:

Afgiften beregnes for brugte køretøjer af køretøjets
afgiftspligtige værdi og efter dets alder med følgende
satser:
Ikke over 1 år:
105% af 5.400 - 9.900 kr. og 180% af resten

1-2 år:
105% af 4.700 - 8.500 kr. og 180% af resten

2-3 år:
105% af 3.900 - 7.000 kr. og 180% af resten

3-4 år:
105% af 3.100 - 5.600 kr. og 180% af resten

4-5 år:
105% af 2.300 - 4.100 kr. og 180% af resten

5-6 år:
105% af 1.500 - 2.700 kr. og 180% af resten

Over 6 år:
105% af 700 - 1.200 kr. og 180% af resten

Ville det betyde at afgiften ville være fx: ((1200 * 2,05) = 2460 )) +
((12540 * 2,8) = 35112)) == 37572

Eller er der andre faktorer der skal indregnes, fx standen og antal kørte
kilometer ?

Håber der er nogen der kan hjælpe, og hvis der er nogen der har erfaringer
med cyklen må man også godt sige til.



Mvh

Thomas



begin 666 GraaPil.jpg
M_]C_X `02D9)1@`!`0$`2 !(``#_VP!#``4#! 0$`P4$! 0%!04&!PP(!P<'
M!P\+"PD,$0\2$A$/$1$3%AP7$Q0:%1$1&"$8&AT='Q\?$Q<B)"(>)!P>'Q[_
MVP!#`04%!0<&!PX(" X>%!$4'AX>'AX>'AX>'AX>'AX>'AX>'AX>'AX>'AX>
M'AX>'AX>'AX>'AX>'AX>'AX>'AX>'A[_P `1" `,``8#`2(``A$!`Q$!_\0`
M%@`!`0$```````````````````8'_\0`(Q ``0,#! (#`````````````0(#
M! 4&$0`2(2('"!,Q4O_$`!4!`0$````````````````````#_\0`&!$!`0$!
M`0```````````````@$1``/_V@`,`P$``A$#$0`_`(/V)\+1(4]%RVS*I=-B
M37OCD0Y<QJ*VVZ03EI3BDIP=IZ9R".O7A+6<^P]U5JX_)55C5*3NC4J8_#A,
>(X;:0A93D#]*V@J5]DX'```:'R3FRYUTB;CFWO_9
`
end


 
 
Jesper Sloth (24-07-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Sloth


Dato : 24-07-01 00:05


Tjek: http://www.toldskat.dk søg efter "Registreringsafgift"


"Thomas O'Connor" <shagnasty@sex.dk> skrev i en meddelelse
news:9ji8sq$27i3$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa jeg overvejer at købe en cbr 1000 fra tyskland. Da min økonomi er
til
> at grine af bliver årgangen omkring 89. Prisen er gennemsnitlig 15000 kr
for
> sådan en fætter i tyskland, men hvad er afgiften og hvordan beregner
slyngel
> staten det ?. Jeg fandt en formel der sadge noget i denne stil:
>
> Afgiften beregnes for brugte køretøjer af køretøjets
> afgiftspligtige værdi og efter dets alder med følgende
> satser:
> Ikke over 1 år:
> 105% af 5.400 - 9.900 kr. og 180% af resten
>
> 1-2 år:
> 105% af 4.700 - 8.500 kr. og 180% af resten
>
> 2-3 år:
> 105% af 3.900 - 7.000 kr. og 180% af resten
>
> 3-4 år:
> 105% af 3.100 - 5.600 kr. og 180% af resten
>
> 4-5 år:
> 105% af 2.300 - 4.100 kr. og 180% af resten
>
> 5-6 år:
> 105% af 1.500 - 2.700 kr. og 180% af resten
>
> Over 6 år:
> 105% af 700 - 1.200 kr. og 180% af resten
>
> Ville det betyde at afgiften ville være fx: ((1200 * 2,05) = 2460 )) +
> ((12540 * 2,8) = 35112)) == 37572
>
> Eller er der andre faktorer der skal indregnes, fx standen og antal kørte
> kilometer ?
>
> Håber der er nogen der kan hjælpe, og hvis der er nogen der har erfaringer
> med cyklen må man også godt sige til.
>
>
>
> Mvh
>
> Thomas
>
>
>
>



Albert (24-07-2001)
Kommentar
Fra : Albert


Dato : 24-07-01 06:41

> > Hejsa jeg overvejer at købe en cbr 1000 fra tyskland. Da min økonomi er
> til
> > at grine af bliver årgangen omkring 89. Prisen er gennemsnitlig 15000
kr...


Jeg gav (som tidligere nævnt) 50.500 i depositum for en 91'er.

T&S manden der beregnede den pris var selv ejer af en 89'er
og han skulle ligge 45.000 for den (hvilket hans kone nægtede
ham

Såfremt det er en SC21, slipper du ca. 5000 billigere, men hvem
gider eje en sådan )

Ved den endelige vurdering kan du så være heldig at få lidt
tilbage (nogle få tusinde, såfremt der er et eller andet at udsætte
den for) - husk at have en historie klar om hvorfor lige netop
DIN mc er mindre værd


mvh Albert
CBR1000



Thomas O'Connor (24-07-2001)
Kommentar
Fra : Thomas O'Connor


Dato : 24-07-01 16:02

Altså skal jeg sådan set bare låne en smadret kåbe og stille kilometer
tælleren 50000 km frem ? Det kan nemt fixes. Gider ikke betale de skide
afgifter

Thomas


"Albert" <albert@albertsmc.dk> skrev i en meddelelse
news:3b5d0a02$0$3242$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > > Hejsa jeg overvejer at købe en cbr 1000 fra tyskland. Da min økonomi
er
> > til
> > > at grine af bliver årgangen omkring 89. Prisen er gennemsnitlig 15000
> kr...
>
>
> Jeg gav (som tidligere nævnt) 50.500 i depositum for en 91'er.
>
> T&S manden der beregnede den pris var selv ejer af en 89'er
> og han skulle ligge 45.000 for den (hvilket hans kone nægtede
> ham
>
> Såfremt det er en SC21, slipper du ca. 5000 billigere, men hvem
> gider eje en sådan )
>
> Ved den endelige vurdering kan du så være heldig at få lidt
> tilbage (nogle få tusinde, såfremt der er et eller andet at udsætte
> den for) - husk at have en historie klar om hvorfor lige netop
> DIN mc er mindre værd
>
>
> mvh Albert
> CBR1000
>
>



Albert (24-07-2001)
Kommentar
Fra : Albert


Dato : 24-07-01 17:58


"Thomas O'Connor" <oconnordk@hotmail.com> wrote in message
news:9jk2td$1812$1@news.cybercity.dk...
> Altså skal jeg sådan set bare låne en smadret kåbe og stille kilometer
> tælleren 50000 km frem ? Det kan nemt fixes. Gider ikke betale de skide
> afgifter


Tja i teorien. Du skal ihvertilfælde IKKE gøre den pænere. Selv T&S gav
mig det råd ?!?!


mvh Albert




Claus Rittig (25-07-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 25-07-01 15:54

"Thomas O'Connor" <oconnordk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:9jk2td$1812$1@news.cybercity.dk...
> Altså skal jeg sådan set bare låne en smadret kåbe og stille kilometer
> tælleren 50000 km frem ? Det kan nemt fixes. Gider ikke betale de skide
> afgifter

Den skal ikke være defekt, for da du betaler afgift af en "Klargjort og
nysynet" motorcykel vil de bare forudsætte at kåben skal skiftes, og så
beregner de afgift af cyklen med ny kåbe. Men en meget ridset og grim kåbe
vil være en god ide!

Rittig



Thomas O'Connor (25-07-2001)
Kommentar
Fra : Thomas O'Connor


Dato : 25-07-01 17:24

Hvad er forskellen på en SC21 og 24 ? er det ikke bare kåben der er
anderledes. Findes der andre typer af cbr'eren ? har set nogle cbr med FJ
bagefter de 1000.

Mvh

Thomas



"Albert" <albert@albertsmc.dk> skrev i en meddelelse
news:3b5d0a02$0$3242$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > > Hejsa jeg overvejer at købe en cbr 1000 fra tyskland. Da min økonomi
er
> > til
> > > at grine af bliver årgangen omkring 89. Prisen er gennemsnitlig 15000
> kr...
>
>
> Jeg gav (som tidligere nævnt) 50.500 i depositum for en 91'er.
>
> T&S manden der beregnede den pris var selv ejer af en 89'er
> og han skulle ligge 45.000 for den (hvilket hans kone nægtede
> ham
>
> Såfremt det er en SC21, slipper du ca. 5000 billigere, men hvem
> gider eje en sådan )
>
> Ved den endelige vurdering kan du så være heldig at få lidt
> tilbage (nogle få tusinde, såfremt der er et eller andet at udsætte
> den for) - husk at have en historie klar om hvorfor lige netop
> DIN mc er mindre værd
>
>
> mvh Albert
> CBR1000
>
>



Albert (25-07-2001)
Kommentar
Fra : Albert


Dato : 25-07-01 23:39


"Thomas O'Connor" <oconnordk@hotmail.com> wrote in message
news:9jmrh7$366$1@news.cybercity.dk...
> Hvad er forskellen på en SC21 og 24 ? er det ikke bare kåben der er
> anderledes. Findes der andre typer af cbr'eren ? har set nogle cbr med FJ
> bagefter de 1000.
>

Ja, Dual fra 1993 med endnu en kåbemodel, samt Dual brakes ala nyere VFR

21 ->24 : brede dæk, lettere knaster (= mindre knastkædeproblem), ændring
på kølevæskeføring (aner ikke hvorfor), samt diverse småting


mvh Albert




Michael K.S. (24-07-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 24-07-01 06:12

On Tue, 24 Jul 2001 00:34:59 +0200, "Thomas O'Connor"
<shagnasty@sex.dk> wrote:


>Ville det betyde at afgiften ville være fx: ((1200 * 2,05) = 2460 )) +
>((12540 * 2,8) = 35112)) == 37572

Næh det gør det faktisk ikke,skemaet du angiver er sådan set rigtigt
nok (kan dog ikke lige huske om det _er_ 2001 tallene du har fat
i),men du bruger det forkert.Dels er selve udregningen forkert og dels
skal du huske at afgiftsberegningen foretages af køretøjets
"afgiftspligtige værdi" og denne har intet at gøre med hvad du evt.
har givet for den i Tyskland,men er en værdi der suverænt fastsættes
af T&S og det er det der gør at man ikke selv kan foretage en præcis
afgiftsberegning.Siger vi hypotetisk at de sætter denne
afgiftspligtige værdi til 15.000 (næppe sandsynligt) ,bliver afgiften
på en 89'er

(1200-700) * 1.05 + (15000-1200) * 1.8 =25365

Og den samlede pris således 40365,-

Den måde den afgiftspligtige værdi fastsættes af T&S på er at anslå
markedsværdien for en tilsvarende cykel i DK (incl. afgift og i
standardstand for årgangen) og derefter ved simpel tilbageregning
bestemmer denne ifølge de givne regler.På denne måde bliver det man
sparer i princippet kun det beløb som købsprisen evt. ligger under den
udregnede afgiftspligtige værdi.

-M

Thomas O'Connor (25-07-2001)
Kommentar
Fra : Thomas O'Connor


Dato : 25-07-01 17:26

Er der nogen officielle lister over værdien på sådanne cykler ude på nettet
? det ville jo være smart hvis det var tilfældet.

Mvh

Thomas



"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
news:0evpltohqorobj927gtr9lt9pgpbv136b0@4ax.com...
> On Tue, 24 Jul 2001 00:34:59 +0200, "Thomas O'Connor"
> <shagnasty@sex.dk> wrote:
>
>
> >Ville det betyde at afgiften ville være fx: ((1200 * 2,05) = 2460 )) +
> >((12540 * 2,8) = 35112)) == 37572
>
> Næh det gør det faktisk ikke,skemaet du angiver er sådan set rigtigt
> nok (kan dog ikke lige huske om det _er_ 2001 tallene du har fat
> i),men du bruger det forkert.Dels er selve udregningen forkert og dels
> skal du huske at afgiftsberegningen foretages af køretøjets
> "afgiftspligtige værdi" og denne har intet at gøre med hvad du evt.
> har givet for den i Tyskland,men er en værdi der suverænt fastsættes
> af T&S og det er det der gør at man ikke selv kan foretage en præcis
> afgiftsberegning.Siger vi hypotetisk at de sætter denne
> afgiftspligtige værdi til 15.000 (næppe sandsynligt) ,bliver afgiften
> på en 89'er
>
> (1200-700) * 1.05 + (15000-1200) * 1.8 =25365
>
> Og den samlede pris således 40365,-
>
> Den måde den afgiftspligtige værdi fastsættes af T&S på er at anslå
> markedsværdien for en tilsvarende cykel i DK (incl. afgift og i
> standardstand for årgangen) og derefter ved simpel tilbageregning
> bestemmer denne ifølge de givne regler.På denne måde bliver det man
> sparer i princippet kun det beløb som købsprisen evt. ligger under den
> udregnede afgiftspligtige værdi.
>
> -M



Armand (24-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-07-01 12:25


Thomas O'Connor <shagnasty@sex.dk> skrev i en
news:9ji8sq$27i3$1@news.cybercity.dk...
>
> Hejsa jeg overvejer at købe en cbr 1000 fra tyskland.
> Prisen er gennemsnitlig 15000 kr for sådan en fætter i tyskland, men
> hvad er afgiften og hvordan beregner slyngel staten det ?.
> Jeg fandt en formel der sadge noget i denne stil:............

Det store af det hele er at man ikke kan få et eksakt tal ud af T&S
medmindre at man har en registreringsattest (kopi) at vedlægge en
skriftlig
henvendelse!
Regn derfor med at den udenlandske model, ikke bør koste over 1/3 af den
tilsvarende dansk indregistrerede model (forhandler udsalgspriser!).
Og tag derefter hvad der måtte blive refunderet fra T&S, som et
overskud/gave!

--
Armand.
(der egentlig regner egenimport for så alternativ en sag at det er lidt
fladpisseri at ville gå både med seler og livrem; men alligevel ikke
opfordrer til at købe blindt ind)






Brian (24-07-2001)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 24-07-01 16:01

En anden måde at finde afgiften på og som jeg selv synes er nem, er en jeg
fik at vide hos en forhandler. Han siger man skl aregne med 67-68% af den
værdi de bliver forhandlet til. så kan du finde en billig cbr1000 og lave en
henvisnig til den , så regner de áfgiften ud efter den.

eks: cbr1000 koster vidst omkring 95.000 ( sc24)

67% * 95.000( såfremt det er den model) = 63.650
63650+15000 = 78.650!...( hmm det var sku en billig en

Såen har jeg ihvertfald lært det, og den formel ser ud til at holde.

Hilsen Brian W.

--
**** W.A.F ****
- - - - - - - - - - - - -
" CB 900 Bold´Or "




"Thomas O'Connor" <shagnasty@sex.dk> skrev i en meddelelse
news:9ji8sq$27i3$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa jeg overvejer at købe en cbr 1000 fra tyskland. Da min økonomi er
til
> at grine af bliver årgangen omkring 89. Prisen er gennemsnitlig 15000 kr
for
> sådan en fætter i tyskland, men hvad er afgiften og hvordan beregner
slyngel
> staten det ?. Jeg fandt en formel der sadge noget i denne stil:
>
> Afgiften beregnes for brugte køretøjer af køretøjets
> afgiftspligtige værdi og efter dets alder med følgende
> satser:
> Ikke over 1 år:
> 105% af 5.400 - 9.900 kr. og 180% af resten
>
> 1-2 år:
> 105% af 4.700 - 8.500 kr. og 180% af resten
>
> 2-3 år:
> 105% af 3.900 - 7.000 kr. og 180% af resten
>
> 3-4 år:
> 105% af 3.100 - 5.600 kr. og 180% af resten
>
> 4-5 år:
> 105% af 2.300 - 4.100 kr. og 180% af resten
>
> 5-6 år:
> 105% af 1.500 - 2.700 kr. og 180% af resten
>
> Over 6 år:
> 105% af 700 - 1.200 kr. og 180% af resten
>
> Ville det betyde at afgiften ville være fx: ((1200 * 2,05) = 2460 )) +
> ((12540 * 2,8) = 35112)) == 37572
>
> Eller er der andre faktorer der skal indregnes, fx standen og antal kørte
> kilometer ?
>
> Håber der er nogen der kan hjælpe, og hvis der er nogen der har erfaringer
> med cyklen må man også godt sige til.
>
>
>
> Mvh
>
> Thomas
>
>
>
>



Thomas O'Connor (24-07-2001)
Kommentar
Fra : Thomas O'Connor


Dato : 24-07-01 16:20

http://www.mc-basen.dk/asp/default.asp?frame=6

Her er der en SC 24 med jet kit hele svineriet til 69900 kr samme årgang som
det jeg tænker på, altså en 89'er

altså må afgiften være 44480 kr plus 15000 kr det er jo også omkring 59480
kr for det hele, så det er ikke så slemt.

Så jeg skal bare printe annoncen ud mener du ? og bruge den som bevis ?

Thomas






"Brian" <brian.W@mail.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3b5d8e52$0$4661$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> En anden måde at finde afgiften på og som jeg selv synes er nem, er en
jeg
> fik at vide hos en forhandler. Han siger man skl aregne med 67-68% af den
> værdi de bliver forhandlet til. så kan du finde en billig cbr1000 og lave
en
> henvisnig til den , så regner de áfgiften ud efter den.
>
> eks: cbr1000 koster vidst omkring 95.000 ( sc24)
>
> 67% * 95.000( såfremt det er den model) = 63.650
> 63650+15000 = 78.650!...( hmm det var sku en billig en
>
> Såen har jeg ihvertfald lært det, og den formel ser ud til at holde.
>
> Hilsen Brian W.
>
> --
> **** W.A.F ****
> - - - - - - - - - - - - -
> " CB 900 Bold´Or "
>
>
>
>
> "Thomas O'Connor" <shagnasty@sex.dk> skrev i en meddelelse
> news:9ji8sq$27i3$1@news.cybercity.dk...
> > Hejsa jeg overvejer at købe en cbr 1000 fra tyskland. Da min økonomi er
> til
> > at grine af bliver årgangen omkring 89. Prisen er gennemsnitlig 15000 kr
> for
> > sådan en fætter i tyskland, men hvad er afgiften og hvordan beregner
> slyngel
> > staten det ?. Jeg fandt en formel der sadge noget i denne stil:
> >
> > Afgiften beregnes for brugte køretøjer af køretøjets
> > afgiftspligtige værdi og efter dets alder med følgende
> > satser:
> > Ikke over 1 år:
> > 105% af 5.400 - 9.900 kr. og 180% af resten
> >
> > 1-2 år:
> > 105% af 4.700 - 8.500 kr. og 180% af resten
> >
> > 2-3 år:
> > 105% af 3.900 - 7.000 kr. og 180% af resten
> >
> > 3-4 år:
> > 105% af 3.100 - 5.600 kr. og 180% af resten
> >
> > 4-5 år:
> > 105% af 2.300 - 4.100 kr. og 180% af resten
> >
> > 5-6 år:
> > 105% af 1.500 - 2.700 kr. og 180% af resten
> >
> > Over 6 år:
> > 105% af 700 - 1.200 kr. og 180% af resten
> >
> > Ville det betyde at afgiften ville være fx: ((1200 * 2,05) = 2460 )) +
> > ((12540 * 2,8) = 35112)) == 37572
> >
> > Eller er der andre faktorer der skal indregnes, fx standen og antal
kørte
> > kilometer ?
> >
> > Håber der er nogen der kan hjælpe, og hvis der er nogen der har
erfaringer
> > med cyklen må man også godt sige til.
> >
> >
> >
> > Mvh
> >
> > Thomas
> >
> >
> >
> >
>
>



Michael K.S. (24-07-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 24-07-01 16:35

On Tue, 24 Jul 2001 17:20:04 +0200, "Thomas O'Connor"
<oconnordk@hotmail.com> wrote:


>altså må afgiften være 44480 kr plus 15000 kr det er jo også omkring 59480
>kr for det hele, så det er ikke så slemt.

Det bliver deromkring ja, også ved at anvende T&S' beregningsmetode.

>Så jeg skal bare printe annoncen ud mener du ? og bruge den som bevis ?

Det kan du forsøge at argumentere med,men den går ikke
nødvendigvis.Husk at T&S som udgangspunkt bruger en gennemsnitsstand
og således en gennemsnitspris for årgangen ved udregningen af
depositum.Derefter er det så op til dig at argumentere afgiften (lidt)
ned ved f.eks. at påpege kosmetiske mangler eller en udsædvanlig høj
km-stand mv....Dette gør du ved fremstillingen.Men du kan ikke bare
finde den billigste (naturligvis ikke) og så ref. til den og regne med
afgift udfra det.

-M

Albert (24-07-2001)
Kommentar
Fra : Albert


Dato : 24-07-01 18:01

De gider ikke se udprint med priser.
Det skal først bruges ved en klagesag, som desværre nemt kan tage op til 6
måneder

Dog er der en god ting : Ifølge svigermor (der har været ansat ved T&S) er
der
aldrig nogen i hendes tid der er endt på en HØJERE pris ved at klage, altså
er der ingen problemer ved det....

altså lige bortset fra at have 50.000 deponeret i et halvt år ved T&S til
0kr i rente

mvh Albert
> >altså må afgiften være 44480 kr plus 15000 kr det er jo også omkring
59480
> >kr for det hele, så det er ikke så slemt.
>
> Det bliver deromkring ja, også ved at anvende T&S' beregningsmetode.
>
> >Så jeg skal bare printe annoncen ud mener du ? og bruge den som bevis ?
>
> Det kan du forsøge at argumentere med,men den går ikke
> nødvendigvis.Husk at T&S som udgangspunkt bruger en gennemsnitsstand
> og således en gennemsnitspris for årgangen ved udregningen af
> depositum.Derefter er det så op til dig at argumentere afgiften (lidt)
> ned ved f.eks. at påpege kosmetiske mangler eller en udsædvanlig høj
> km-stand mv....Dette gør du ved fremstillingen.Men du kan ikke bare
> finde den billigste (naturligvis ikke) og så ref. til den og regne med
> afgift udfra det.
>
> -M



Armand (25-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-07-01 00:22


Albert <albert@albertsmc.dk> skrev i en
news:3b5da959$0$31243$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>
> Det skal først bruges ved en klagesag, som desværre nemt kan tage op
> til 6 måneder................ aldrig nogen i hendes tid der er endt på
en
> HØJERE pris ved at klage, altså er der ingen problemer ved det....
> altså lige bortset fra at have 50.000 deponeret i et halvt år ved T&S
til
> 0kr i rente

Jup!
Og uden motorcykel! - For at indregistrere (hvorefter man aldrig(!) kan
fortryde og få afgiften tilbage) inden / i mellemtiden, er den største
fejl man kan gøre: Man har jo ikke nogen argument (á: droppe
registreringen) tilbage derefter!!


--
Armand.




Armand (25-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-07-01 00:18


Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
news:5r4rlt4ql2hdnu61mpkhv0c5hb6t46734c@4ax.com...
>
> Det kan du forsøge at argumentere med,men den går ikke
> nødvendigvis.
>............Derefter er det så op til dig at argumentere afgiften
(lidt)
> ned ved f.eks. at påpege kosmetiske mangler eller en udsædvanlig høj
> km-stand mv....Dette gør du ved fremstillingen.Men du kan ikke bare
> finde den billigste (naturligvis ikke) og så ref. til den og regne med
> afgift udfra det.

Det blev min svogers erfaring ved vurderingen af hans Monster 750, at
vurderingsfolkene vidste temmeligt meget om deres arbejde:
De var bl.a. interesseret i Monsterens "historie", som model, eftersom
at de ikke mente at kunne se væsentlige ændringer på den nyeste model,
der solgtes til samme pris som den gamle (hvilket der dog var, bla. i
form af en ekstra skive på forhjulet!)!
Snakken gav forøvrigt bonus derved at han fik en passende
tilbagebetaling af det ellers urealistiske depositum!

Jeg indregistrerede selv min tidligere 900'er Ninja, og den var lidt
hærget af race, samt en parkerings-skade (sidebenet) inden vurdering;
men "min" vurderings-ka'l fandt tilsyneladende alt mit ynk derom for
grotesk, og lukkede munden på mig med kommentaren: "Ja det ser jeg; Men
det er vel ikke meningen at T&S skal "betale" dette og hint? - Det er
vel dig der skulle have fået modellen billigere på baggrund deraf!!"
Og deri havde han jo så visseligt ret!

--
Armand.




Armand (25-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-07-01 00:06


Brian <brian.W@mail.stofanet.dk> skrev i en
news:3b5d8e52$0$4661$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>
> En anden måde at finde afgiften på og som jeg selv synes er nem, er
en
> jeg fik at vide hos en forhandler. Han siger man skl aregne med 67-
> 68% af den værdi de bliver forhandlet til.
> eks: cbr1000 koster vidst omkring 95.000 ( sc24)
> 67% * 95.000( såfremt det er den model) = 63.650
> 63650+15000 = 78.650!...( hmm det var sku en billig en

Jeg tilslutter mig - Alene derved at beregningen er en omlægning af den
fingerregel, som jeg ynder at bruge: 1/3 af brugtprisen herhjemme!

Hvor du regner dig til 67% af brugtprisen og sidenhen sammenligner
restbeløbet med den udenlandske købspris, er det da hurtigere at regne
på de resterende 33% istedet!
33,33% = 1/3, som er ganske let at vurdere danske priser kontra
udenlandske priser ved hjælp af!

--
Armand.




Jan Vagle (24-07-2001)
Kommentar
Fra : Jan Vagle


Dato : 24-07-01 17:11

Thomas O'Connor wrote:
>
> Afgiften beregnes for brugte køretøjer af køretøjets
> afgiftspligtige værdi og efter dets alder med følgende
> satser:
> Ikke over 1 år:
> 105% af 5.400 - 9.900 kr. og 180% af resten
>
> 1-2 år:
> 105% af 4.700 - 8.500 kr. og 180% af resten
>
> 2-3 år:
> 105% af 3.900 - 7.000 kr. og 180% af resten
>
> 3-4 år:
> 105% af 3.100 - 5.600 kr. og 180% af resten
>
> 4-5 år:
> 105% af 2.300 - 4.100 kr. og 180% af resten
>
> 5-6 år:
> 105% af 1.500 - 2.700 kr. og 180% af resten
>
> Over 6 år:
> 105% af 700 - 1.200 kr. og 180% af resten

Fy faen for et land ! Hva hvis vi (Norge & Dk) slo oss i sammen og foretok
ett aldri så lite statskupp ? ;)

(Jeg flytter fra Norge så snart jeg har vunnet i Lotto.. ;)

--
Jan Vagle

Mikkel Christensen (24-07-2001)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 24-07-01 17:37

Jan Vagle <bones@c2i.net> wrote in article <3B5D9DE8.59C6496A@c2i.net>...
>
> Fy faen for et land ! Hva hvis vi (Norge & Dk) slo oss i sammen og
foretok
> ett aldri så lite statskupp ? ;)

Var det så ikke bedre vi lige tog os sammen og invaderede Sverige? De har
jo et noget mere liberalt afgiftssystem.

Så kunne vi relokere alle Svenskerne til Danmark og indføre visumpligt

--
Mikkel
#54

Jan Vagle (24-07-2001)
Kommentar
Fra : Jan Vagle


Dato : 24-07-01 21:51



Mikkel Christensen wrote:
>
> Jan Vagle <bones@c2i.net> wrote in article <3B5D9DE8.59C6496A@c2i.net>...
> >
> > Fy faen for et land ! Hva hvis vi (Norge & Dk) slo oss i sammen og
> foretok
> > ett aldri så lite statskupp ? ;)
>
> Var det så ikke bedre vi lige tog os sammen og invaderede Sverige? De har
> jo et noget mere liberalt afgiftssystem.
>
> Så kunne vi relokere alle Svenskerne til Danmark og indføre visumpligt

Naa.. la vi annektere oljen i Norge først og så relokere svenskene til Norge
p.g.a. det elendige mc-vejr.. så har vi visumpligt i Dk & Sverige..

--
Jan Vagle

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177525
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408688
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste