Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
EOS 5D MKII Video WOW!
Fra : Michael

Dato : 24-09-08 21:22

http://blog.vincentlaforet.com/2008/09/22/without-further-ado-reverie/

"This video is a real slap on the face of those who say video is
worthless in a DSLR."

Jeg er enig i ovenstående efter jeg har set videoen.

Mvh.
Michael

Fra : Søren Friberg

Dato : 25-09-08 04:39

Michael skrev:

> [...]
> worthless in a DSLR."
>
> Jeg er enig i ovenstående efter jeg har set videoen.

Hmh, vi vil ikke have video i gruppen her.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg, http://fotofriberg.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-08 08:09

> Hmh, vi vil ikke have video i gruppen her.
>
> --
> Venlig hilsen
> Søren Friberg, http://fotofriberg.dk

video intereserer heller ikke mig synderligt, men nu vi er ved det hvad kan
Nikon D90 så præstere på det punkt.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-09-08 08:12

Jan <jddxxxthorpost.dk> wrote:

> video intereserer heller ikke mig synderligt, men nu vi er ved det hvad kan
> Nikon D90 så præstere på det punkt.

det samme .. bare uden lyd, og ingen autofocus ...

/thomas

Fra : Mogens Hansen

Dato : 25-09-08 08:33

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> det samme .. bare uden lyd, og ingen autofocus ...

Det samme:
Nikon D90: 720 HD video
Canon 5D: 1080 HD video

Og så er der de sædvanlige forskelle på full-frame sensor og crop-sensor:
formodentlig bedre høj ISO ydelse og mulighed for mindre dybdeskarphed.

Lyd: D90 har indbygget mono mikrofon

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-08 09:41

> [...]
>
> Og så er der de sædvanlige forskelle på full-frame sensor og crop-sensor:
> formodentlig bedre høj ISO ydelse og mulighed for mindre dybdeskarphed.

Ja så er der nok lidt forskel, men det bliver da en lidt spændende tid frem
over, måske man skal til at tænke lidt video. Man kan vel altid tage en
video af de små.

Fra : N/A

Dato : 25-09-08 18:44

Fra : N/A

Dato : 25-09-08 18:44

Fra : Brian Lund

Dato : 25-09-08 00:34

> Hmh, vi vil ikke have video i gruppen her.

Jo da, vi er bare ikke manuskriptsskrivere...

Brian

Fra : Per

Dato : 25-09-08 07:25

On 25 Sep., 10:40, "Jan" <jddxxxthorpost.dk> wrote:

> Ja så er der nok lidt forskel, men det bliver da en lidt spændende tid frem
> over, måske man skal til at tænke lidt video. Man kan vel altid tage en
> video af de små.

Ingen tvivl om at video virkelig er lækker. Og det er også flot at den
gengiver nat optagelser så pænt. Men nu det en professionel produceret
video og man ved ikke hvor meget der er redigeret bagefter.

En ting man lige skal lægge mærke til er:
Der bliver ikke brugt AF i hele video. Alt er med fast Focus (lige med
undtagelse af starten hvor der focuseres væk).
Er der en grund til dette??? Er AF ikke så god endnu.

Men den er flot.

Per

Fra : ;o\)-max-

Dato : 25-09-08 14:53

"Per"
> [...]

undtagelse af starten hvor der focuseres væk).
Er der en grund til dette??? Er AF ikke så god endnu.

Jeg syns godt nok den er grim - men det er da fedt man
nu får adgang til kreativ dybdeskarphed, og hvis IS fungerer
i video mode, som det umiddelbart ser ud til i den video,
er det ret cool. Sefølig vil det være mere cool hvis Sony
(og det blir de næsten nødt til) implimenterer video i deres
FF model, så man kan skyde med en 1,4 optik og have
vibrations dæmpning. Men trods alt kipper vi med flaget
for Nikon og Canon og den indbyggede video funktion.
Endelig er det muligt at lave video der ligner rigtig film -
til en pris der ikke er helt hen i vejret. -max-

Fra : aon

Dato : 27-09-08 01:00

"-max-" <max@bamarzone.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Endelig er det muligt at lave video der ligner rigtig film -
> til en pris der ikke er helt hen i vejret. -max-
Jow, men da det er den eneste video der er lavet indtil videre så må vi
sige at det ser Canon ud
og ja Sooooooony kommer nok engang med deres 24 mp censor med video, så du
kan få ro i sjælen
Selvom du har ret i at et Sony med indbygget IS/VR/VC/OS i huset ser godt ud
så er det stadig Nikon og Canon der rykker ved de fleste )

aon

Fra : Michael

Dato : 25-09-08 18:44

Per skrev:

> Ingen tvivl om at video virkelig er lækker. Og det er også flot at den
> gengiver nat optagelser så pænt. Men nu det en professionel produceret
> video og man ved ikke hvor meget der er redigeret bagefter.

Læs det som står under filmen.
> En ting man lige skal lægge mærke til er:
> Der bliver ikke brugt AF i hele video. Alt er med fast Focus (lige med
> undtagelse af starten hvor der focuseres væk).
> Er der en grund til dette??? Er AF ikke så god endnu.

AF virker ikke på D90 når man bruger videofunktionen, det gælder
åbenbart også dette kamera
> Men den er flot.

Bortset fra klippet fra helikopteren, alle bilerne kører baglæns

Mvh.

Michael

Fra : N/A

Dato : 25-09-08 18:44